Kontakt - og teamet bag

Kontakt os på nedenstående oplysninger eller vha. kontaktformularen.

Teamet samt vores historie finder du præsenteret længere nede på siden,

Institut for Kundetyper ApS

Porsvej 2, 9000 Aalborg
kontakt@kundetyper.dk
Tlf.: 71 74 75 33
CVR-nummer: 36476540
Reg.nr./kontonummer: 7441-000109215

Teamet bag

Klik på profilbillederne nedenfor for at finde kontaktoplysninger samt lære vores team og roller at kende. Du kan også læse vores historie længere nede på siden. 

Jannie Ilum Gade - grundlægger
Jannie Ilum Gade

Partner, direktør og grundlægger

E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf: 25 15 38 00

sanne_dollerup_kundetypeekspert
Ph.D Sanne Dollerup

Partner, ekstern lektor, forsker og grundlægger

E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf.: 31 66 54 39

Bodil_Tejg_Krunderup_Kundetyper
Bodil Tejg Krunderup

Partner, marketingrådgiver og grafisk designer

E-mail: btk@kundetyper.dk
Tlf.: 22 39 47 96

Pia Dodensig

Kundechef

E-mail: pd@kundetyper.dk
Tlf.: 92 90 49 32

Morten Kyvsgaard - marketing
Morten Kyvsgaard

Marketingkoordinator

E-mail: mk@kundetyper.dk
Tlf. 61 30 39 12

Rebekka Hvid - Kundetypeekspert
Rebekka Hviid

Rådgiver, kundetypeekspert og underviser

E-mail: rh@kundetyper.dk
Tlf.: 60 62 14 21

Peter Junker - foredragsholder
Peter Junker

Rådgiver, kundetypeekspert og foredragsholder

E-mail: kontakt@kundetyper.dk

fotografen_er_paa_vej
Signe Knudsen

Tekstforfatter, oversætter, korrekturlæser

E-mail: kontakt@kundetyper.dk

fotografen_er_paa_vej
Mette Hylle
fotografen_er_paa_vej
Merete Stenner

Kundeservice 

E-mail: kontakt@kundetyper.dk

Vores historie

blev grundlagt i 2013 af forsker Sanne Dollerup og salgsspecialist Jannie Ilum Gade efter 6-måneders indledende og uforpligtende samarbejde om at beskrive og formidle de dengang tilgængelige teorier og undersøgelser om kundetyperne. 

Sanne havde en kandidatgrad i kommunikation, havde tidligere haft eget reklamebureau og var i gang med at skrive en ph.d. om, hvorfor mennesker køber. Jannie havde dengang 22 års praktisk salgserfaring fra jobs som salgschef, produktchef, salgscoach, virksomhedskonsulent, sælger og som indehaver af fire virksomheder (B2B). 

Sanne og Jannie mødtes gennem en fælles kunde, hvor de begge var kursusledere på en iværksætteruddannelse.

I starten opstod det nye samarbejde blot af faglig fælles interesse i at finde kundetypeteori, der virkede i praksis og som kunne gøre en positiv forskel og var kun tiltænkt egen læring. Men snart blev den fælles akkumulerede viden også delt med kunder, som hurtigt opnåede markante resultater. Den første fordoblede således omsætningen i løbet af det første år. Ikke én eneste meldte tilbage, at det ikke virkede. 

Sådan er det stadig efter otte år, hvor vores “why” er:

Lære marketingansvarlige at kommunikere, dét de kan levere – samt at målet ikke er mere, men bedre kommunikation.

Virksomheden blev derfor formelt etableret som et ApS i december 2014 og anparterne ligeligt fordelt.

Formålet var at udvikle og beskrive en forskningsbaseret og praksisnær metode til at segmentere og målrette markedsføring til kunder. Målet var især at udvikle letforståelige redskaber og skabeloner til at gøre det konkret, enkelt og jordnært at arbejde med markedsføring, uanset kompetenceniveauet og størrelsen på markedsføringsbudgettet. 

Pga. stigende efterspørgsel efter endnu flere typer af kompetencer blev kundetypeuddannelsen startet i 2017. Her opstod muligheden for, at andre også kunne blive uddannet i metoden og redskaberne.

Ultimo 2017 var ph.d.-afhandlingen færdig og metoden var (via en analyse af godt 3000 cases og erfaringer fra +400 kunder) blevet så veldokumenteret, at de påbegyndte arbejdet med at udarbejde omfattende arbejdsbøger og online undervisningsmateriale om kundetyperne. 

Det blev til 83 videoer og 915 siders arbejdsbøger, der består af konkrete redskaber, skabeloner, tjeklister og trin-for-trin-guides. 

Priomo 2019 besluttede de at gøre arbejdsbøgerne og online undervisning endnu mere tilgængelige og omlagde til “Kundetypekurser på abonnement”. Her kan kunderne købe online adgang til alt materiale, hvor de enten betaler årligt eller pr. måned uden binding.

Det viste sig, at det var den rigtige model, fordi kunderne kunne få billigere og lettere adgang til metoden, og Sanne og Jannie nu kunne koncentrere sig, på fuld tid, om at give medlemmerne løbende viden om kundetyperne.

Derfor tog de i sommeren 2019 beslutningen om at omlægge forretningen, så abonnementet fremover er det primære produkt. Ved samme lejlighed inviterede de Andreas Dirksen og Bodil Tejg med i ejerkredsen grundet deres specifikke kompetencer, som kan være med til at udbrede kendskabet til metoden.

Andreas Dirksen og Bodil Tejg Krunderup tiltrådte officielt som investorer i efteråret 2019.

Andreas lærte vi at kende, fordi han er investor hos flere af vores kunder. I starten fik vi rådgivning af ham grundet hans ekspertise og erfaring med opstart og skalering af abonnementsforretninger. Erfaringen har han fået, da han har stiftet (og senere solgt) Plusbog.dk og Plusbog.AB, Andreas er uddannet cand.oecon., har en corporate baggrund som bl.a. direktionsassistent hos Krifa og kan i dag kalde sig bestsellerforfatter og abonnementsekspert.

Bodil lærte vi at kende allerede før virksomhedens opstart, da Jannie delte kontor med hende. Hun har således fulgt virksomhedens udvikling fra første parket og har i tidens løb givet os masser af værdifulde råd og skarpe spørgsmål. Hun har endvidere været vores trofaste kunde alle årene, og hun tog kundetypeuddannelsen i 2018. Hun har siden opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis og holder eksempelvis workshops og foredrag herom. I stigende grad også på vegne af Institut for Kundetyper.

Vi har altid benyttet Bodil som vores grafiske samarbejdspartner. Hun har snart 20 års jubilæum som grafisk designer og driver sideløbende det grafiske designbureau TEJG ApS.

Primo 2022 har Bodil Tejg Krunderup købt Andreas Dirksens anpart.

Bestyrelsen består af ejerkredsen:

  • Jannie Ilum Gade
  • Sanne Dollerup
  • Bodil Tejg

Derudover er revisor Carsten Øvlisen tiltrådt i 2022 som bestyrelsesformand. Carstens rolle er at fokusere på økonomi samt at optimere interne processer og arbejdsmiljøet, så de ansatte kan blive ved med at trives i og udvikles med virksomheden.

Den arbejdende bestyrelse har et tæt samarbejde.

 

I 2020 skete følgende ændringer:

  • Nyt navn: Institut for Kundetyper ApS (Virksomhedsnavnet var før “Emotionelle Kundetyper®”, dette er stadig navnet på metoden)
  • Nyt domæne: www.kundetyper.dk 
  • Ny hjemmeside
  • Ny læringsplatform for abonnenter af løbende kundeindsigt.

I 2022 består teamet af både fuldtids-& deltidsmedarbejdere samt ad hoc freelancere tilknyttet indenfor forskellige områder:

  • Pia som er kundechef.
  • Rebekka, som er marketingkonsulent og hjælper os både internt og eksternt – blandt andet som underviser og projektleder.
  • Morten, som er marketingkonsulent og især arbejder med vores egne nyhedsbreve, content og sociale medier.
  • Signe, som arbejder med vores tekster og oversættelser.
  • Merete, som arbejder med support ifm. vores læringsplatform.
  • Mette, som er vores bogholder og har kontakten til revisor.
  • Peter, som tager ud som foredragsholder 
  • Signe, som skriver tekster
  • Gina, som står for it, forsendelser og administration.

Derudover er der tilknyttet en række eksterne samarbejdspartnere såsom revisor, advokat, it-support, test mv.

Tilsammen kan teamet sikre tilfredse og loyale kunder, som sælger mere og har adgang til den nyeste viden om netop deres kunder.

Primo 2022 er der sket følgende ændringer:

Scroll til toppen