Fysisk kursus
om din kundetype
For selvstændige og marketingprofessionelle, der ønsker at lære det praksisnære og forskningsbaserede beslutningsværktøj – Emotionelle Kundetyper – på én dag.
Du går fra dette dagskursus med en dybtgående viden om, hvem din kundetype er og en konkret handlingsplan for, hvordan du skal få dine kunder til at købe mere af dig.
NB: Du lærer præcist det samme på det fysiske kursus som på Onlinekurset eller BASISforløbet – så vælg dét format, der passer dig bedst.
Gør som 5.000 andre danskere: Lær at arbejde med kundetyper
Ønsker du at kunne træffe langt mere sikre markedsføringsbeslutninger?
På dette populære fysiske kursus får du en grundig introduktion til din kundetype og dermed en dybere indsigt i, hvem dine kunder helt præcist er, og hvordan du kommunikerer mest hensigtsmæssigt til dem.
Kurset er for dig, der er selvstændig eller arbejder med marketing og gerne vil lære at anvende metoden, der giver dig flere tilfredse og loyale kunder, mens du sparer tid og penge. Metoden er kendt af mere end 5.000 danskere og kan anvendes i praksis inden for både B2B, B2C og B2G.
Book en gratis 20-minutters samtale, og find ud af, hvem din kundetype er, så du kan booke dén kursusdag, der handler om netop din kundetype. (Dette tilbud gælder kun dig, der ved at du vil med på den fysiske kursusdag).
På det fysiske kursus lærer du bl.a.:
- hvor forskellige vi mennesker er, når vi træffer købsbeslutninger, og hvorfor dét har afgørende betydning ift. markedsføringen
- hvorfor det er ødelæggende at forsøge at gøre alle til kunder hos dig
- hvem du bør lytte til fremover, når det gælder din markedsføring, og hvem det vil være fatalt at lytte til
- hvem der specifikt er din persona (kundetype) i alt, hvad du laver
- præcist, hvordan din hjemmeside, nyhedsbrev, blogindlæg, artikler og landingssider skal være opbygget, og hvad du skal skrive om for at fange kundetypens interesse
- hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler, der virker allerbedst på netop din kundetype, samt hvad der derimod vil have den modsatte effekt
- hvilke fem markedsføringskanaler du får mest ud af at være aktiv på (og hvilke det er spild af tid og penge at benytte)
- om din kundetype er frygt- eller belønningsmotiveret, og hvilken enorm betydning den viden har for formuleringen af alle dine løfter i salgs- og markedsføringsprocesserne
- hvad der giver netop din kundetype den gode mavefornemmelse og understøtter identitetsfortællingen i en købssituation
Du lærer altså endelig at kunne svare på spørgsmålet om,
hvem dine kunder er.
Kort om
KURSET
Løser problemet, hvis du:
Er relevant, hvis du vil:
- Har mistanke om, at du selv saboterer dit salg (uden at vide hvordan).
- Har en formodning om, at kunderne ønsker noget (lidt) andet end det nuværende sortiment.
- Ikke tydeligt adskiller dig nok fra konkurrenterne.
- Oplever, at du godt kan sælge via tilbud eller massive salgs- og markedsføringsindsatser, men at kunderne ikke bliver loyale og gode ambassadører.
- Oplever, at kunderne for ofte siger: ”Vi tænker lige over det” (for længe).
- Mangler en klar, ensartet og tydelig formulering af din DNA/kernebudskab/brand.
- Sælge mere til flere tilfredse kunder.
- Være bedre til at fastholde kunder.
- Tiltrække mindre prisbevidste kunder.
- Forkorte og forenkle købsprocessen.
- Skabe bedre overblik, øge træfsikkerheden og intensivere marketingindsatsen.
- Minimere fejl, tvivl og uenighed omkring markedsføringsstrategien.
- Gøre det rigtige fra starten, så du slipper for at lave det hele om senere.
Kurset inkluderer:
- 1-dags fysisk kursus om din kundetype. Kurset er med fuld forplejning og foregår i Aalborg fra kl. 9-16.
- 230-siders fysisk arbejdsmappe fyldt med viden, skabeloner og retningslinjer for, hvordan du skal kommunikere til netop din kundetype (værdi 1.500 kr).
Værdien af det fysiske kursus inkl. fuld forplejning og den 230-siders arbejdsmappe er 4.000 kr., men din pris er 3.500 kr. + moms.
Du har 30 dages fuld tilfredshedsgaranti, dvs. fuld tilfredshed eller alle pengene retur. Vi vil nemlig kun have tilfredse kunder.
Næste 1-dagskurser i Aalborg afholdes:
Den røde kundetype
Tirsdag 13. september 2022
Den grønne kundetype
Fredag d. 3. december 2021
Den gule kundetype
Torsdag d. 2. december 2021
Den blå kundetype
Tirsdag 20. september 2022
Mød din underviser
På kurset undervises du af en af grundlæggerne af Institut for Kundetyper eller en af vores kompetente og håndplukkede kundetypeuddannede undervisere, der har arbejdet med kundetyperne gennem flere år i praksis.
Sanne Dollerup
Grundlægger af Institut for Kundetyper
Jannie Ilum Gade
Grundlægger af Institut for Kundetyper
Rebekka Hviid
Kundetypeekspert og underviser
Andre siger om det fysiske 1-dags kursus:
“Fedt 1-dags kursus som opfriskede/lærte mig meget mere om vores grønne kunder. Ydermere gode konkrete forslag, som jeg kan gå hjem og arbejde med. Tak”.
Jeppe Quottrup
Iværksætter
”Jeg var skeptisk omkring kurset, da jeg havde svært ved at se, at man kunne sætte markedsføring på en formel. I løbet af kursusdagen blev det mere og mere tydeligt, at det KUN giver mening, at tilrettelægge sin markedsføring efter én kundetype. Der kom meget information på dagen, og derfor giver det os meget stor værdi, at komme hjem med ”kundemappen” til vores kundetype, som vi kan støtte os op ad, når vi for alvor skal have implementeret bl.a. vores nye hjemmeside. Jeg kan kun anbefale alle at deltage på et sådant kursus hvad enten man er etableret eller nystartet virksomhed, da alt man kommunikerer med fordel kan tilpasses den valgte kundetype.”
“Gode og brugbare indsigter som nemt kan bruges
fremover i kommunikationen til kunder”.
Praktisk information
Næste kursus:
13/9-22 (den røde kundetype)
3/12-21 (den grønne kundetype)
2/12-21 (den gule kundetype)
20/9-22 (den blå kundetype)
Adresse:
Black Box Business Building
Bygning A, Det Store Mødelokale
Porsvej 2, 9000 Aalborg
Transport:
Buslinje 14 kører lige til døren.
Kommer du i bil, kan du parkere gratis ude foran bygningen.
Ankommer du med fly eller taxa, er du velkommen til at tage en taxa til og fra på vores regning (gem bilag til os). Der er billige flybilletter til Aalborg.
Varighed:
Kurset består af én fysisk undervisningsdag fra 9-16.
Pris:
Værdien af kurset inkl. fuld forplejning samt arbejdsmappe (er 4.000 kr.) men prisen er 3.500 kr. + moms.
Kontakt:
Har du spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på kontakt@kundetyper.dk eller på tlf. 71 74 75 33.
Find svar på dit spørgsmål her:
Vi ønsker kun tilfredse kunder. derfor er det en god idé at læse herunder, hvad du kan forvente af vores kursus.
Det afhænger af, hvordan du lærer bedst, og hvor du er i processen med din markedsføring. Kurset er vores grundkursus og bygger på det samme materiale som online kurset, som også er tilgængeligt på vores læringsplatform for vores abonnenter.
Er du i tvivl, anbefaler vi, at du afprøver vores BASISforløb i en måned (pris 500 kr. + moms). Her får du adgang til grundkurset og meget mere. Forløbet er bindingsfrit og kan konverteres indenfor 30 dage til enten det fysiske eller online kurset i din kundetype. Læs mere om BASISforløbet her.
Du kan også booke en gratis 20-minutters afklaringssamtale, så finder vi sammen den bedste løsning for dig.
For alle
Alle kan lære en masse her – uanset om udgangspunktet er en kandidatgrad i kommunikation, årtiers praktisk erfaring eller absolut ingen viden om markedsføring.
Kurset henvender sig til dig, der ikke før har arbejdet med kundetyper eller kun har fået gratis viden om kundetyper (fra webinars, hjemmesiden, nyhedsbrev, sociale medier, telefonsamtale, andres kurser/uddannelser osv).
Den viden du får på vores kurser (uanset formatet), kan ikke findes gratis, nogen andre steder i verden.
Kurset afholdes som udgangspunkt kun i Aalborg to gange pr. kundetype om året. Fortæl os gerne på kontakt@kundetyper.dk, hvis du ville tilmelde dig andre steder i landet. Eller hvis I er en gruppe på mindst 6 deltagere, der ønsker jeres eget hold.
Vi sørger for afstand, giver ikke hænder, sikrer hygiejnisk håndtering af forplejning osv. Alle deltagere vil endvidere blive bedt om at forevise Coronapas inden adgang til kursuslokalet. Hvis dette ikke haves, vil man blive sendt til quick-test i nærheden – og kan komme tilbage og følge resten af kursusdagen (ved negativt testsvar).
Hvis det pga. restriktioner ikke bliver muligt at gennemføre undervisningen fysisk vil vi gennemføre den online med præcis samme indhold og i samme tidsrum. Dette har vi i forvejen god erfaring med. Alle deltagere vil i så fald modtage 500 kroner + moms i refusion (pga. sparet forplejning og til dækning af evt. ikke-refunderbar transport). Herudover ville vi sende arbejdsmappen til en ønsket adresse.
På kurset får du udleveret den sorte 230-siders arbejdsmappe (værdi 1.500 kr.) fyldt med viden om netop din kundetype. Det er det samme indhold, som du ville kunne tilgå online, hvis du istedet valgte at købe Onlinekurset eller at blive abonnent på enten vores BASIS eller UDVIDET forløb.
NB: Hvis du allerede har fået en mappe af os, refunderer vi gerne de 1.500 kr. Kurset kan ikke gennemføres uden mappe.
Du kan se en samlet kursusoversigt over valgmulighederne her >>
Der vil være max 20 deltagere på hvert kursus.
Det kan være en fordel, at flere fra samme virksomhed deltager, da I på kurset vil lære et fælles sprog om jeres kundetype. Dermed kan I fremover træffe sikre markedsføringsbeslutninger og slippe for interne diskussioner om, hvad I bør og ikke bør gøre. Kontakt os på kontakt@kundetyper.dk for at få en særlig pris på den eller de ekstra deltagere.
Under den 20-minutters telefoniske samtale inden kurset finder vi i fællesskab den kundetype, som vil være mest hensigtsmæssig at kommunikere til for dig eller din virksomhed.
Du kan booke samtalen her.
Emotionelle Kundetyper® er en udbredt segmenteringsmetode, der bygger på et solidt fundament af psykologi, markedsstudier, empiriske studier, kommunikationsteorier, neurovidenskab m.m. Med metoden lærer du, hvilke følelser du skal fremkalde i din markedsføring for at tiltrække flere loyale og tilfredse kunder.
Du kan læse mere om metoden her.
Institut for Kundetyper blev grundlagt i 2013 af forsker Sanne Dollerup og salgsspecialist Jannie Ilum Gade med et ønske om at finde kundetypeteori, der virker i praksis og gør en positiv forskel.
Med tiden er teamet bag Institut for Kundetyper vokset og består nu af en række samarbejdspartnere, deltidsmedarbejdere og freelancere.
Læs mere om teamet bag her.
Læs her, hvad andre siger om at arbejde med kundetyperne.