Podcast
På siden finder du et overblik over alle episoder, vi har udgivet i vores egen podcast “Podcasten om Kundetyper”, samt alle podcasts, vi har deltaget i som gæst.
Vores egen podcast 'Podcasten om Kundetyper':
Episode 1:
Hvad er Emotionelle Kundetyper®?
Lyt med på Morten og Sannes samtale om, hvordan forskellige kundetyper reagerer på emotionelle påvirkninger, og vigtigst af alt hvordan du, som virksomhed, kan bruge denne viden til at skabe varige forbindelser.
Episode 2:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den røde kundetype?
Denne episode handler om den røde kundetype.
Episode 3:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den gule kundetype?
I denne episode af Podcasten om Kundetyper introducerer Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup lytterne til den gule kundetype.
Episode 4:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den blå kundetype?
I denne episode af ‘Podcasten om Kundetyper’ diskuteres den blå kundetype.
Episode 5:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den grønne kundetype?
I episode 5 snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om den grønne kundetype.
Episode 6:
Hvordan vælges kundetypen?
I episode 6 snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om kundetyper, og hvordan man som brand vælger, hvilken kundetype man bør henvende sig til.
Episode 7:
Fasthold målgruppen med trends
I denne episode snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om, hvordan trends spiller sammen med de fire kundetyper.
Episode 8:
Sådan forbedrede kundetyper Mortens markedsføring
I denne episode interviewes Morten Kyvsgaard af Sanne Dollerup om hans vej til kundetyperne og hans nuværende stilling som markedsføringschef hos Institut for Kundetyper.
Episode 9:
Forstå hjernen og skab bedre markedsføring
Episode 9 omhandler psykologien bag købsbeslutninger og dermed markedsføring.
Episode 10:
Sådan arbejder du med kundetyper
Denne episode handler om, hvordan du kommer i gang med at arbejde med Emotionelle Kundetyper®.
Episode 11:
Tekstforfatning, ChatGPT & kundetyper
I episode 11 taler Sanne Dollerup og Morten Kyvsgaard om tekstforfatning til din kundetype, og om hvorfor ChatGPT ikke er den bedste løsning – endnu.
Episode 12:
Sådan bruger Skarpt kundetyper
I denne episode er der besøg. Morten Kyvsgaard interviewer Morten Andersen, grundlægger af web- og reklamebureauet Skarpt, om virksomhedens brug af kundetyper.
Episode 13:
Markedsanalyse med kundetypeblik
I episode 13 er Sanne Dollerup tilbage sammen med Morten Kyvsgaard, og de snakker om, hvordan Emotionelle Kundetyper® kan forbedre markedsanalyser.
Episode 14:
Optimer din kundeservice med kundetyper
Denne episode handler om, hvordan du kan optimere din kundeservice med kundetyper.
Episode 15:
Employer branding & kundetyper
I episode 15 diskuterer Sanne Dollerup og Morten Kyvsgaard kundetyper i relation til employer branding.
Episode 16:
Salg & Emotionelle Kundetyper®
I episode 16 gæster Jannie Ilum Gade podcasten. Morten Kyvsgaard taler med Jannie om hendes salgserfaringer, og om hvordan teorien om kundetyper er brugbar i et salgsmøde.
Episode 17:
Sådan sælger du (ikke) til din kundetype
Episode 17 har igen Jannie Ilum Gade som gæst. Denne gang taler Morten Kyvsgaard med hende om salg til de fire kundetyper.
Episode 18:
Derfor tog Peter Eistrup Kundetypeuddannelsen
Morten Kyvsgaard har i episode 18 besøg af Peter Eistrup, som er selvstændig webdesigner. De taler om, hvorfor Peter valgte at tage Kundetypeuddannelsen.
Episode 19:
Det fik Peter Eistrup ud af Kundetypeuddannelsen
I episode 19 er Peter Eistrup igen på besøg, og denne gang taler han med Morten Kyvsgaard om, hvad hans udbytte af Kundetypeuddannelsen har været.
Episode 20:
Positionering, strategi & UESP
I denne episode taler Morten Kyvsgaard og Jannie Ilum Gade om positionering og strategi ud fra UESP’er (unikke emotionelle salgsargumenter), som der arbejdes med hos Institut for Kundetyper.
Episode 21:
Sådan finder du dine USP’er
I episode 21 går Morten Kyvsgaard og Jannie Ilum Gade dybere ned i sidste episodes emne og kommer med lavpraktiske værktøjer til, hvordan du kan få øje på dine USP’er.
Episode 22:
Kundetyper til et universitet
Sanne Dollerup er tilbage i episode 22, hvor hun på baggrund af en case diskuterer implementeringen af Emotionelle Kundetyper® på uddannelsesinstitutioner sammen med Morten Kyvsgaard.
Episode 23:
Kundetyper til et sportsudstyrsbrand
I denne episode diskuterer Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup atter implementering af kundetyper. Denne gang til et sportsudstyrsbrand.
Episode 24:
Sådan bruger Deco Group kundetyper i hverdagen
I episode 24 har Morten Kyvsgaard besøg af Lise-Lotte Hansen, CIO hos Deco Group. Her snakker de om, hvordan Deco Group benytter Emotionelle Kundetyper® i deres daglige arbejde.
Episode 25:
Pris & kundetyper
I episode 25 snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om pris til de fire kundetyper.
Episode 26:
Emotionelle Kundetyper® & Temu
I denne episode sætter Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup fokus på Emotionelle Kundetyper® i relation til e-handelsvirksomheden Temu.
Episode 24:
Sådan bruger Deco Group kundetyper i hverdagen
I episode 24 har Morten Kyvsgaard besøg af Lise-Lotte Hansen, CIO hos Deco Group. Her snakker de om, hvordan Deco Group benytter Emotionelle Kundetyper® i deres daglige arbejde.
Podcasts hvor vi er med som gæst:
Forsker Sanne Dollerup bliver ofte inviteret ind som gæst i forskellige podcasts og fortæller om Emotionelle Kundetyper® koblet til et bestemt emne, en branche eller en trend eller tendens. Lyt med her.
Kundetyper og Influencer Marketing | Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper | #2
Sanne Dollerup taler med Mads Wedderkopp fra Dreaminfluence om influencer marketing kombineret med kundetyper.
Kundetyper – hvilken farve kendetegner dine købsoplevelser?
Bag dette afsnit står Peter Vistisen fra Aalborg Universitet og Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper i samarbejde med Folkeuniversitet Aalborg.
Kend din kundetype med Emotionelle Kundetyper®
Lars Skjoldby og Simone Borup, kommunikationskonsulent og tekstforfatter, forklarer hvad kundesegmenteringsværktøjet går ud på, og hvorfor det er vigtigt, at du kender din kundetype.
#25. Samtale med Sanne Dollerup om de emotionelle kundetyper, markedsføring og smileys.
#15: Undgå dyre fejl i din markedsføring v. forsker Sanne Dollerup. Introduktion til metoden med de 4 Emotionelle Kundetyper®.
#3: Utraditionel segmentering: Sådan kommunikerer du til kundernes følelser -både på e-mail og alle andre steder.
#Frygten sælger til de grønne – Loyale kunder når de er bedst. Hvordan skal man sælge frygt til den grønne kundetype.
#Sådan sælger du til stræberen – Kunden der vægter hastigheden højest. Den blå kundetype er dagens emne.
#Sælg drømmen til denne kunde – men gør det meget langsomt. Den gule kundetype er dagens emne.
#Marketing mod firstmovers. Henvender du dig til kunder, der gerne vil skille sig ud fra mængden, så skal du lytte med i dag
#63: Segmenter kunderne efter deres emotionelle behov. Vi mennesker er styret af vores følelser, også når det gælder køb.
Vi ser frem til at høre fra dig.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.