Den Røde Kundetype
Det vigtigste for dig, som den røde kundetype, er at opleve noget, der er nyt spændende og anderledes. Du går meget op i at blive inspireret og få nye idéer. Du er typisk et udadvendt menneske, som godt kan lide at være sammen med andre mennesker, men samtalerne, og det I samles om, skal helst være noget, som du synes er interessant. Det vil sige, at du eksempelvis ikke har lyst til at være sammen med andre mennesker, hvis emnet er boliglån, GDPR, forsikringsplaner eller andre områder, som, du synes, er kedelige.
Du kan lide at opdage nye produkter/services/metoder/events osv., og være den første til at købe eller deltage i noget, som du ikke har prøvet. Du (og andre) ser dig som trendsætter, og du kan godt lide at skille dig ud fra mængden ved at gøre noget andet end dine omgivelser.
Du bliver som den røde kundetype typisk motiveret af, at produktet eller den service du skal købe, udvider din horisont – f.eks. via udfordringer, spænding eller nye metoder.
Hvis dine kunder ikke er den røde kundetype ligesom dig, så vil de typisk have svært ved din meget dynamiske kommunikation. De har ikke i samme grad som dig brug for variation, og de vil blive skræmt af ord såsom: Spændende, muligheder, anderledes og nyt.