KURSUSPAKKEN| DEN GRØNNE KUNDETYPE
Lær at sælge mere til den grønne kundetype
Ved du, hvor mange loyale kunder du går glip af, fordi du ikke opfylder deres behov for tryghed, detaljer og dokumentation?
Dette er løsningen for dig, der vil vide, hvordan du helt konkret tilpasser såvel hjemmesiden og nyhedsbrevet som aktiviteterne i sociale medier, tekster, billeder, video, grafik mm. så du skaber den fornødne tryghed – og dermed får bedre resultater.
Den forskningsbaserede metode virker både B2B og B2C – i og uden for Danmark.
30 dages tilfredshedsgaranti.
Evalueret til fremragende på Trustpilot

Få den komplette manual til at:
- foretage en 360 graders analyse af jeres brand
- udarbejde en 360 graders optimeringsplan
- implementere en 360 graders 'make-over'

Online undervisning i dit tempo
Vælg selv om du vil se kurset:
- samlet eller over flere dage
- alene, med kollegaer eller sammen med din kunde
- via computer eller den medfølgende app
- en enkelt gang eller ad hoc (som opslagsværk)
Du lærer at anvende brandhjulet
Med brandhjulet som den gennemgående røde tråd, får du skabt et komplet overblik, og det optimale fundament for det videre arbejde.
Brandhjulet er baseret på de forskningsbaserede retningslinjer for den grønne kundetype. Med værktøjet kan du analysere og vurdere et brand ud fra specifikke salgs- og markedsføringsindsatser og derudfra prioritere og konkretisere handlingsplanen.
Fagligt indhold på dagen
Aktuelle trends
De mest relevante medievalg
Optimale budskaber
Konkrete virkemidler
Købsmotivation
B2B og B2C Caseeksempler
I løbet af en enkelt dag får du:
- En grundlæggende forståelse for den grønne kundetypes bagvedliggende købsmotivation (og hvordan du skruer op for købelysten).
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video som du skal bruge på tværs af alle kommunikationsindsatser.
- De 3 særligt effektive parametre: Kvalitetsstempling, processen og tilknytningsforhold – som har meget afgørende indflydelse ift. at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- Masser af inspirerende eksempler fra B2B og B2C på hvordan du specifikt kan markedsføre dig i de mest relevante markedsføringskanaler såom hjemmesiden, nyhedsbrevet, sociale medier og artikler.
- Introduktion til de 3 mest aktuelle trends.


Jannie Ilum Gade
E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf: 25 15 38 00
Erfaren underviser
Din underviser bliver Jannie Ilum Gade – direktør, forfatter, partner og medstifter af metoden Emotionelle Kundetyper®.
Ud over den formelle uddannelse indenfor afsætning har Jannie godt 30 års praktisk erfaring med at sælge på både operationelt, taktisk og strategisk niveau, indenfor både B2B og B2C. Siden 2013 har hun rådgivet, undervist, koncept- og forretningsudviklet samt implementeret viden om kundetyperne i salgs- og markedsføringsafdelinger.
Forstå endelig, hvorfor din potentielle kunde ikke har købt - endnu..
"Til dagskurset fik jeg en grundig gennemgang af den grønne kundetype, og jeg fik mere forståelse for den værdi, det har at arbejde med kundetyperne i praksis. Jeg havde frygtet, at jeg ville have svært ved at holde koncentrationen til en hel undervisningsdag, når den afholdes online, men sådan var det heldigvis slet ikke. Underviseren var god til at forklare og gøre dagen interessant. Man får en hel undervisningsdag for 2.500 kr., og her synes jeg, at man får meget for pengene”
Gitte Mølbak Propagandafabrikken
"På dagskurset får man en grundig gennemgang af kundetypen, og det var en stor hjælp, at man får præsenteret de her praktiske eksempler på markedsføringen. Det synes jeg, at jeg havde manglet. Man lærer, hvordan man kommer i gang med at markedsføre sig til kundetypen og hvilke forskellige medier, man skal bruge, og det synes jeg har været et rigtig godt element."
Natascha Frost Kjelds, Shoppen Aalborg
Jeg købte det grønne dagskursus for at få en opdateret viden om kundetypen. På kurset ser man opdaterede og praktiske eksempler, der gør indholdet på kurset både forståeligt, brugbart og relevant i forhold til ens daglige arbejde. Underviseren var dygtig og kompetent. Jeg vil give kurset topkarakter, og jeg kan ikke anbefale det nok.
Ditte Beck, Duka A/S
Som selvstændig igennem 16 år har jeg forsøgt en del, hvad markedsføring angår. INTET - absolut INTET - har kunnet måle sig med materialet fra Institut for Kundetyper. Så gennemarbejdet og helt igennem brugbart. Meget er let at gå til her og nu - andet kan bruges til en mere gennemgående strategi(ændring).
Anita Madsen, Erhvervsindretning
Jeg har arbejdet med markedsføring igennem en årrække og taget flere markedsførings kurser mv igennem tiden. Jeg har dog aldrig fået så konkrete og praktisk brugbare redskaber som kundetype medlemskabet har givet mig. Det har klart hjulpet til flere af de rigtige kunder og har hjulpet til en bedre kommunikation med mine kunder.
Jens Buch, Klientbutikken
Sådan bruger
Mette Holmgaard kundetyperne
Da jeg hørte om kundetyper, så tænkte jeg. "Ej, det er noget pjat... Det behøver jeg ikke at gøre - jeg kan godt skrive til min kunder". Men så begyndte jeg at se på Linkedin, at der ikke var så mange, der så mine opslag. Derfor prøvede jeg det af, og det har virkelig givet en gevinst."
Mette Holmgaard
Sådan bruger
Global Tools kundetyperne
Inden vi arbejdede med kundetyperne, der stod vi en frustration, hvor vi kiggede på forskellige målgrupper og produktsegmenter. Det var svært at lave en fællesnævner for dem, og derfor faldt vi tilbage til "Hvad synes jeg?". Hvorimod nu, der fokuserer vi på de grønne kunder i vores sprog og indhold. Det har betydet, at vi med små-steps har flyttet os i den retning, hvor vi er i dag.
Stefan Berg
FAQ
Har du yderligere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os.
Tryk blot på knappen herunder for at sende en mail direkte, eller ring til os på telefon +45 92 90 49 32.
Er du i tvivl om din kundetype, så kan du booke en 1/2 times online rådgivningsmøde, hvor vi kan hjælpe dig til at få valgt det rigtige kursus. Klik her for at booke et møde.
Det kan du ikke, da kurset er optaget på forhånd. Men har du korte afklarende spørgsmål ift. forståelsen af kurset, er du velkommen til at kontakte os på kontakt@kundetyper.dk.
Har du brug for specifik individuel afklaring, så er det muligt at tilkøbe minutrådgivning á 25 kr. + moms pr. minut.
Ja, det må du gerne, så længe I holder det internt eller du ser det sammen med din kunde.
Fordelen er, at så kan I tale sammen undervejs samt sparre og fastholde hinanden, når I skal implementere den nye viden.
Ork ja – vi skal nok hjælpe dig videre – også til at finde en evt. underleverandør blandt vores +100 kundetypeuddannede markedsføringsspecialister.
Du har også mulighed for at tilkøbe individuel rådgivning (1500 kr/timen), farvekort (800 kr), fysisk arbejdsbog (1200 kr), udvidet ordliste (800 kr) mm. hos os. Alle priser er eksklusiv moms.
Start med at kontakte os via formularen herunder – eller på kontakt@kundetyper.dk
Den betyder, at du har 30 dage, efter købsdatoen, til at fortælle os, hvis du var utilfreds. Skulle dét ske, kan du få alle eller nogen af dine penge igen (det vælger du selv – vi ønsker udelukkende at have tilfredse kunder).
PRISER
KUN ONLINE
Adgang via pc og app.
Pris:
2.500 kr. + moms
Du får:
- Evig adgang
- Online kursus
- Online arbejdsbog
Bestil nu >
MEST POPULÆRE VALG
Få adgang via pc og app + den fysiske bog frit leveret.
Pris:
3.000 kr. + moms
Du får:
- Evig adgang
- Online kursus
- Online arbejdsbog
- Fysisk arbejdsbog (frit leveret)
Bestil nu >
KUN FYSISK BOG
Få den fysiske bog frit leveret.
Pris:
1.200 kr. + moms
INTRO-PRIS i APRIL: 960 kr. + moms
Du får:
- Fysisk arbejdsbog (frit leveret)
Bestil nu >
Få svar på dine spørgsmål
Vi bestræber os på at sidde klar ved chatten nederst i højre hjørne på hverdage ml. kl. 9-15, og er vi kortvarigt væk, så svarer vi pr. mail.
Du kan også sende os en besked via formularen.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.