Workshop i kundetyper
En skræddersyet halv- eller heldagsworkshop for virksomheder, der ønsker en præsentation af kundetyperne, hjælp til at få valgt den rette kundetype samt forslag til konkrete forbedringer af den nuværende markedsføring.
Få flere tilfredse og loyale kunder
… og spar tid og penge. Det er, hvad I kan opnå ved at implementere kundetypemetoden i jeres markedsføring. Metoden er i dag kendt af mere end 5.000 danskere og kan anvendes i praksis inden for B2B, B2C og B2G.
På denne workshop får I en grundig introduktion til kundetyperne og dermed en dybere indsigt i, hvem jeres kunder helt præcist er, og hvordan I kommunikerer mest hensigtsmæssigt til dem. I vil lære, hvordan I kan skabe et stærkt brand, som tydeligt adskiller sig fra konkurrenterne, og som kommunikerer præcis dét, I leverer.
Workshoppen er for virksomheder, der ønsker en dybtgående introduktion til kundetyperne samt mulighed for at arbejde på konkrete forbedringer til den nuværende markedsføring.
På workshoppen undervises I af en af grundlæggerne af Institut for Kundetyper eller en af vores håndplukkede kundetypeuddannede undervisere, der har arbejdet med kundetyper gennem flere år i praksis.
Forstå på denne workshop, hvad det vil sige at målrette al kommunikationen til én kundetype – og fremstå stærk og tydelig som brand, så det sælger.
Workshoppen er relevant for jer, hvis I vil:
- Sælge mere til flere tilfredse kunder.
- Være bedre til at fastholde kunder.
- Tiltrække mindre prisbevidste kunder.
- Forkorte og forenkle købsprocessen.
- Adskille jer tydeligt fra konkurrenterne.
- Skabe bedre overblik, øge træfsikkerheden og intensivere marketingindsatsen.
- Minimere fejl, tvivl og uenighed omkring markedsføringsstrategien.
- Gøre det rigtige fra starten, så du slipper for at lave det hele om senere.
- Have en klar, ensartet og tydelig formulering af jeres DNA, kernebudskab og brand.
Hvad indeholder workshoppen?
halvdags-
workshop
- En kort præsentation af kundetyperne, metoden bag og konkrete cases
- Kundetyperådgivning, hvor vi finder den kundetype, I bør henvende jer til
- Oplistning af UESP’er og evt. udarbejdelse af personaer
- Præsentation af konkrete tiltag, der kan styrke jeres kommunikation til den valgte kundetype.
- Varighed: 4 timer
Pris: 17.500 kr. + moms og kørsel
heldags-
workshop
- En kort præsentation af kundetyperne, metoden bag og konkrete cases
- Grundig kundetyperådgivning, hvor vi finder den kundetype, I bør henvende jer til
- Oplæg og øvelser i den valgte kundetype
- Oplistning af UESP’er og evt. udarbejdelse af personaer
- Præsentation af konkrete tiltag, der kan styrke jeres kommunikation til den valgte kundetype
- Arbejde og feedback på konkrete tiltag eller kampagner, som er målrettet jeres kundetype.
- Varighed: 8 timer
Pris: 30.000 kr. + moms og kørsel
Helt konkret vil I på workshoppen lære:
- hvor forskellige vi mennesker er, når vi træffer købsbeslutninger, og hvorfor dét har afgørende betydning ift. markedsføringen
- hvorfor det er ødelæggende at forsøge at gøre alle kunder tilfredse.
- hvem I bør lytte til fremover, når det gælder jeres markedsføring, og hvem det vil være fatalt at lytte til
- hvem der specifikt er jeres kundetype i alt, hvad I laver
- om jeres kundetype er frygt- eller belønningsmotiveret, og hvilken enorm betydning den viden har for formuleringen af alle jeres løfter i salgs- og markedsføringsprocesserne
- hvad der giver netop jeres kundetype den gode mavefornemmelse og understøtter identitetsfortællingen i en købssituation
Mød din underviser
På workshoppen undervises I af en af grundlæggerne af Institut for Kundetyper eller en af vores håndplukkede kundetypeuddannede undervisere, der har arbejdet med kundetyper gennem flere år i praksis.
Ph.D Sanne Dollerup
Sanne er udover at være kandidat i kommunikation også forsker i strategisk markedsføring. Hendes forskning omhandler, hvordan man bevidst kan koble kunders positive følelser til et konkret produkt/mærke og dermed skabe loyale kunder og vækst. Hun har i den forbindelse studeret den nyeste og mest effektive viden indenfor markedsføring, kommunikation, psykologi og hjerneforskning og formidler netop denne viden.
Hun har tidligere haft eget reklamebureau. Sanne har undersøgt butikskoncepter verden over og været tilknyttet forsker på University of Edmonton (School of Retailing).
Du kan kontakte Sanne på: sd@kundetyper.dk eller på telefon 31665439.
Ph.D Sanne Dollerup
Ekstern lektor, forsker og grundlægger
E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf.: 31 66 54 39
Bodil Tejg Krunderup
Investor, grafisk designer, certificeret kundetypeekspert og foredragsholder
Bodil er certificeret hos Emotionelle Kundetyper® fra et af de tidligste hold, og hun har opnået meget erfaring med at arbejde med kundetyperne i praksis og holde foredrag herom. Hun har mere end 20 års erfaring som grafisk designer og driver sideløbende www.tejg.dk. I 2019 blev hun også vores investor.
Du kan kontakte Bodil på: Btk@kundetyper.dk
Bodil Tejg Krunderup
Investor, bestyrelsesmedlem, kundetypeekspert, grafisk designer og projektleder
E-mail: btk@kundetyper.dk
Tlf.: 22 39 47 96
Andre siger om kundetypemetoden
“Vi er meget tilfredse med den professionelle tilgang, og vi er tilfredse med at få overblik over, hvad der virker i hverdagen – særligt nogle konkrete redskaber, som virker over for de grønne kundetyper. Vores medarbejdere har været positivt stemte, og det har været godt, at der er sat fokus på de grønnes præferencer – og hvad netop denne kundetype foretrækker.
Effekten har været, at vi har fået en bekræftelse af, at når vi arbejder i én retning, så tiltrækker vi de kundetyper, vi sigter imod. Det bedste har været, at vi har kunnet ensrette vores kommunikation og fået en fællesnævner for alt, hvad vi gør i virksomheden.”
”Emotionelle Kundetyper og medlemsskabet er for mig et uvurderligt dynamisk værktøj. Virkelig godt tænkt og gennemarbejdet! Jeg er i fuld gang med at blive klogere og skarpere, og da jeg ikke har intentioner om også at få en lang uddannelse indenfor branding og markedsføring, er denne vej et super godt læringsværktøj, der nemt kan omsættes til min konkrete praksis.”
”Kunderne kommer oftere af sig selv og bestiller selv det, de har brug for. Så kan vi bruge tiden på at hjælpe de kunder, der har købt vores produkt og forbedre produktet. Det betyder, at kunder bliver længere, og det er godt, når vi sælger abonnementer.
Dejlige eksempler er når Eventyrsport, Spejdersport, Danmarks Statistik og forskellige ministerier af sig selv bestiller på hjemmesiden, uden at vi skal have fat i dem inden.”
Find svar på dit spørgsmål her:
Hvis I ønsker at adskille jer mere fra konkurrenterne, sælge mere til flere tilfredse kunder og minimere interne diskussioner omkring jeres markedsføring, så vil det højst sandsynligt være relevant for jer at arbejde med kundetyper. Er I i tvivl, kan I altid kontakte os på kontakt@kundetyper.dk.
Halvdagsworkshoppen er en opstartsworkshop for jer, der ønsker en dybtgående introduktion til kundetypemetoden samt forslag til forbedringer af jeres nuværende markedsføring.
På heldagsworkshoppen arbejder vi endnu mere i dybden med netop jeres kundetype, og I får mulighed for at arbejde og få feedback på konkrete tiltag eller kampagner
Vi anbefaler, at flere fra virksomheden deltager på workshoppen, da viden om kundetyperne vil påvirke jeres fremtidige markedsføringsstrategi. I vil lære et fælles sprog om jeres kundetype, så I fremover kan træffe mere sikre markedsføringsbeslutninger og slippe for interne diskussioner om, hvad I bør og ikke bør gøre.
Emotionelle Kundetyper® er en udbredt segmenteringsmetode, der bygger på et solidt fundament af psykologi, markedsstudier, empiriske studier, kommunikationsteorier, neurovidenskab m.m. Med metoden lærer du, hvilke følelser du skal fremkalde i din markedsføring for at tiltrække flere loyale og tilfredse kunder.
Du kan læse mere om metoden her.
Institut for Kundetyper blev grundlagt i 2013 af forsker Sanne Dollerup og salgsspecialist Jannie Ilum Gade med et ønske om at finde kundetypeteori, der virker i praksis og gør en positiv forskel.
Med tiden er teamet bag Institut for Kundetyper vokset og består nu af en række samarbejdspartnere, fuldtids- og deltidsmedarbejdere og freelancere.
Læs mere om teamet bag her.
Læs her, hvad andre siger om at arbejde med kundetyperne.