KUNDETYPERÅDGIVNING | ERHVERV
Få valgt den rigtige kundetype
Bliv helt sikker på, at I har valgt den rigtige kundetype, så I slipper for at lave det om senere. En kundetyperådgivning tager 3 timer, og kan afholdes online og/eller fysisk.
Evalueret til 4,8 ud af 5 stjerner på Trustpilot
Efter en kundetyperådgivning kan du:
Efter en kundetype-rådgivning kan du:
- Få mere ud af marketingindsatserne
- Opbygge et solidt emotionelt brand
- Undgå fejl og fejlinvesteringer
Sådan foregår rådgivningen
I løbet af de 3 timers rådgivning afgør vi i fællesskab, hvilken kundetype I med fordel kan kommunikere til fremover. Vi sætter fokus på det, der er mest relevant for jer.
- Kort introduktion til kundetyperne
- Gennemgang af de 10 spørgsmål til valg af kundetype
- Rådgivning omkring konkrete markedsføringsindsatser
- Klarlægning af handlingsplan
Mød din rådgiver
Rådgiverne er faglige specialister, der formår at kommunikere i øjenhøjde.
De formidler og omsætter nemlig viden til praksis, så det er nemt at implementere i virksomheden.
Jannie Ilum Gade
Jannie har +30 års praktisk erfaring inden for salg og forretningsudvikling. Hun har haft forskellige lederstillinger og har drevet flere selvstændige virksomheder.
Hun er medgrundlægger af Emotionelle Kundetyper®️ og har været med til at udvikle segmenteringsværktøjet og opbygge Kundetypeuddannelsen.
Hun er direktør, kundetyperådgiver, salgschef samt medunderviser og censor på Kundetypeuddannelsen.
Jannie har en bred vifte af kvalifikationer inden for salg, markedsføring, personprofilanalyse og adfærdsdesign.
Connect med Jannie på Linkedin og få især viden om kundetyper i relation til salg og forretningsudvikling.
Jannie Ilum Gade
Direktør og partner
E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf: 25 15 38 00
Sanne Dollerup
Sanne har en kandidatgrad i kommunikation og har skrevet sin ph.d.-afhandling om Emotionelle Kundetyper®️ efter at have drevet sit eget bureau. I de sidste 10 år har hun arbejdet tæt sammen med Jannie om at udvikle og varemærkeregistrere segmenteringsværktøjet og opbygge Kundetypeuddannelsen.
Sanne er en erfaren erhvervsforsker og underviser på Kundetypeuddannelsen.
Hun er ansvarlig for kategorisering af cases, identifikation af trends og afholdelse af foredrag.
Sanne er også medforfatter på den kommende teoribog sammen med Mathilde og professor Christian Jantzen.
Connect med Sanne på Linkedin og få især den nyeste viden om kundetyper og trends indenfor markedsføring.
Ph.D Sanne Dollerup
Erhvervsforsker og partner
E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf.: 31 66 54 39
Morten Kyvsgaard
Morten har en kandidatgrad i kommunikation og har været selvstændig i fem år med egen webshop samt konsulentvirksomheden Kyvsgaard Kommunikation. Sidstnævnte virksomhed fusionerede han med Institut For Kundetyper i 2023.
Morten har solid erfaring med digital marketing - især annoncering, SoMe-content, marketing automation og e-mail strategi.
Han er kundetypeuddannet og en erfaren rådgiver og underviser for både små og mellemstore virksomheder. Morten er endvidere ansvarlig for vores egen markedsføring.
Connect med Morten på LinkedIn og få især viden om kundetyper i relation til online markedsføring.
Morten Kyvsgaard
Marketingchef
E-mail: mk@kundetyper.dk
Tlf.: 61 30 39 12
En rådgivning er det første skridt til få indsigt i jeres kunders emotionelle grund til købe
Hvad er udbyttet af rådgivningen?
Rådgivningsmødet er strukturet omkring en 10 trins proces samt jeres aktuelle behov. Herved sikrer vi, at vi kommer omkring alle parametre, der er de vigtigste for jer – fx.:
- Valg af den optimale emotionelle kundetype
- Præcisering af konceptet/positioneringen i markedet
- Konkurrentanalyse
- Afdækning af USP'er
- Konkrete svar og input ift. aktuelle udfordringer
Priser og booking
Du kan vælge at modtage rådgivning online, hos os eller hos jer.
Hos jer
- Tid: 3 timer
- Sted: Hos jer
- Pris: 12.500 kr. + moms og kørsel efter statens takster.
Godt 500 virksomheder har modtaget rådgivning
Institut for Kundetyper rådgiver både B2B, B2C og B2G i ind- & udland om branding, marketing og kommunikation.
Se brancheoversigt her og forhør dig gerne, om vi har erfaring indenfor din branche.
Godt 500 virksomheder har modtaget kundetyperådgivning
Institut for Kundetyper rådgiver både B2B, B2C og B2G i ind- & udland om branding, marketing og kommunikation.
Se brancheoversigt her og forhør dig gerne, om vi har erfaring indenfor din branche.
FAQ
Har du yderligere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os.
Tryk blot på knappen herunder for at sende en mail direkte, eller ring til os på telefon +45 92 90 49 32.
Det er aldrig for tidligt at få en rådgivning omkring valg af kundetype, men det er ofte for sent.
Selvom I eksempelvis står foran eller midt i omstruktureringer, produktudvikling, ansættelser, forretningsmæssige beslutninger eller lingnede, som ikke umiddelbart har noget med markedsføringen at gøre, så er det en fordel at få afgjort kundetypen.
Den kundetype I skal målrette jeres salg-, kundeservice og markedsføring til har også ofte betydning for andre dele af forretningen.
I må meget gerne sende os en liste inden rådgivning med jeres konkurrenter. Hvis det ikke er muligt (fx pga tid), så kan vi sagtens finde dem og gennemgå det sammen i løbet af rådgivningen.
Ja, det kan selvfølgelig sagtens optages, hvis det er online.
Hvis det er fysisk, så kan vi opstille en computer der optager mødet – vi kan dog ikke garantere for kvaliteten af billede og lyd, men det plejer at fungere.
Når I ved, hvilken kundetype I har, så vil det være naturligt at lære mere omkring den kundetype. Det kan I gøre ved at deltage i et dagskursus omkring kundetyperne.
Læs mere om kurserne her:
Den røde kundetype.
Den gule kundetype.
Den blå kundetype.
Den grønne kundetype.
Du kan se brancheoversigt her. Du er også velkommen til at sende os en mail på kontakt@kundetyper.dk for at høre om der er en rådgiver, som har speciel erfaring med jeres branche.
Få svar på dine spørgsmål
Vi bestræber os på at sidde klar ved chatten nederst i højre hjørne på hverdage ml. kl. 9-15, og er vi kortvarigt væk, så svarer vi pr. mail.
Du kan også sende os en besked via formularen.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.