Sådan får du lov af chefen

Emotionelle Kundetyper - Kursusoversigt

Er din chef endnu ikke overbevist om at I skal arbejde med kundetyper?

Her finder du Konkrete argumenter, som du kan give til din chef

Denne side er målrettet specifikt til dig, der:

  • er ansat kommunikations- eller marketingmedarbejder og
  • ønsker at arbejde med kundetyper, men
  • mangler at overbevise din chef

Herunder finder du tekst, som du må copy/paste fra, så du kan sammensætte en overbevisende anmodning til din chef – mundtlig eller skriftlig. f.eks. i en e-mail.

PRO-TIP: Tilføj gerne konkrete eksempler fra jeres hverdag, som din chef kan huske såsom en meningsbaseret debat, I har haft for nyligt eller en fejlinvestering, I har begået. Det er helt optimalt, hvis du kan huske, hvad fejlen kostede eller hvor lang tid I brugte. Også gerne hvor mange personers tid, der gik med det.

Tilføj evt. også hvor lang tid om ugen – og evt. hvornår – du gerne vil arbejde med det at implementere din viden omkring kundetyperne. Vores råd er, at du afsætter en time om ugen til formålet – og vi sender dig hver mandag morgen et forslag til, hvad du præcis skal lave i denne time.

Her er, hvad du kan skrive til din chef:

Kære chef
Jeg vil virkelig gerne have bedre tid til at nå mine opgaver og få marketingbudgettet til at strække længere.
 
Jeg har fundet frem til at løsningen er, at jeg:
  • lærer den nyeste forskningsbaserede viden omkring Emotionelle Kundetyper så jeg kan undgå disse to fejl, som 95% af virksomheder begår (klik og se en 3 minutters forklaring på video)
  • bliver klædt bedre på til at argumentere for mine valg samt til at afslutte interne meningsbaserede debatter.
  • bliver bedre til at rådgive og hjælpe vores kunder/agenter/sælgere/samarbejdspartnere (som måske har en anden kundetype end os).
  • får løbende kundetyperådgivning ift. mine spørgsmål, ideer, tvivl og overvejelser 
  • netværker med ligesindede marketingprofessionelle.
Jeg kan få alt dette i en samlet løsning, via et abonnement hos Institut for Kundetyper – inklusiv løbende opdateringer, fordi de forsker hele tiden i, hvad der er det nyeste indenfor netop vores kundetype.
 
Det koster 279 kroner om ugen (eller 154 kroner hvis jeg køber et årsabonnement). Dvs. 1.200 kr. pr. måned eller 8.000 kr. for et helt år. Plus moms.
 
Hvis vi har et abonnement på viden om kundetyperne, så får vi også adgang til de retningslinjer, redskaber og skabeloner, der giver konkrete anvisninger til, hvad vi skal gøre og ikke skal gøre, når vi skal opbygge et rødt/gult/grønt/blåt brand. F.eks. får vi en særlig ord-liste med de 45 ord, som virker særligt attraktive for netop vores kunder – og en skabelon for den helt rigtige type nyhedsbreve.
 
Abonnementet er uden binding og der er 30 dages fuld tilfredshedsgaranti.
 
Alle os I marketingteamet må dele vores log-in og vi må endda vise dele af materialet til vores underleverandører, så de også kan forstå, hvad vi ønsker.

Må jeg købe det?

(Indsæt selv dit navn)

 PS
Har du brug for yderligere argumenter, så skriver Instituttet selv følgende:

SPAR TID OG UNDGÅ MARKEDSFØRINGSFEJL 
– SAMTIDIG

 
Alle er enige om, at tilfredse og loyale kunder er afgørende for forretningen, 
men der opstår igen og igen tvivl om, hvordan markedsføringen rammer bedst. 
 
I en travl hverdag kan der gå timer med valgmuligheder, spørgsmål og rundbordssnak,
og alligevel ender marketing ofte med at eksekvere på usikkert grundlag …

Lyder det bekendt, vil det validerede beslutningsværktøj Emotionelle Kundetyper® spare virksomheden dyrebar tid fra dag 1. Det gør nemlig marketingmedarbejderen i stand til med korte beslutningsgange og sikker hånd at ramme kunderne rigtigt første gang – hver gang. 

 
Med afsæt i fire emotionelle responssystemer, der motiverer købsadfærd, guider Emotionelle Kundetyper® lavpraktisk og sikkert marketingmedarbejderen i alle de valg, der knytter sig til kommunikationen til kunden. Fra fotostil til farver. Fra hjemmesidetekster til SoMe. Fra produktnavne til præsentationsmaterialer og så videre.
 
Beslutningsværktøjet hjælper også marketingmedarbejderen med at få nye idéer til, hvad I kan gøre for kunden, og hvad der gør salget lettere. 

For marketingmedarbejderen vil det være som at have en savnet kollegial ekspert ved sin side i hverdagen: Svarene er inden for rækkevidde, så spørgsmålene ikke lander på chefens bord. Både valgmuligheder og fejl minimeres, så budgettet bliver brugt på det, der virker. Og markedsføringen bliver sammenhængende, så I konsekvent og troværdigt motiverer kundens købsbeslutning. 
 
Konkret giver beslutningsværktøjet Emotionelle Kundetyper® adgang til online vejledning med skabeloner, tjeklister og trin-for-trin guides samt ugentlig spørgetid hos stifterne af Institut For Kundetyper, der fungerer som jeres uvildige rådgivere. 
Emotionelle Kundetyper® bliver løbende opdateret, så I altid har indblik i, hvordan kundeadfærd og købstriggere ændrer sig. Selvfølgelig oversat til, hvad det betyder for jeres markedsføringsmuligheder – også på de nye platforme, der konstant opstår. 

Arbejdet med emotionelle kundetyper begrænser jer ikke til en bestemt persona, men betyder, at I udnytter den nyeste viden om købsadfærd til at markedsføre jer mere konsekvent og målrettet tiltrække endnu flere kunder. 
 
Alt i Emotionelle Kundetyper® er tilrettelagt som praksisorienterede forløb, der er tilgængelige via abonnement. På den måde kan Emotionelle Kundetyper® fungere som en forudsigelig del af markedsføringsbudgettet og en del af jeres øvrige strategiudvikling. 
 

Emotionelle Kundetyper® er udviklet i Danmark af Institut For Kundetyper og videnskabeligt funderet i analyse af 1400 internationale brands og 1600 danske cases fra vidt forskellige brancher. Siden 2014 har beslutningsværktøjet hjulpet marketingmedarbejdere over hele landet – primært i marketingafdelinger, hvor ressourcerne er få, opgaverne er mange og behovet for at spare tid her-og-nu er presserende. 



Scroll til toppen