Podcast
Forsker Sanne Dollerup bliver ofte inviteret ind som gæst i forskellige podcasts og fortæller om emotionelle Kundetyper® koblet til et bestemt emne, en branche eller en trend eller tendens. Lyt med her.
Her er et udsnit af podcasts:
Kundetyper – hvilken farve kendetegner dine købsoplevelser?
Bag dette afsnit står Peter Vistisen, fra Aalborg Universitet og Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper i samarbejde med Folkeuniversitet Aalborg.
Kend din kundetype med Emotionelle Kundetyper®
Lars Skjoldby og Simone Borup, kommunikationskonsulent og tekstforfatter, forklarer hvad kundesegmenteringsværktøjet går ud på, og hvorfor det er vigtigt, at man kender din kundetype.
#25. Samtale med Sanne Dollerup om de emotionelle kundetyper, markedsføring og smileys
#15: Undgå dyre fejl i din markedsføring v. forsker Sanne Dollerup. Introduktion til metoden med de 4 Emotionelle Kundetyper.
#3: Utraditionel segmentering: Sådan kommunikerer du til kundernes følelser -både på e-mail og alle andre steder.
#Frygten sælger til de grønne – Loyale kunder når de er bedst. Hvordan skal man sælge frygt til den grønne kundetype.
#Sådan sælger du til stræberen – Kunden der vægter hastigheden højest. Den blå kundetype er dagens emne.
#Sælg drømmen til denne kunde – men gør det meget langsomt. Den gule kundetype er dagens emne.
#Marketing mod firstmovers. Henvender du dig til kunder, der gerne vil skille sig ud fra mængden, så skal du lytte med i dag
#63: Segmenter kunderne efter deres emotionelle behov. Vi mennesker er styret af vores følelser også når det gælder køb.
Vi ser frem til at høre fra dig.