Teamet bag
Klik på profilbillederne nedenfor for at finde kontaktoplysninger samt lære vores team og roller at kende
– eller læs vores historie længere nede på siden. Til højre ses ejerkredsen.

Jannie Ilum Gade
Direktør, partner, forretningsudvikler og strateg
Jannie har en baggrund som salgs- og produktchef, direktør, virksomhedskonsulent og som stifter/ejer af 5 virksomheder. Hun har således godt 26 års praktisk erfaring med salg og markedsføring. De seneste ti år har hun undervist og rådgivet tusinder af virksomhedsejere i hvordan de rent praktisk får flere kunder til at købe mere. Og til at blive mere loyale.
Jannie er oprindeligt uddannet akademiøkonom og diplomleder. Senere har hun taget certificering i personprofilanalyse (JTI) og personlig effektivitet, en NLP coaching uddannelse samt en lang rækker kurser i forhandlings- og argumentationsteknik, online markedsføring, salgsteknik, nyhedsbrevskommunikation mm.
Du kan kontakte Jannie på: jig@kundetyper.dk eller telefon 25153800.

Jannie Ilum Gade
Direktør og grundlægger
E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf: 25 15 38 00
Ph.D Sanne Dollerup
Sanne er udover at være kandidat i kommunikation også forsker i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke – og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har i den forbindelse studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning og formidler netop denne viden.
Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verdenen over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton (School of Retailing).
Du kan kontakte Sanne på: sd@kundetyper.dk eller på telefon 31665439.

Ph.D Sanne Dollerup
Ekstern lektor, forsker og grundlægger
E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf.: 31 66 54 39
Andreas Dirksen
Investor, forfatter, abonnementsekspert og bestyrelsesmedlem
Andreas har en corporate baggrund som bla. direktionsassistent og har stiftet en række virksomheder – blandt andet Bladkiosken.dk, Plusbog.dk og Plusbog AB. Han solgte Plusbog til Freeway-koncernen (kendt fra Løvens Hule) og driver i dag DayDream ApS, hvor han idag hjælper andre med at bygge succesfulde abonnementsforretninger. 6 af dem har han investeret i – heriblandt os.
Andreas har en baggrund som Cand. Oecon.
Du kan kontakte Andreas på ad@andreasdirksen.com eller telefon 31139580.

Andreas Dirksen
Forfatter og abonnementsekspert
E-mail: ad@kundetyper.dk
Tlf.: 31 13 05 80
Bodil Tejg Krunderup
Investor, grafisk designer, certificeret kundetypeekspert og foredragsholder
Bodil er certificeret hos Emotionelle Kundetyper® fra et af de tidligste hold, og hun har opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis – og holde foredrag herom. Hun har mere end 20 års erfaring som grafisk designer og driver sideløbende www.tejg.dk. I 2019 blev hun også vores investor.
Du kan kontakte Bodil på: Btk@kundetyper.dk

Bodil Tejg Krunderup
Kundetypeekspert, grafisk designer, projektleder og fotograf
E-mail: btk@kundetyper.dk
Tlf.: 22 39 47 96
Mette Fruensgaard
Bestyrelsesformand
Mette har en corporate baggrund som bla. leder og har herudover hjulpet flere start-ups med at få styr på det organisatoriske, juridiske og markedsføringsmæssige – herunder Plusbog. Hun driver i dag DayDream ApS sammen med Andreas Dirksen.
Mette har en baggrund som Jurist.
Du kan kontakte Mette på Fruensgaard@outlook.dk eller telefon 22582105.

Mette Fruensgaard
Bestyrelsesformand, kundetypeekspert og jurist
E-mail: mf@kundetyper.dk
Tlf.: 22 58 21 05
Vores historie
blev grundlagt i 2013 af forsker Sanne Dollerup, og salgsspecialist Jannie Ilum Gade efter 6 måneders indledende og uforpligtende samarbejde om at beskrive og formidle de dengang tilgængelige teorier og undersøgelser om kundetyperne.
Sanne havde en kandidatgrad i kommunikation, havde tidligere haft eget reklamebureau og var i gang med at skrive en Phd om hvorfor mennesker køber. Jannie havde dengang 22 års praktisk salgserfaring fra jobs som salgschef, produktchef, salgscoach, virksomhedskonsulent, sælger og som indehaver af fire virksomheder (B2B).
Sanne og Jannie mødtes gennem en fælles kunde, hvor de begge var kursusledere på en iværksætteruddannelse.
I starten opstod det nye samarbejde blot af faglig fælles interesse i at finde kundetypeteori, der virkede i praksis – og som kunne gøre en positiv forskel og var kun tiltænkt egen læring. Men snart blev den fælles akkumulerede viden også delt med kunder, som hurtigt opnåede markante resultater. Den første fordoblede således omsætningen i løbet af det første år og ikke én eneste meldte tilbage, at det ikke virkede.
Sådan er det stadig – efter seks år.
Virksomheden blev derfor formelt etableret som et ApS i december 2014 – og anparterne ligeligt fordelt.
Formålet var at udvikle og beskrive en forskningsbaseret og praksisnær metode til at segmentere og målrette markedsføring til kunder. Især at udvikle letforståelige redskaber og skabeloner til at gøre det konkret, enkelt og jordnært at arbejde med markedsføring, uanset kompetenceniveauet og størrelsen på markedsføringsbudgettet.
Pga. stigende efterspørgsel efter endnu flere typer af kompetencer blev kundetypeuddannelsen startet I 2017. Her opstod muligheden for, at andre også kunne blive uddannet i metoden og redskaberne.
Ultimo 2017 var Ph.d.-afhandlingen færdig og metoden var (via en analyse af godt 3000 cases og erfaringer fra +400 kunder) blevet så veldokumenteret, at de påbegyndte arbejdet med at udarbejde omfattende arbejdsbøger og online undervisningsmateriale om kundetyperne.
Det blev til 83 videoer og 915 siders arbejdsbøger, der består af konkrete redskaber, skabeloner, tjeklister og trin-for-trin-guides.
I påsken 2019 besluttede de at gøre arbejdsbøgerne og online undervisning endnu mere tilgængelige og omlagde det til et “abonnement på kundeindsigt”. Her kan kunderne købe online adgang til alt materiale, hvor de enten betaler årligt eller pr. måned uden binding.
Det viste sig, at det var den rigtige model, fordi kunderne kunne få billigere og lettere adgang til metoden og Sanne og Jannie nu kunne koncentrere sig, på fuld tid, om at give medlemmerne løbende viden om kundetyperne.
Derfor tog de i sommeren 2019 beslutningen om at omlægge forretningen, så abonnementet fremover er det primære produkt. Ved samme lejlighed inviterede de Andreas Dirksen og Bodil Tejg med i ejerkredsen, grundet deres specifikke kompetencer, som kan være med til at udbrede kendskabet til metoden.
Andreas Dirksen og Bodil Tejg tiltrådte officielt som investorer i efteråret 2019.
Andreas Dirksen lærte vi at kende, fordi han er investor hos flere af vores kunder. I starten fik vi rådgivning af ham grundet hans ekspertise og erfaring med opstart og skalering af abonnementsforretninger. Erfaringen har han fået, da han har stiftet (og senere solgt) Plusbog.dk, Plusbog.AB, og har, som konsulent, hjulpet omkring 60 andre abonnementsvirksomheder. Han solgte Plusbog til Freeway-koncernen (kendt fra Løvens Hule) og driver i dag SignUp Academy ApS, hvor han i dag hjælper andre med at bygge succesfulde abonnementsforretninger.
Andreas er uddannet Cand. Oecon, har en corporate baggrund som bla. direktionsassistent hos Krifa og kan i dag kalde sig både investor, bestsellerforfatter, abonnementsekspert og arbejdende bestyrelsesmedlem.
Bodil Tejg Krunderup lærte vi at kende allerede før virksomhedens opstart, da Jannie delte kontor med hende. Hun har således fulgt virksomhedens udvikling fra første parket og har i tidens løb givet os masser af værdifulde råd og skarpe spørgsmål. Hun har endvidere været vores trofaste kunde alle årene, og hun tog kundetypeuddannelsen i 2018. Hun har siden opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis – og holder eksempelvis workshops og foredrag herom.
Vi har altid benyttet Bodil som vores grafiske samarbejdspartner. Hun har snart 20 års jubilæum som grafisk designer, og driver sideløbende det grafiske designbureau TEJG ApS.
Sanne og Jannie er fortsat de primære anpartshavere.
Bestyrelsen består af ejerkredsen:
Jannie Ilum Gade Sanne Dollerup Andreas Dirksen Bodil Tejg.
Derudover er jurist Mette Fruensgaard tiltrådt om bestyrelsesformand. Mettes rolle er at have styr på alle vores juridiske processer og fokuserer på at optimere interne processer og arbejdsmiljøet, så de ansatte kan blive ved med at trives i og udvikles med virksomheden. Den arbejdende bestyrelse har et tæt samarbejde.
Derudover er der to deltidsansatte studerende:
- Kommunikationsmedarbejder, Line Abildgaard, der er ved at afslutte hendes kandidat i intern kommunikation. Herudover driver hun sideløbende egen virksomhed, hvor hun arbejder som fotograf/videograf og underviser i foto og video.
- Kommunikationsmedarbejder, Johannes Grunnet, der læser Kommunikation og Digitale Medier på 3. semester. Han har tidligere været ansat hos Intel i München, hvor han primært har haft administrative arbejdsopgaver og arbejdet med diverse interne it-systemer.
Primo 2020 er der sket følgende ændringer:
- Nyt navn: Institut for Kundetyper ApS (Virksomhedsnavnet var før “Emotionelle Kundetyper®”, dette er stadig navnet på metoden)
- Nyt domæne: www.kundetyper.dk
- Ny hjemmeside
- Ny læringsplatform for abonnenter af løbende kundeindsigt
Vi ser frem til at høre fra dig.