FOREDRAG I | FORSKNINGSBASERET & PRAKSIS-RELEVANT
Et skræddersyet foredrag
-serveret i øjenhøjde
Vores foredragsholdere har stærke kommunikationsevner og formidler og målretter viden til et praksis niveau, så det er nemt at omsætte i jeres virksomhed.

Et foredrag er for jer:
- der er virksomhed, brancheforening, netværksgruppe mv.
- der ønsker at forstå kundetyperne og hvordan man motiverer til salg
- der ønsker formidling med udgangspunkt i konkrete cases og specifikke problemstillinger
- der ønsker håndgribelig viden om salgs- og markedsføring
- der ønsker et nyt perspektiv på jeres branche og de strategiske muligheder
Mød din foredragsholder
Hvis du ønsker en specifik foredragsholder, så skriv det i din booking.
Ph.D Sanne Dollerup
Sanne er udover at være kandidat i kommunikation også forsker i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har i den forbindelse studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning og formidler netop denne viden.
Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verden over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton (School of Retailing).
Du kan kontakte Sanne på: sd@kundetyper.dk eller på telefon 31665439.

Ph.D Sanne Dollerup
Ekstern lektor, forsker og grundlægger
E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf.: 31 66 54 39
Bodil Tejg Krunderup
Marketingrådgiver, partner, kundetypeekspert og foredragsholder
Bodil er certificeret hos Emotionelle Kundetyper® fra et af de tidligste hold, og hun har opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis og holde foredrag herom. Hun har mere end 20 års erfaring som grafisk designer og marketingrådgivning.
Du kan kontakte Bodil på: Btk@kundetyper.dk

Bodil Tejg Krunderup
Marketingrådgiver og kundetypeekspert
E-mail: btk@kundetyper.dk
Tlf.: 22 39 47 96
Jannie Ilum Gade
Direktør, salgspecialist og grundlægger
Jannie har +25 års praktisk salgs- & marketingerfaring indenfor både B2B og B2C - blandt andet fra stillinger som produktchef, salgschef, direktør, kørende sælger, butiksansat, Key Account Manager og virksomhedskonsulent. Herudover har hun stiftet 5 virksomheder.
Hun har grundlagt og videreudviklet segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper®️ sammen med forsker Sanne Dollerup (siden 2013).
Hun er Diplomleder, oprindeligt uddannet akademiøkonom med speciale i eksport af tekniske artikler og har et hav af kurser og uddannelser i NLP, Adfærdsdesign, e-mailmarketing, forhandlingskteknik, økonomisk argumentationsteknik, 4MAT mv.
Du kan kontakte Jannie på: jig@kundetyper.dk

Jannie Ilum Gade
Direktør, salgsspecialist og grundlægger
E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf.: 25 15 38 00
Et hurtigt overblik over hvad I kan forvente
Et hurtigt overblik over
hvad I kan forvente

Opstartsmøde
Inden foredraget aftaler vi et onlinemøde, hvor vi får styr på formål, indhold, forløb og alt det praktiske, så foredraget er målrettet til netop jeres virksomhed.

Foredragsholdere
Vores foredragsholdere er enten trends- og vidensforskere eller faglige eksperter med stærke kommunikationsevner. De formår at servere budskabet i øjenhøjde – de formidler og målretter viden til et praksis niveau, så det er nemt at omsætte i jeres virksomhed.

Få nye ord og billeder på
Bliv beriget med ny viden og inspiration fra fordragsholdere som har pulsen på den seneste forskning indenfor kundetyper, marketing og kommunikation. Som deltagere får I et godt indblik i, hvordan I kan anvende de nyeste tendenser i jeres markedsføringsindsats.

Forstå jeres kundetype
I får en grundig introduktion til kundetyperne og dermed en dybere indsigt i, hvem jeres kunder helt præcist er, og hvordan I kommunikerer mest hensigtsmæssigt til dem. I får viden som er med til give tydelige og klare retningliner for markedsføringsindsatsen.

Et skræddersyet foredrag
Vores foredrag formidles med udgangspunkt i konkrete cases og reelle problemstillinger. Hvis I har en specifik udfordring eller et ønske om noget konkret, I gerne vil have ekspertviden om står vi klar med et skræddersyet foredrag tilpasset jer.

Forsknings- og trendbaseret
Emotionelle Kundetyper® er det nyeste forsknings- og trendbaserede segmenteringsværktøj, hvor der segmenteres ud fra kundens emotionelle responssystemer, identitetsfortælling og mavefornemmelsen i det enkelte købsøjeblik.
Foredrag
i øjenhøjde
Vores erfarne og professionelle foredragsholdere afholder en lang række foredrag, hvor budskabet bliver serveret i øjenhøjde – med et glimt i øjet.
Så uanset om I mangler et foredrag om kundertyperne relateret til branchen, strategiske muligheder eller noget helt andet, så har vi en foredragsholder som kan berige jeres virksomhed med konkrete og brugbare værktøjer – lige til at anvende i virksomhedens markedsføringindsatser.
Her på siden har du et overblik over vores foredrag og emner, der kan kombineres på forskellig vis.

1.
Signaturforedrag
Et signaturforedrag henvender sig specifikt til konferencer, events, netværksgrupper og foreninger som ønsker at give deres deltagere mere viden om salgs- og markedsføring.
Et signaturforedrag består typisk af:
- Oplæg om værktøjet Emotionelle Kundetyper, den grundlæggende forskning bag samt cases, der er relevante i forhold til deltagerne.
- Håndgribelige og konkrete retningslinjer til, hvordan deltagerne kan anvende værktøjet selv.
Eksempler på foredrag vi har afholdt:
- 117 ord der sælger - og 117 ord der ikke gør
- De 4 vigtigt trends i 2023/2024
- Sådan skal du kommuniker om XXX (F.eks. bæredygtighed) til kundetyperne
- Kundetyperne og vejen til flere frivillige
- E-mails til kundetyperne
- Annoncer til kundetyperne
- Video til kundetyperne
- Grafik til kundetyperne
- Hjemmesider til kundetyperne
- Influencers og kundetyperne
- Sociale medier kundetyperne
2.
Trend- eller branchespecifikt foredrag
Dette foredrag henvender sig til virksomheder som ønsker et foredrag med perspektiv på en bestemt trend, branchen, konkrete problematikker eller et specifikt emne. Her tager vi udgangspunkt i jeres virksomhed, hvor vi undersøger jeres produkt, købsprocesser, kultur, kunder, medarbejdere og konkurrenter eller andet relevant.
Et Trend- eller branchespecifikt foredrag består typisk af:
- Oplæg om værktøjet Emotionelle Kundetyper, den grundlæggende forskning samt cases, der er relevante i forhold til deltagerne og det specifikke emne.
- Den nyeste viden om, hvad der rør sig sig indenfor branchen, en konkret trend eller det specifikke emne.
- Håndgribelige og konkrete retningslinjer til, hvordan deltagerne kan anvende værktøjet i deres virksomhed
Eksempler på mulige foredragstitler:
- Bæredygtighed i turistbranchen”
- Non-materialisme og webshops”
- Kønsdiversitet i modebranchen”
- TikTok i bilbranchen“
- Maskulin vs. feminin magt på arbejdspladsen“
- B2B Influensers“
Hvad siger andre
om foredrag?

“Institut for Kundetyper formår både at servere budskabet i øjenhøjde, men fremfor alt også at gøre budskabet konkret, enkelt og brugbart. De var blandt de indlægsholdere, der scorede højst i tilfredshedsundersøgelsen blandt de besøgende. Flere skrev, at det var det mest værdifulde ved deres deltagelse. At arbejde med dem er altid professionelt og smidigt samarbejde. Der leveres med entusiasme, smil og ambition og med fokus på resultater og handling, som er et perfekt match til ambitionerne for Iværk&Vækst.”
EVA VEDEL
PROJEKTLEDER, IVÆRK&VÆKST

”56 frisører deltog i weekenden i en workshop med Institut for Kundetyper. Tilbagemeldinger fra deltagerne var særdeles positive. Pludselig var spørgsmålet om man var en rød, gul eller grøn kunde en væsentlig brik i den videre dialog denne weekend.
Vi kan kun sige, at de sørgede for et meget spændende og lærerigt indlæg.”
CONNIE MIKKELSEN
FORMAND, DOFK

”Jeg har brugt Institut for Kundetyper som oplægsholdere på konferencerne MarketingCamp og Digital Markedsføring. Og jeg kommer til at bruge dem igen og igen! De har en helt fantastisk konkret og ligefrem måde at formidle deres viden på. Noget man kun kan når man er 100% inde i sit stof, er kvik og dygtige formidlere.
Og det er ikke kun min oplevelse. Det har jeg også kunnet læse mig frem til, af evalueringerne fra hundrede af glade konferencedeltagere.”
IB POTTER
LEJRCHEF, MARKETINGCAMP

“Institut for Kundetyper og Den Skaeve Vinkel løftede i den grad årets Award Show til nye højder med deres enorme viden om social media marketing. Specielt indlæg og introduktion til begrebet om emotionelle kundetyper gav anledning til et helt nyt mindset for de mange fremmødte fra de Danske Folkebiblioteker. De formåede ligeledes at omsætte teorien til praksis, ved at tage udgangspunkt i de mange forskelligartede opslag, som SoMe-portalen; SoMeBi.dk havde modtaget i løbet af året.”
JENS SØRENSEN
KOMMUNIKATIONSKONSULENT, RANDERS BIBLIOTEK

”Vi har oplevet meget positive tilbagemeldinger fra branchen efter foredraget som f.eks.: ”Det er noget af det bedste og mest konkrete input, vi har fået i nyere tid”. ”Det var et super godt foredrag, helt klart noget vi kan bruge fremadrettet”.
ANNA MARIE NIELSEN
PROJEKTKOORDINATOR, FLORADANIA

“Institut for Kundetyper har holdt et foredrag for FreelanceGruppens medlemmer på FreelanceSeminaret. Alle deltagere blev stærkt inspireret af de grundlæggende tanker bag konceptet, de klare budskaber og den smittende begejstring, der tydeligt var båret af stor erfaring, viden og professionalisme”.
MARIANNE BÆKBØL
SEMINARIEANSVARLIG, DANSK JOURNALISTFORBUND
Priser
Signaturforedrag
- Egnet til konferencer, events, netværksgrupper og foreninger
- Varighed af 1 time + spørgsmål.
Kr. 12.500
ekskl. kørsel og moms
Trend- eller Branchespecifikt foredrag
- Få et specifikt perspektiv og cases fra branchen, om konkrete problematikker eller et specifikt emne.
- Varighed af 1 time + spørgsmål.
Kr. 24.500
ekskl. kørsel og moms
Hvordan booker du
et foredrag?
For at booke et foredrag, skal du kontakte os. Så sikrer vi os, at vi finder frem til det rette format for lige netop jer. Du er velkommen til at ringe, sende en mail eller udfylde formularen.
Tlf.: 71 74 75 33
Kontakt@kundetyper.dk