Få en Bureau-licens

Godt 5000 danske virksomheder kender nu til kundetyperne, og mange efterspørger kompetente samarbejdspartnere, der kan levere kundetypemålrettede ydelser såsom “et rødt website”.

Måske også jeres kunder?

Med en bureau-licens vil dine medarbejdere få en fælles forståelsesramme samt adgang til konkrete og lavpraktiske redskaber, skabeloner og tjeklister til opgaveløsninger.

I vil endvidere få en logo-pakke, der beviser, at I har adgang til alt materialet samt de nyeste opdateringer. 

bureau licens kundetyper
(Billede: Eksempler på bureau-licens-loogoer).

Klæd medarbejderne på til at gøre det rigtige fra starten

Med en bureau-licens på løbende kundeindsigt får dine medarbejdere langt nemmere ved:

  1. At identificere jeres kunders DNA og kernebudskab.
  2. At forklare jeres kunder, hvorfor fokus på en specifik målgruppe er afgørende. 
  3. At håndtere jeres kritiske kunder, som tvivler på strategien. 
  4. At fastholde jeres kunder, fordi de får en øget tiltro til medarbejderen (og dermed processen).

leder via videoen herover.

Kort om

Bureau-licensen

Løser problemet, hvis I:
Er relevant hvis I vil:
  • Vil øge kundetilfredsheden markant.
  • Har kunder, der specifikt efterspørger, om I arbejder ud fra de Emotionelle Kundetyper.
  • Vil forbedre det interne og tværfaglige samarbejde.
  • Vil minimere antallet af utilfredse/kritiske kunder, der ikke mener, at I forstår netop deres branche eller kunder.
  • Vil minimere meningsbaseret debat.
  • Vil forebygge, at medarbejderne kan komme til at tage udgangspunkt i egne meninger i stedet for at forstå kundens behov.
  • Ikke tydeligt adskiller jer nok fra konkurrenterne.
  • Oplever, at kunderne for ofte vil tænke endnu længere over det.
  • Minimere fejl, tvivl og uenighed omkring markedsføringsstrategien.
  • Ønsker den nyeste viden om, hvad der påvirker kunder på et følelsesmæssigt plan - til køb, til handling, til engagement, til loyalitet osv.
  • Sælge mere til flere tilfredse kunder.
  • Være bedre til at fastholde kunder.
  • Tiltrække mindre prisbevidste kunder.
  • Forbedre kundesamarbejdet generelt.
  • Sikre en bedre overlevering til andre afdelinger eller ved udskiftning af medarbejdere.
  • Vil fastholde jeres gode omdømme.
  • Gøre det rigtige fra starten, så I slipper for at lave om.
  • Koble den rigtige medarbejder på en specifik kunder.
  • Signalere til potentielle kunder, at I er fuldt opdateret på det nyeste indenfor kundetyper og segmentering - via bureau-licens-logoet.
  • Demonstrere - via egen markedsføring - at I arbejder med kundetyper.
  • Være endnu bedre til at give kunderne det, de har behov for, fordi de ved det ikke altid selv.

Bureau-licens

For månedslicensen får I:
  • Onlineadgang til de 4 komplette heldagskurser med tilhørende arbejdsbøger om kundetyperne - inklusiv skabeloner, tjeklister, trin-for-trin-guides mv.
  • Praktisk og velstruktureret undervisningsmateriale, der er let at anvende som opslagsværk - med video og tilhørende arbejdsbog pr. emne. F.eks. 'Blå tekster', 'Gule nyhedsbreve', eller 'Røde hjemmesider'. Varighed pr. emne er 5-45 minutter.
  • Ugentlig mulighed for at stille spørgsmål til underviserne (halvdelen skriftligt og individuelt)
  • Løbende opdateringer om den nyeste viden om kundetyper
  • Nyt månedligt onlinekursus om kundetyper samt adgang til arkivet med tidligere kurser (temaerne er abonnementsvirksomhed, kunderejser, grafik, e-mail, taglines, lydbranding osv.)
  • Ret til at anvende opdateringslogoet i jeres markedsføring
komplet onlinekursus grøn kundetype

Med bureau-licensen lærer medarbejderne bl.a.:

  • hvor forskellige vi mennesker er, når vi træffer købsbeslutninger, og hvorfor dét har afgørende betydning ift. markedsføringen.
  • hvordan I specifikt bliver bedre til kundehåndtering, så I miminerer utilfredse og kritiske kunder.
  • præcist, hvordan jeres kunders hjemmeside, nyhedsbrev, blogindlæg, artikler og landingssider skal være opbygget, og hvilke budskaber I skal vælge.
  • hvilke ord, billeder og grafiske virkemidler, der virker allerbedst på jeres kunders kunder - samt, hvad der ville have den modsatte effekt.
  • hvilke markedsføringskanaler jeres kunder får mest ud af at være aktive i (og hvilke det er spild af tid og penge at benytte).
  • hvad, der giver jeres kunders kundetype den gode mavefornemmelse og understøtter identitetsfortællingen i en købssituation

Dine medarbejdere lærer kort sagt jeres kunder og deres kunder indgående at kende
– og derfor kan I træffe langt mere sikre markedsføringsbeslutninger.

Bliv endnu klogere

Se det særlige webinar afholdt for ledere for kommunikationsmedarbejdere. Her får du:

  • Introduktion til de fire Emotionelle Kundetyper® og metoden bag.
  • Et konkret caseeksempel, hvor viden om kundetyper bliver anvendt strategisk af markedsføringsprofessionelle.
  • Eksempler på, hvordan I kan implementere viden om kundetyper i jeres bureau.

Få adgang til Bureau-licensen

I abonnementet får medarbejderne adgang til komplette manualer med konkrete skabeloner og tjeklister.

Onlinekursus i Emotionelle Kundetyper

Bureau-licens

1-4 medarbejdere

  • Ubegrænset online adgang til læringsplatformen med 83 undervisningsvideoer med tilhørende arbejdsbøger, arkiver med tidligere afholdte Q&A, onlinekurser mm.
  • 1 ugentlig live session med mulighed for at få besvaret spørgsmål
  • 1 gratis kundetyperådgivning á cirka 2 timers varighed (online). Værdi 2800 kr.
  • Nul binding. Opsig, når som helst, med ét klik
  • Op til 4 medarbejderlicenser.
OBS! INTROPRIS* KUN
OBS! INTROPRIS* KUN

DKK
2.000

Pr. måned | eksl. moms
Ingen binding

Bureau-licens

5-10 medarbejdere

  • Ubegrænset online adgang til læringsplatformen med 83 undervisningsvideoer med tilhørende arbejdsbøger, arkiver med tidligere afholdte Q&A, onlinekurser mm.
  • 1 ugentlig live session med mulighed for at få besvaret spørgsmål
  • 1 gratis kundetyperådgivning á cirka 2 timers varighed (online). Værdi 2800 kr.
  • Nul binding. Opsig, når som helst, med ét klik
  • Op til 10 medarbejderlicenser.
OBS! INTROPRIS* KUN
OBS! INTROPRIS* KUN

DKK
3.500

Pr. måned | eksl. moms
Ingen binding

Bureau-licens

11-25 medarbejdere

  • Ubegrænset online adgang til læringsplatformen med 83 undervisningsvideoer med tilhørende arbejdsbøger, arkiver med tidligere afholdte Q&A, onlinekurser mm.
  • 1 ugentlig live session med mulighed for at få besvaret spørgsmål
  • 1 gratis kundetyperådgivning á cirka 2 timers varighed (online). Værdi 2800 kr.
  • Nul binding. Opsig, når som helst, med ét klik
  • Op til 25 medarbejderlicenser.
OBS! INTROPRIS* KUN
OBS! INTROPRIS* KUN

DKK
5.500

Pr. måned | eksl. moms
Ingen binding

Ofte stillede spørgsmål - og svar:

Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål fra andre bureauejere/-ledere:

1. "Det er da ligesom persontyper - ik?"

“Det er her, rigtig mange bureauer går galt i byen. For de har kendskab til:

  • JTI
  • Insights
  • DISC
  • Minerva
  • Eneagrammet
  • M.fl.

Alle disse er persontyper – dvs. de er fremragende værktøjer til at forstå og håndtere mennesker ift. ledelse, samarbejde, trivsel, rekruttering og sågar også indenfor for salg.

Men persontyper er et øjebliksbillede – dvs. de kan ændre sig afhængig af situationen eller livsomstændighederne. 

Persontyper fortæller desuden intet om, hvordan man rent praktisk skal håndtere markedsføringsspørgsmål. F.eks. om:

  • man må smile så meget, at man kan se tandkødet på et portrætfoto?
  • en konkret B2B virksomhed bør være aktiv på Facebook eller ej?
  • købsknapper skal være runde eller organiske?
  • der må være en video på hjemmeside, der starter af sig selv? 
  • en virksomhedsejer må udtale sig provokerende i SoMe? 
  • et nyhedsbrev bør indeholde storytelling eller ej?
  • Osv.

Men, dét gør kundetyperne. Via værktøjerne, som I vil få adgang til med en bureaulicens, får I svaret på alle disse – og 1000 andre – konkrete lavpraktisk og dagligdags spørgsmål. I et overskueligt og praktisk opslagsværk så det altid er let at finde en konkret skabelon, en ordliste, en tjekliste osv. til en given opgave”.

2. "Hvorfor er I dygtigere end mig - jeg har arbejdet med kommunikation i 20 år?"

>> Forsker Sanne Dollerup har brugt 5 år på at fordybe sig i – og skrives en Ph.d.-afhandling om, hvorfor mennesker køber. Køb den her.

>> Salgsspecialist Jannie Ilum Gade har sammenlagt 26 års praktisk erfaring med at sælge alt fra sprøjtestøbt plast, gyllealarmer og viden til livsstilsprodukter og blespande. Alt teori og videnskab er derfor sammenholdt med praksis – og formidlet på en måde, så det rent faktisk kan bruges i virkeligheden – uanset om man er VVS-installatør, en brancheorganisation eller landsdækkende bank.

>> De seneste 6 år har vi sammen analyseret – og uddraget essensen – af godt 3000 cases. Dvs., at vi har analyseret virksomheder, der har særlig succes med én kundetype for at finde ud af, hvad de helt præcist gør. F.eks. om de benytter guld, om de har flade aflange logoer, om de tager et billede af ejeren foran virksomheden, om de laver deres egne ord osv.  Denne viden har vi sammenholdt med teorien og fundet forklaringen på at det netop skal være sådan. Det betyder at vi både kender løsningen – og forklaringen – samt at det hele er solidt velunderbygget. Og det kan jeres kunder godt lide.

>> Vi har arbejdet med cirka 400 virksomheder indenfor B2B og B2C, fordelt på de fleste brancher i både ind og udland. På baggrund heraf kan vi konstatere, at ingen har meldt tilbage at kundetype-redskaberne ikke virker.

> Tilsammen har vi en særlig evne for at analysere og formidle kompliceret viden i øjenhøjde og let tilgængelige bidder.

3. "Jeg har ikke lyst til at få at vide at vi tidligere har lavet fejl - og kan ikke overskue konsekvenserne"

>> Det forstår vi  godt – men foretrækker du at få en sur kunde i røret, der selv har opdaget fejl – eller, at du er den, der ringer og fortæller, at der er kommet ny forskningsbaseret viden, som viser at deres markedsføring kan blive endnu bedre?

>> Vi tænker at der kan være en hel del mersalg, hvis I selv ringer.

4. "Hvordan skal det kommunikeres til kunderne og internt?"

>> Internt: Der medfølger en gratis online kundetyperådgivning, så I kan få fundet og valgt bureauets kundetype. Det varer cirka 2 timer og I kan deltage så mange I vil. Ved samme lejlighed er det muligt at få besvaret jeres praktiske spørgsmål. Det er endvidere muligt at vi kommer og afholder en fysisk introduktionsworkshop hos jer. Her kan I både få en samlet introduktion samt få besvaret spørgsmål. I er velkomne til at optage denne workshop, så evt. fremtidige medarbejdere, kan se den senere. Workshoppen koster 17.500 kr. + moms, men hvis I vælger at betale for et årsabonnement (som bureau), får I den gratis.

>> Eksternt: Vi leverer en logo-pakke, som I kan benytte i jeres eksterne markedsføring. Vi har også produceret en kort video, som I må vise til jeres kunder:

5. "Bliver vi så afhængige af jer for evigt?"

>> Ja – du bliver afhængig af kundetyperne. Vi har ihvertfald endnu ikke haft en kunde, der efterfølgende stoppede med at arbejde ud fra kundetypeværktøjerne. 

>> Nej – fordi der ingen binding og I kan udmelde jer når som helst. F.eks. når I føler, at I ved nok og ikke har flere spørgsmål.

6. "Skal alle vores kunder så også kende til/acceptere kundetyperne?"

>> Det er ikke nødvendigt – selvom I ikke nævner kundetyperne, så vil jeres kunder opdage, at I (allerede inden de har fortalt om deres kunder) ved rigtig meget om deres kunder – og det giver jer en øget troværdighed. 

>> Det er dog en klar fordel, hvis kunderne accepterer et fokus på en bestemt kundetype, da I herved minimere kundernes kritiske spørgsmål. 

7. "Behøver jeg også selv at vide dette - jeg har jo ikke kundekontakten efter ordren?"

>> Det er ikke nødvendigt – men det vil give dig en klar fordel at have lidt viden om kundetyper i salgsprocessen. Den viden får du på opstartsworkshoppen.  

8. "Hvordan ville processen blive i praksis?"

>> Det der ville ske i praksis er:

1: I vælger det antal medarbejdere, som I gerne vil give adgang til materialet og værktøjerne. 

2: Vi sender jer en mail omkring oprettese af log-in. 

3: I modtager en fil-mappe med forskellige varianter af opdateringslogoet, som vises herunder: 

4: Hvis I har købt et årsabonnement (som bureau), så afholder vi en halvdags workshop internt hos jer, hvor I også kan få besvaret jeres praktiske spørgsmål. Samtidigt leverer vi en fysiske boks med de 4 arbejdsmapper (som på billedet herunder).

kundetypeuddannelsen 1

Scroll til toppen