Symptomoversigt

Symptomer på behov for valg af emotionel kundetype:

SYMPTOM: ÅRSAG:
Interne meningsdebatter, hvor der bliver argumentet med "jeg synes". Udover at spilde rigtigt meget tid, så medfører det ofte, at personen med den højeste titel, status eller indkomst vinder debatten, uden at vide mest om emnet. I mangler et fælles billede af hvem jeres fremtidige kunder er, og kommer derfor til at lave markedsføring baseret på egne meninger og/eller på data alene (selvom data ikke nødvendigvis er repræsentativt for de fremtidige kunder).
I tøver med at træffe beslutninger omkring fremtidige samarbejdspartnere - eller er bekymret for at vælge (en forkert) leverandør. I ved ikke nok om jeres kunders præferencer til, at kunne vurdere hvem, der ville være det optimale match til netop den opgave, I skal have udført.
Utilstrækkeligt budget til marketinginvesteringer. Marketing har ikke argumenteret stærkt nok. F.eks. om at konkurrenterne allerede har et stærkere brand (fordi I ligner de andre i branchen).
Jeres kunder er for prisfokuserede. I kommunikerer ikke tydeligt nok, hvordan I adskiller jer/Jeres DNA er ikke synlig, så kunden ved ikke hvorfor de skal vælge jer.
Jeres potentielle kunder vil "tænke mere over det"...men vender ikke tilbage. Jeres kommunikation er alt for produkt- eller afsenderorienteret. Dvs. handler om produkt-features, jeres kompetencer og jeres metoder - i stedet for om de problemer, I løser for jeres kunder/hvordan I gør det bedre end alternativerne/dét der ville være anderledes efter et køb.
I konverterer ikke nok besøgende - eller det er for dyrt, at købe en kunde. I formår ikke at få kunden, til at knytte nok (stærke) følelser til jer i løbet af kunderejsen.
Scroll to Top