PODCASTEN OM KUNDETYPER | Episode 18
Episode 18: Derfor tog Peter Eistrup Kundetypeuddannelsen
Morten Kyvsgaard har i episode 18 besøg af Peter Eistrup, som er selvstændig webdesigner hos EistrupWeb. De taler om, hvorfor Peter valgte at tage Kundetypeuddannelsen.
Peter fortæller om, hvordan han startede med at se Institut for kundetypers webinarer, og hvordan en telefonsamtale med Jannie Ilum Gade gjorde, at han ikke var i tvivl om, at Kundetypeuddannelsen var den rette vej for ham. Han fortæller også om hans oplevelse med at gå på Kundetypeuddannelsen.
Derudover sætter han ord på, hvordan han før kommunikerede til flere kundetyper, og hvilke ulemper det havde for hans arbejde – og samtidig også, hvilke fordele uddannelsen giver ham, så han står mere sikkert i sit virke.
Er du blevet nysgerrig på at vide endnu mere om Emotionelle Kundetyper®,
har vi her et par forslag til at komme godt igang
Rådgivning
Det kan være en god idé at få hjælp til finde den kundetype, der passer bedst til jeres brand og virksomhed.
Kundetypebogen
Få en grundig introduktion til segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper®, dets tilblivelse samt den optimale anvendelse i “Lommebogen – Emotionelle Kundetyper®”
Redskaber
Med vores enkeltstående redskaber. kan du arbejde målrettet med specifikke indsatser i jeres markedsføring.
Transskription
Morten Kyvsgaard
Velkommen til podcasten om kundetyper Vi har en gæst med i studiet i dag Direkte fra Silkeborg Peter Eistrup Tusind tak fordi du tager den lange tur på selveste fars dag
Peter Eistrup
Ja, tak for det Morten Jeg har glædet mig
Morten Kyvsgaard
Jamen det er godt, jeg har også glædet mig til at du er kommet Og du er her jo af flere årsager Fordi det omdrejningspunkt i dag, det ved du jo, det er kundetyper Så det skal vi snakke om Men du har taget uddannelsen, kundetypeuddannelsen Og så har du haft en interessant indgang til det arbejde med kundetyper Som jeg tænker at vores lyttere derude kan spejle sig i Så det er sådan et omdrejningspunkt for vores snak i dag Og nu har vi snakket sammen en time off the mic Om alt muligt fra EM til den sorte svane
Så det skal jeg spare lytterne for Fordi nu dykker vi lidt mere ned i det der handler om kundetyper Men kan du ikke bare lige sådan, for at du også lige bliver varmet op her Fortælle lidt om hvem du er og hvad du laver
Peter Eistrup
Jo, jamen tak for introen Jamen jeg plejer egentlig at sige at Jamen for det første så er jeg jo selvstændig webdesigner Og jeg plejer at sige at jeg hjælper kunder med at få kunder Og det er både andre kunder og kunder Og soloselvstændige Men egentlig også i højere grad Mindre og mellemstore virksomheder Og måden jeg gør det på Det er dels ved at bygge deres hjemmesider helt fra bunden Men det kan også være simpelthen at optimere eksisterende hjemmesider Og det har jeg så gjort i efterhånden tre år Men har arbejdet med hjemmesider siden jeg gik syvende klasse
Og det er jo efterhånden 20 år siden må det være Så jeg har en vis erfaring inden for feltet Men har været selvstændig i knap tre år
Morten Kyvsgaard
Hvad har du af baggrund?
Peter Eistrup
Jeg er uddannet multimediedesigner på erhvervsakademiet i Viby For… Er det 10 år siden? Nej det passer ikke 20 år siden efterhånden 15 år siden ja Så det er noget tid siden Har så taget et enkelt fag i digital projektledelse Som sådan en overbygning Inden jeg gik selvstændig der har jeg jo så arbejdet som e-commerce manager i 10-12 år Det var det efterhånden ja Og nu er jeg selvstændig
Morten Kyvsgaard
Peter hvor er det du støder på kundetyper allerførste gang
Peter Eistrup
Ja det er et rigtig godt spørgsmål Jeg har tænkt godt på det på vej heroppe Jeg mindes at jeg så et opslag på LinkedIn Hvor der stod noget med at Du ved du skal kommunikere til dine kunders følelser Men ved du hvordan?
Morten Kyvsgaard
Ja
Peter Eistrup
Og den fangede jeg lidt fordi… På det tidspunkt der var der mange der sagde til mig Eller i hvert fald læste at man netop skal kommunikere til følelser Også at man i købsituationer køber med følelser og argumenterer med logik Og den har jeg sådan ubevidst gået og tænkt over Men aldrig heltfundet ud af hvad det egentlig betød Så da jeg så det opslag så blev jeg lidt nysgerrig Og så så at det var fra det her der hedder Institut for kundetyper Hvilket jeg så undersøgte nærmere Og fandt ud af at det var det her segmenteringsværktøj Metode Som jeg synes lød meget meget interessant
Og på det her tidspunkt har jeg jo nok været i gang med mit selvstændige virke i en års tid Og havde været i gang i et forløb For at kunne tiltrække kunder Og det lykkedes egentlig også okay Jeg følte bare ikke at jeg fik de rigtige kunder Så da jeg støder på emotionelle kundetyper Synes jeg det lyder… Meget meget interessant Og undersøger så nærmere Ind på hjemmesiden Og fulgte egentligt også med i nogle webinar Og finder så ud af at der er den her uddannelse
Og på det tidspunkt der så jeg så også hvad det kostede Og tænkte okay det er måske ikke lige nu Jeg skal investere i den del Men hvad jeg så på det tidspunkt var at man kunne betale det over nogle rater Hvilket gjorde det mere spiseligt Så på det tidspunkt var jeg egentlig ret hooked på det Og her snakker vi jo Altså der er jo gået fra jeg så det første gang opslaget til nu Der er der nok gået en 3-4 måneder Ja Og så ser jeg så et opslag omkring et webinar Jeg mindes det hedder… Masterclass
Som var henrettet til dem der var nysgerrige på uddannelsen Men måske ikke var helt sikre i beslutningen endnu Så jeg var med til det her webinar Sammen med Jannie og Sanne Og blev efterfølgende meget mere hooked Og var slet ikke i tvivl om det jeg skulle Der var dog stadig lige det med økonomien Der sker så det at Jannie kontakter mig Hun ringer mig op et par uger efter Egentlig af ren nysgerrighed Og spørger ind til hvor jeg var i min virksomhed Og hun kunne se at jeg havde været på masterclass osv. osv. Og der havde vi en rigtig god snak på
knap to timer tror jeg
Morten Kyvsgaard
Det er jo det hun gør ved folk Hun elsker at snakke Hun er god
Peter Eistrup
Og hun spurgte oprigtigt nysgerrigt ind til min virksomhed Og gav også nogle gratis råd Og kunne se på min hjemmeside I forhold til kundetyper at jeg gjorde noget rigtigt Men der var også nogle ting der kunne ændres
Morten Kyvsgaard
Og der stopper jeg dig lige Fordi jeg vil lige godt bore i det der med Du siger de rigtige kunder Og det ikke er lykkedes dig at fange de rigtige kunder Prøv lige at sætte noget ord på det
Peter Eistrup
Ja Jamen det der skete det var at Jeg løbende fik henvendelser Fra kunder som Gerne ville have hjælp til deres hjemmeside De vidste ikke om de skulle have den redesignet Eller om de skulle lave en for ny Og det jeg oplevede det var at En del af de kunder jeg fik Det var meget sådan noget med at Det der skulle laves det skulle laves i går Så det var meget sådan nu og her Fordi jeg skal nå at sælge så og så meget Og det er som sådan også fint nok Men den type jeg er Jeg vil gerne gøre ting ordentligt Det skal gøres rigtigt
Så de kunder jeg havde mest succes med Også i samarbejdet Det var de kunder som Dels var den samme type som jeg Men som også gerne ville gøre tingene ordentligt Rigtigt Og der var ikke noget der skulle Haste sig igennem Som jeg lidt havde fornemmelsen på de De kundehenvendelser jeg fik I hvert fald nogen af dem Og der var nogle samarbejder som jeg sagde ja til Hvor dels var kemien der ikke Og dels så syntes jeg faktisk ikke det var sjovt Altså projekterne var ikke sjove Og samarbejdet var heller ikke sjovt Økonomien var fin Men det var sådan om morgenen
Når jeg stod op og skulle arbejde på det her projekt Tænkte jeg det gider jeg altså ikke i dag Jeg tager lige en anden kunde som er sjov at samarbejde med Og det holder jo ikke i længden Så da jeg så stødet på Kundetyper kunne jeg godt se Okay det var den kundetype Jeg ofte mødte i mine kundehenvendelser Ja
Morten Kyvsgaard
Som så lyder umiddelbart som den blå
Peter Eistrup
Det var den blå 100%
Morten Kyvsgaard
Og du .
Peter Eistrup
Jeg henvender, jeg er selv meget grøn, og henvender mig også til den grønne kundetype
Morten Kyvsgaard
Og det er jo selvfølgelig noget du kan se retrospektivt i dag At det er sådan
Peter Eistrup
Det var udelukkende 100% det der skete Og i dag kan jeg også godt se At grunden til at jeg fik Mange blå henvendelser Også var fordi jeg kommunikerede til den blå kundetype Samtidig med at jeg også gjorde det mod den grønne
Morten Kyvsgaard
Hvordan Prøv at giv mig et par eksempler på
Peter Eistrup
Jamen et godt eksempel er faktisk Nu snakker vi hjemmeside Jeg havde på et tidspunkt en freebie Hvor jeg havde lavet En pdf med hvad jeg kalder Min plantegning over en opbygning Af en landingsside Og den skabelon kaldte jeg for Den ultimative landingpage skabelon Og bare ordet ultimative Er meget blåt Og der kan jeg huske Det er faktisk et meget godt eksempel Og et konkret eksempel På hvad kundetyper betyder Hvad det kan gøre For jeg lavede en Facebook annonce Hvor jeg ligesom promoverede den her skabelon Hvor jeg i selve annonceteksten Skrev
er du også træt af at din landingsside Bare ikke konverterer Så hent min landingpage skabelon Den fik jeg ikke rigtig nogen henvendelse på Og dem jeg fik Jamen de var meget blå Da jeg så blev gjort Opmærksom på kundetyper Så ændrede jeg teksten Til er du også træt af At din landingpage ikke giver dig kunder Meget mere konkret Meget mere forståeligt Og jeg lyver ikke når jeg siger At jeg lavede en ændring en tirsdag aften Onsdag morgen ringer telefonen Med en kunde der havde set annoncen Og netop havde problemer med at få kunder Og jeg spurgte specifikt indtil Hvad der gjorde at han ringede til mig
Men det var fordi han havde set annoncen Så spurgte jeg om han også havde set den anden med Konverterer og det havde han sjovt nok Hvor han sagde Nu kendte han godt ordet men det gjorde ikke noget ved ham For som han sagde Peter det er jo et ord I bruger i jeres branche Det siger jo ikke mig noget jeg skal bare have kunder Så da han så læste det andet opslag jeg ændrede til Så ringede han med det samme Og så var der også på min hjemmeside Mange Blogindlæg der var skrevet i Til den blå Kan jeg jo se i dag Også mit visuelle udtryk Var også meget blåt Så der var et mismatch Mellem mine tekster Også min farvepalette
Som jeg kunne se i dag
Morten Kyvsgaard
Så det er sådan noget som vi får tilbage til snakken med Jannie Det er blandt andet Sådan nogle ting som hun pointerer Overfor dig der
Peter Eistrup
Ja i samtale med Jannie Nævner hun nemlig at der var rigtig mange ting Der var rigtig gode på min hjemmeside Der havde vi i fællesskab fundet ud af hvilken kundetype Jeg henvendte mig til
Morten Kyvsgaard
Så du har fået en rådgivning
Peter Eistrup
Jeg har fået en rådgivning Og der faldt snakken jo så ind på min hjemmeside Hvor hun så netop sagde at Peter Der er rigtig mange gode ting Men lige her og her og her Der taler du meget blåt Og de her farver her er meget meget blå Og der var også på et tidspunkt der var meget meget rødt Så det var sådan lidt en Stor farvepalette af Alle kundetyper
Morten Kyvsgaard
Var der på noget tidspunkt her Er du kritisk Fordi alle har jo alle mulige indvendinger om ting Også overfor kundetyper Det ved vi jo Hvad var dine på det her tidspunkt Du er jo lige blevet præsenteret for det her webinar Jo vist
Peter Eistrup
Jamen det sjove er Og det kan du spørge Jannie om hvis hun husker det Det gav så meget mening Jeg kunne mærke det helt ind i min mave Det resonerede så meget med Dels den jeg selv er som type Også det jeg gerne vil Give udtryk for Altså jeg går meget op i Og det kan lyde klichéagtigt Men jeg går meget op i troværdighed, tillid og transparens Og det gør jeg dels fordi jeg er i en branche Og det er nok gældende for mange brancher Men en lidt broget branche Hvor mange især soloselvstændige Brænder nallerne ved nogle fuldstændig obskure kontrakter Så når jeg får henvendelser Fra kunder Som dels er grønne
Så kan jeg godt fornemme på dem At de er meget utrygge De vil godt være udtrykke Som jo er klassisk grøn Så da Jannie Pointerede det jeg havde skrevet på min hjemmeside Så gav det bare mening Og nu havde jeg så også en vis forståelse for kundetyper op til Og det er også derfor at efter at snakke med Jannie Jeg var jo ikke et sekundt i tvivl om At jeg skulle tage uddannelsen Dels for min egen skyld og min virksomhed skyld Men også for Bedre kunne hjælpe mine egne kunder Når jeg skulle til at lave hjemmesider Så snakken med Jannie Den var guld værd
Morten Kyvsgaard
Ja Og hvad sker der så efter den snak Der er stadigvæk et stykke vej fra en snak til en kundetypuddannelse
Peter Eistrup
Der er et stykke Jamen der sker det Jeg tror det har været i efteråret Og hun Gav mig sådan en kundetyperådgivning Og jeg går med den grønne kundetyp Og begynder at nørde ned i den Starter så på Kundetypuddannelsen i Oktober 23 må det være Øhm Som så foregik de her 6 gange hen over 5-6 måneder Og blev undervejs bare mere og mere Bekræftet i at det var den Dels den rigtige beslutning Men også at jeg Ubevidst har manglet noget I min værktøjskasse I forhold til min egen markedsføring i forhold til min kommunikation
Men egentlig også I forhold til mødet med kunden Og især i salgsmødet Og især når Der var lavet en projektaftale Og vi så skulle til arbejde Så det jeg altid spurgte kunderne om det er Hvordan vil du gerne han skal se ud Øhm jeg vidste jo godt hvordan Eller det ved jeg stadigvæk i dag hvordan hjemmesiden skal opbygges For at den giver henvendelse af kunder Men jeg var meget Nu siger jeg en pleaser Jeg var meget med på kundes præmisser Hvad de synes, hvad de kunne lide I dag har jeg fået en større Tryghed, en større vished i Hvad det er at jeg ligesom skal Bringe til bordet, så nu spørger jeg ikke Hvad de synes, nu starter jeg altid med
At give en kundetype rådgivning Så er vi til at starte med at finde ud af hvilken kundetype Skal I henvende jer til Og så ud fra det præsenterer jeg så Hvordan jeg mener Hvad metoden, hva de værktøjer kender til Deres hjemmeside skal se ud Øhm og det er ikke nogen skabelon Hjemmesidemæssigt fordi Der er også noget brand identitet Noget brand DNA der skal kobles ind Men der er dog nogle Virkemidler I forhold til de forskellige kundetyper Som skal være opfyldt Og det giver Dels et bedre samarbejde fordi De føler at jeg ligesom er eksperten Og så føler de en tryghed
Og jeg føler en kæmpe tryghed Jeg har noget jeg kan Jeg kan læne mig op af Så det ikke er synsninger Jeg synes det her skal være sådan fordi Nu kan jeg sige nej Jeg ved det skal være sådan fordi Øhm og det Jeg bilder mig selv ind At At nu efter med uddannelsen At det er årsagen til I hvert fald en årsagen er til At jeg i dag har en ordrebog Der er fuld Og jeg kan godt følge med Men det er også lige ved at næsten At jeg ikke kan så jeg jo netop Nu er begyndt at søge efter en kollega Som simpelthen kan tage over på nogle af de opgaver
Som jeg måske ikke lige kan nå Og selv med en kollega ansat Så vil jeg stadigvæk have meget at se til Fordi jeg løbende får kundehenvendelser Og jeg løbende får de rigtige kunder I butikken
Morten Kyvsgaard
Det er jo fedt
Peter Eistrup
Mega fedt
Morten Kyvsgaard
Det er jo sådan det skal være Det vender vi lige tilbage til Hvad er det i det at du tager uddannelsen Der siger du at du bliver bekræftet I at det er det rigtige Hvad er det der gør det
Peter Eistrup
Det er i forhold til mit eget virke Nu under uddannelsen Der bliver vi jo præsenteret for en palette af Af forskellige virkemidler I forhold til kundetyper Hvor man skriver tekster Rigtig billedevalg, farvevalg Men også til hjemmesider Apropos hjemmesider Der blev jeg bare bekræftet undervejs Fordi at nu skal vi aflevere en opgave Efter hver uddannelsesdag I forhold til en enkelt kundetype Der skulle jeg så aflevere En rød, gul, blå og grøn hjemmeside Og i arbejdet med de opgaver Blev jeg bare bekræftet i At det var den rigtige beslutning Jeg traf Fordi det var så meget nemmere at lave
Jeg havde værktøjer at læne mig op af Og jeg skulle ikke vævre Jeg skulle ikke bruge tid på At finde på noget Jo, jeg har en erfaring Jeg selvfølgelig også gør brug af Og den skal man heller ikke skyde til side Fordi det er sådan noget teknik Og der er også noget med opbygning Men den her vidshed om Når vi henvender os til den her kundetype Jamen så er det det her der virker Og det kunne jeg bare mærke da jeg lavede de her opgaver At det gav bare mening Og igen bekræfte mig At det var en rigtig beslutning Og at den investering jeg foretog Jamen den ville komme Tifoldig tilbage på kort tid Der er vi ikke endnu
Men det er tæt på
Morten Kyvsgaard
Det er fedt Nogen har jo en indvending Som jeg møder i forhold til kundetyper At enten så ser man det Som et kompas Man navigerer efter Eller så ser man det som en spændetrøje Ja Hvad siger du til dem Der ser det som en spændetrøje Fordi det er der jo nogen Der arbejder i de kreative fag Der ser kundetyper som en form for indkapsling Eller en faglig spændetrøje Ja
Peter Eistrup
Og jeg har faktisk et konkret eksempel Jeg var ude til et kundemøde En større dansk virksomhed Der laver en masse private label produkter Skønhedsprodukter Hvor jeg præsenterer dem for For metoden Øhm Og relativt hurtigt kunne jeg godt fornemme At de netop så det som en spændetrøje Og i momentet Så kunne jeg ikke lade være med at tænke på Episoden med dig og Sanne Hvor du netop taler ind i At i din tid som selvstændig Hvor du også mødte Og fortæller at det for nogen godt kan virke som en spændetrøje Øhm Og der sagde det faktisk som det er
I må ikke se det som værende en spændetrøje Og jeg har brugt ordet spændetrøje Men i skal se det som et redskab Et værktøj i kan bruge Til dels at finde ud af Hvilken kundetype i henvender jer til Men også så i Endnu bedre kan Intern markedsføre Jer udadtil Og så nævnte jeg også at Også med inspiration fra jer At de ikke skulle se det som værende En kæmpe stor omvæltning Altså en revolution Hvor de skulle ændre alt Fra dag et af De skulle tage det sådan trinvis Hvor de kunne starte med at ændre Det kommende Facebook opslag
Ændre det kommende nyhedsbrev Hvor de så ændrer tone of voice Så det passer til en enkelt kundetype Og der kunne jeg ligesom fornemme på at man Så sænkede deres skuldre lidt
Morten Kyvsgaard
Fordi de ikke skulle til at revolutionere
Peter Eistrup
Ja netop De kunne jo godt se at det gav mening Det jeg sagde Men de var jo bare bange for at de skulle lave det helt om At de så stadig væver mellem De forskellige kundetyper Det er så hvad det er Men jeg fornemmer i hvert fald på mødet Og nu har vi så også som kunder At de forstår det Og de kan godt se mening i det Det er så mere implementeringsdelen Der er den svære nød at knække Og det er det for mange Og det er der fuld forståelse for Men der fortæller dem løbende at I skal ikke lave det helt om I skal gøre det trinvis
Morten Kyvsgaard
Selve uddannelsen Nu er du en travlt mand Gode folk har altid nok at lave
Peter Eistrup
Præcis
Morten Kyvsgaard
Så du skulle jo lige finde Nu fandt du så pengene På kistebunden Men en anden væsentlig parameter I det er jo at man har tiden til At være en del af uddannelsen Prøv lige at sætte for den uindviede Tidsperspektivet I relief I forhold til tid brugt Hvordan får du til at passe ind osv osv Jeg tror mange måske har en opfattelse af At det er en meget tidskrænkende proces Det halve år det var Ja
Peter Eistrup
Jeg skulle til at sige Det er hvad man gør lidt til Og det passer ikke helt Selve uddannelsen Den strækker sig over 6 måneder Men med en hel dags undervisning Hver måned Så det er jo ikke sådan Det er udelukkende 6 måneder man er under uddannelse Man får adgang til en platform Hvor der er undervisningsmateriale Som man kan se løbende Men selv ved tiden Altså tiden der går med det Ja en god idé er at se undervisningsmateriale Op til den enkelte undervisningsdag Som ligesom er nogenlunde forberedt Og man forstår nogenlunde hvad Og hvilken kundetype det er man taler om
Men så er der selvfølgelig også tiden Der skal bruges på de opgaver Der efterfølgende er Og som i sidste ende også tæller med I ens eksamen Jeg er ikke bleg for at sige At det er en god idé Jeg lavede mine opgaver Aftenen før Det er så klassik Og til de uindviede Altså en hjemmeside er ikke noget man bare laver Men nu er det heller ikke en fuld hjemmeside Det var en enkelt side Men jeg brugte alligevel nogle timer på det Så det var altid med sved på panden Jeg nåede det Omvendt det blev lidt sent nogle aftener Men jeg vil sige Det handler om planlægning
Morten Kyvsgaard
Brugte du virkelig cases eller fiktive cases
Peter Eistrup
Tre fiktive og så brugte jeg mig selv I den sidste
Morten Kyvsgaard
Fordi man kan sagtens bruge En eksisterende kundeopgave I samme moment som Det kan være for dem der lige har hørt det her første gang Og man tænker er det så fundamentet Men hvis man sidder som marketing professional Så kan man jo med fordel Udnytte det til at analysere
Peter Eistrup
Med fordel og det vil jeg næsten anbefale Ja Ja og så noget andet Jeg havde ikke selv heldet med Men man kan også sælge sin opgave Og på den måde tjene sin investering hjem Hvilket giver super god mening Så nej Jeg brugte tre fiktive og så mig selv I den sidste opgave
Morten Kyvsgaard
Hvad så det med at indgå på et hold af andre marketingprofessionelle Der har nogle Giver ud fra lidt andre Faglige indgangsvinkler til det Hvordan oplevede du det Det er jo måske ikke derfor du købte uddannelsen Men det blev jo så en del af forløbet også Hvordan oplevede du det
Peter Eistrup
Det var på mange måder super givende Og gav også et Et godt indblik i Deres virke og deres branche Og man kan sige med en hjemmeside Der har du jo både tekster, farver og billeder Hvorimod en tekstforfatter Nu kan jeg ikke lide at bruge ordet bare Men det er jo tekster de forholder sig til Så der fik jeg også Et indblik i hvordan Dels de arbejder og de tanker de har Og så var det Super super fedt at kunne Spare med andre Og det er jo folk jeg sparer med i dag Hvad jeg så også er medlem af Kundetypenetværket
Men jeg synes faktisk Det fungerede super godt Nu var det her online Fysisk det kan helt sikkert noget Men det her det kunne absolut også noget Og nogen Igen har jeg jo kontakt med nogen af dem I dag Og der er også potentielle samarbejder På vej Som ikke vil kunne eksistere hvis ikke Jeg havde taget uddannelsen
Morten Kyvsgaard
Hvordan er det at have Når du har sådan en Du kender gennem kundetypenetværket Så synes jeg noget af det som jeg oplever som rart Det er at når jeg siger At ting er grøn eller blå Eller gul eller rød Så er der et helt sproglag Nogle mellemregninger vi bare kan springe over. Hvordan ser du det
Peter Eistrup
. Jeg ser det som en kæmpe gave Og benytter mig også af det Jeg vil jo rigtig gerne brede kendskab ud Og forsøge også på bedst mulig vis Dog er det rart At kunne snakke med Hvor der ikke netop er de her mellemregninger Som der forståeligt nok er Ved folk der er uindviet Så jeg forsøger at spare rigtig meget Fordi det er sådan at når man tager uddannelsen Så har man ligesom Lagt et fundament af viden Jeg tror faktisk det var Jannie Eller også var det medstuderende der brugte et eksempel Som nu har du taget kørekortet Nu skal du altså ud og køre bil Og det er jo ikke alt at køre lige godt bil fra start af Og sådan har jeg det også
Og selvom jeg er uddannet så er der jo stadig rigtig mange spørgsmål Og der benytter jeg mig også af Netop kundetypenetværket og mine medstuderende Og det er Det er super rart At vide at man ikke står alene Fordi Det er Det er en metode det er et værktøj som Altså det er stort Og der er rigtig meget At gå i dybden med Og igen selvom man er uddannet så er det ikke fordi man nødvendigvis Har et svar på det hele Og så er det bare rart at man har nogen at kunne spare med
Morten Kyvsgaard
Hvordan ser du sådan Her afslutningsvis Hvordan ser du sådan Dig nu før og efter Sådan i anførselstegn . Hvad er den fundamentale forskel på På Peter før og efter Som fagperson
Peter Eistrup
Et rigtig godt spørgsmål Jeg har jo Som jeg nævnte i starten jeg har jo lavet hjemmesider i 20 år Det kan jeg næsten på rygradden Jeg har også bildtmig selv ind at jeg kunne lave hjemmesider og tiltrække kunder Men det har altid været på Ikke altid Ofte har det været på gisninger Nu har jeg en sikkerhed En bevidsthed når jeg laver de her hjemmesider At jeg ved de kommer til at tiltrække kunder for mine kunder Så det giver Altså det giver faktisk En ro En ro i maven Og især i mødet med kunden At jeg har nogle argumenter på plads Som er valide og som holder
Det er ikke igen synsninger Og jeg kan også mærke på mine kunder At de finder en tryghed i det Og de kan mærke på mig At jeg er sikker i min sag Så Peter Fra før kundetyper til nu Der er ud af til Er der nok ikke en stor forskel Men indvendigt Der er en kæmpe tryghed I at vide at Nu i min branche går det op og ned Men ved at jeg har den her viden Så skal jeg nok klare mig Og mine kunder skal også nok klare sig Fordi jeg ved hvad der virker Og at jeg nu kan kombinere det med Min hobby som jeg kalder det Det er Altså det er
Hvis ikke den bedste beslutning i min professionelle virke Så er jeg ihvertfald tæt på
Morten Kyvsgaard
Lad det være de afsluttende ord for den her episode Foreløbig tak Peter Og så i næste episode Der tager vi lidt mere efterspillet ind Fordi at Jeg ved også at du har været ude og Sprede de gode budskab rundt omkring Så det er jeg spændt på at høre hvordan Det bliver i mødet med andre Hvordan det bliver modtaget i forhold til kundetyper Og så skal vi selvfølgelig høre om Hvordan det har gjort en forskel for din forretning Hvordan du oplever tingene Ja Så foreløbig tak Og tak fordi i løb med dem
Kontakt os
Vi ser frem til at høre fra dig.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.