WEBINAR OM Influencer marketing TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 15. februar kl. 10.00-11.00.
STED: Online – Zoom.
VÆRT: Mathilde Vestergaard Jensen, erhvervsforsker hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.

Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. 
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende. 

Webinaret om ‘Influencers til de fire Emotionelle Kundetyper®’ er for dig, der arbejder med influencer marketing. Det er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om forskellige influencers, og du er i tvivl om, hvilke influencers, der matcher dit brand bedst.

Det kan eksempelvis være, at de kommer med feedback såsom:

“Jeg kan ikke lide, når influencers bliver for personlige.”

“Jeg synes, at denne influencer fremstår for perfekt.”

“Jeg kunne godt tænke mig, at vi valgte en influencer med en mere stilren stil.”

“Jeg vil gerne have, at influenceren skal fremstå som en autoritet.”

“Jeg synes, vi skal vælge en influencer, der skiller jeg helt ud fra de andre.”

Når dem, der skal give dig feedback, tager udgangspunkt i deres egen mening, kan det give en masse diskussioner og tvivlsspørgsmål omkring det endelige valg af influencers.

I webinaret præsenteres du for Emotionelle Kundetyper®, som kan minimere meningsbaserede diskussioner kraftigt.

PROGRAM:

10.00-10.05: Velkommen og præsentation

10.05-10.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®? 

10.15-10.30: Sådan kan kundetyperne bruges til at vælge influencers

10.30-10.50: Spørgsmål og diskussion

10.50-11.00: Afslutning 

Webinar om video

WEBINAR OM VIDEO TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 22. februar kl. 10.00-11.00.
STED: Online – Zoom.
VÆRT: Mathilde Vestergaard Jensen, erhvervsforsker hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.

Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. 
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.

Webinaret om ‘Video til de fire Emotionelle Kundetyper®’ er for dig, der arbejder med markedsføring i form af video. Det er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om de forskellige måder at lave video på. 

Det kan eksempelvis være, at de kommer med feedback såsom:

“Jeg kan ikke lide, når der er så mange hurtige klip.”

“Jeg synes, at tempoet bliver for langsomt.”

“Jeg kunne godt tænke mig en mere personlig vinkel.”

“Jeg er ikke så vild med den styling, personerne har på.”

“Jeg synes, at det bliver for uprofessionelt.”

Når dem, der skal give dig feedback, tager udgangspunkt i deres egen mening, kan det give en masse diskussioner og tvivlsspørgsmål omkring den endelige udformning af videoen.

I webinaret præsenteres du for Emotionelle Kundetyper®, som kan minimere meningsbaserede diskussioner kraftigt.

PROGRAM:

10.00-10.05: Velkommen og præsentation

10.05-10.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®? 

10.15-10.30: Sådan kan kundetyperne bruges til at udforme videoer

10.30-10.50: Spørgsmål og diskussion

10.50-11.00: Afslutning

Webinar for grafiske designere

WEBINAR OM GRAFIK TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 20. juni kl. 10.00-11.00
STED: Online – Zoom
VÆRT: Mathilde Vestergaard Jensen, erhvervsforsker hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.
Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. 
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.

Webinaret om ‘Grafik til de fire Emotionelle Kundetyper®’ er for dig, der er grafisk designer. Det er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om forskellige grafiske udtryk.

Det kan eksempelvis være, at de kommer med feedback såsom:

  • “Jeg kan ikke lide, når der er så mange farver.”
  • “Jeg synes, at det bliver for kedeligt.”
  • “Jeg kunne godt tænke mig mere luft mellem elementerne.”
  • “Jeg er ikke så vild med rød og orange sammen.”
  • “Jeg synes, at det bliver for feminint.”

Når dem, der skal give dig feedback, tager udgangspunkt i deres egen mening, kan det give en masse diskussioner og tvivlsspørgsmål omkring den endelige udformning af designet.

I webinaret præsenteres du for Emotionelle Kundetyper®, som kan minimere meningsbaserede diskussioner kraftigt.

PROGRAM

10.00-10.05: Velkommen og præsentation

10.05-10.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®? 

10.15-10.30: Sådan kan kundetyperne bruges som grafisk designer

10.30-10.50: Spørgsmål og diskussion

10.50-11.00: Afslutning 20

Webinar for tekstforfattere og content creators

WEBINAR OM TEKST TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 25. april kl. 10.00-11.00.
STED: Online – Zoom.
VÆRT: Mathilde Vestergaard Jensen, erhvervsforsker hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.

Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. 
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.

Webinaret er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om indholdet i teksten. 

Det kan eksempelvis være, at de kommer med feedback såsom:

  • “Jeg kan ikke lide den overskrift.”
  • “Jeg synes, at det bliver for følelsesladet med al den storytelling.”
  • “Jeg kunne godt tænke mig flere beviser for effekten i teksten.”
  • “Jeg synes, at teksten bliver for lang.”
  • “Jeg kunne godt bruge mere information i teksten.”

Når dem, der skal give dig feedback, tager udgangspunkt i deres egen mening, kan det give en masse diskussioner og tvivlsspørgsmål omkring teksten – og dermed også en tekst, som skal rumme mange meninger og derfor ikke virker efter hensigten.

I webinaret præsenteres du for metoden Emotionelle Kundetyper®, som kan minimere meningsbaserede diskussioner kraftigt.

PROGRAM:

10.00-10.05: Velkommen og præsentation

10.05-10.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®? 

10.15-10.30: Sådan kan kundetyperne bruges som tekstforfatter og content creator

10.30-10.50: Spørgsmål og diskussion

10.50-11.00: Afslutning

Webinar for sælgere

WEBINAR OM SALG TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 2. maj kl. 9.00-10.00
STED: Online – Zoom
VÆRT: Jannie Ilum Gade, direktør og partner hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.

Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. 
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.

Webinaret er relevant, hvis din primære arbejdsfunktion er salg, og du ønsker at undgå, at du får kunder af uholdbare årsager såsom:

  • Du var billigst (fordi en anden kunne blive endnu billigere – og du tjener ikke optimalt).
  • Det var bekvemt (f.eks. fordi du lige lå på indkøbsruten).
  • Du var den eneste (risikabelt hvis der kommer en konkurrent).
  • Du kørte en kampagne (det er en dyr måde at få en kunde på).
  • Det skete tilfældigt (du var bare lige på det rette sted på det rette tidspunkt og kan måske ikke sikre det sker igen).
  • Det skete ubevidst (så de ikke kan huske dig næste gang de mangler noget).
  • Kunden blev semi-tilfreds (f.eks. fordi markedsføringen havde lovet ét og du har leveret noget lidt andet).

Problemet med de uholdbare salg er samlet set:

  • Lavere indtjening.
  • Lavere kundeloyalitet.
  • Mindre kundetilfredshed.
  • Højere risiko.

I webinaret præsenteres du for metoden Emotionelle Kundetyper®, som kan sikre dig flere tilfredse og loyale kunder, der bevidst foretrækker dig/det du leverer – og som bliver mindre prisbevidste.

PROGRAM:

09.00-09.05: Velkommen og præsentation

09.05-09.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®? 

09.15-09.30: Sådan kan kundetyperne bruges af sælgere

09.30-09.50: Spørgsmål og diskussion

09.50-10.00: Afslutning 

Sparring på kundetyper

Webinar om ChatGPT

WEBINAR OM BRUG AF CHATGPT TIL DE FIRE EMOTIONELLE KUNDETYPER®

TIDSPUNKT: Torsdag den 16. maj kl. 10.00-11.00.
STED: Online – Zoom.
VÆRT: Morten Kyvsgaard, marketingchef hos Institut for Kundetyper.
PRIS: Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse.

Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper.

Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.

Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.

Rigtig mange, der arbejder med markedsføring, mig selv inklusive, bruger ChatGPT til at forfatte tekster, researche og meget andet.

Lad det være sagt med det samme: Jeg er pro-ChatGPT og generelt begejstret for værktøjet, som, brugt rigtigt, har et nærmest uendeligt potentiale for at træffe bedre beslutninger, spare en masse tid og gøre et godt stykke arbejde endnu bedre.

Men, og der er et “men”. 

Nærmest over natten ser jeg en tydelig forandring, ikke kun i virksomhedens kommunikation, men også hos enkeltpersoner. Det virker som om, at begge parter har skiftet til en mere ensartet, “AI-agtig”-stil.

I kundetypeterminologi vil jeg vurdere, at flere brands tone of voice over en bred kam er blevet mere rød og blå. Særligt ved brands, der henvender sig til en anden kundetype end de førnævnte (og det skal jeg hilse at sige, at der er mange, der gør), er min påstand, at det sproglige skift bliver et problem over tid.

Dette skift kan over tid underminere brandtroværdigheden hos modtageren, der ubevidst, men meget berettiget, f.eks. kan spørge: “Jeg troede, at brandet var nede på jorden og personligt. Nu er tonen pludselig blevet pralende og maskinagtig. Er det stadig den samme virksomhed?”

Det skal der laves om på. 

Derfor har jeg lavet det her webinar, så du kan undgå kritiske fejl, når du bruger ChatGPT ifm. kundetypemetoden.

Vi dykker ned i, hvordan du kan bruge ChatGPT til at skrive tekster, der præcist rammer de røde, gule, blå og grønne kundetyper. Uden denne viden risikerer du at skabe indhold, der ikke alene er ineffektivt, men som også kan skade dit brand og din troværdighed.

Hvorfor skal du deltage i webinaret?

Uden en grundig forståelse af Emotionelle Kundetyper® og anvendelsen af denne viden i din tekstforfatning, står du over for potentielle udfordringer på den lange bane:

Dine tekster vil muligvis ikke ramme plet med dit publikum, hvilket fører til lav engagement og konverteringsrater.

Du risikerer at spilde værdifulde ressourcer på indhold, der ikke passer til dit brand

Dit brand risikerer over tid at blive utroværdigt fordi du ikke kommunikerer i overensstremmelse med dit brands tone of voice.

Scroll to Top