Artikler

Her kan du finde et stort udvalg af artikler, som kan gøre dig klogere på, hvad kundetyper er.

kundetyper pile
Lommebogen om Emotionelle Kundetyper

Kunderejsen

Det har afgørende betydning, at du ved hvordan netop din kundetype researcher og opfører sig fra erkendt behov – til køb eller handling. Ved at kortlægge ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Sådan finder vi kundetypen, når jeres produkt ikke er færdigudviklet

Du skal kommunikere dét, du kan levere – dét er kernebudskabet i arbejdet med kundetyper. Men hvordan vælger vi en kundetype, når I endnu ikke ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Sådan finder I virksomhedens DNA

En virksomheds DNA er virksomhedens interne identitet. Det er de grundlæggende kulturelle mønster, som gentages igen og igen. Det er ofte en kombination af ubevidste ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Hvornår tog du senest efteruddannelse indenfor marketing?

Vi foretog for nylig en rundspørge blandt flere hundrede marketingansatte. Svarene var desværre ret enslydende: Deres største udfordringer kan sammenfattes til for lidt: tid budget ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Klipper du også dit eget hår?

“Jeg skal til at lave vores nye hjemmeside – er der noget jeg skal huske?” “Jeg skal lave vores nye logo – er der noget ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Et regnestykke om at “tjene kassen” på et onlineprodukt

Med fare for at lyde som en sur gammel dame, så vover jeg at dele nogle betragtninger – med nogle af jer, der enten: Drømmer ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Denne fejl må I ikke begå i jeres markedsføring lige nu

Vi står alle sammen i en meget speciel situation, som ændrer sig dag for dag.  Forbrugeradfærden har i denne periode ændret sig markant, og vores ...
Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere
Scroll to Top