DAGSKURSUS | DEN BLÅ KUNDETYPE

Lær at sælge mere til
den blå kundetype

Lær at sælge mere til den blå kundetype

Vil du gerne forstå, hvorfor den blå kundetype egentlig køber – og hvad du helt konkret og lavpraktisk kan gøre for at fremme købelysten?

Så er dette dagskursus noget for dig.

På kurset lærer du, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. Samtidig lærer du,
hvad der kan bremse eller forlænge en salgsproces i forhold til den blå kundetype.

Når du ved præcist, hvad du skal gøre (og ikke skal gøre),
kan du forbedre de vigtigste indsatser og fjerne alt det, der
skræmmer kunder væk. På den måde sælger du mere.

Vil du gerne forstå, hvorfor den blå kundetype egentlig køber – og hvad du helt konkret og lavpraktisk kan gøre for at fremme købelysten?

Så er dette dagskursus noget for dig.

På kurset lærer du, hvordan du kan forbedre specifikke markedsførings- indsatser for at øge salget. Samtidig lærer du, hvad der kan bremse eller forlænge en salgsproces i forhold til den blå kundetype.

Når du ved præcist, hvad du skal gøre (og ikke skal gøre), kan du forbedre de vigtigste indsatser og fjerne alt det, der skræmmer kunder væk. På den måde sælger du mere.

Når du vil sælge mere til den blå kundetype er de vigtigste “håndtag”, du kan skrue på: 

  • Din grundlæggende forståelse for deres bagvedliggende købsmotivation, så du kan kommunikere om ‘hvorfor‘, i stedet for om ‘hvad‘ de skal købe.
  • Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
  • De 3 helt særlige parametre, som har afgørende betydning, og som formentlig allerede koster dig de fleste ordrer: Testimonials, Ekspertpositionering og Networking. De er altafgørende, for hvis de mangler eller er udformet forkert, så vil den blå kundetype ikke respektere dig og køber derfor ikke.
  • De 5 mest relevante markedsføringskanaler, som er hjemmesiden, personligt møde, online reklame, visse sociale medier og offline reklame (formentlig behøver du aldrig at overveje andre).

Alt dette lærer du på denne ene kursusdag.

Undervisningen er online og foregår live som et videomøde. Det vil sige, at du ikke behøver at ændre noget som helst i din daglige logistik eller bruge en eneste krone på transport.

Det er primært underviserne, der har ordet – men det er muligt at slå deltagernes lyd til. Alle kan se hinanden, så det bliver mere levende.

Med Brandhjulet som dagens gennemgående tema og udgangspunkt i  konkrete “ja/nej”-tjeklister vil vi dykke dybt ned i de mest effektive måder, du kan optimere salgs- & markedsføringsindsatsen på.

Dagen vil veksle mellem:

  • du enten er marketingprofessionel, ansat i en intern marketingfunktion eller selvstændig med den blå kundetype som din målgruppe.
  • du allerede har stiftet bekendtskab med den blå kundetype, f.eks. via rådgivning, Lommebogen, Podcasten om Kundetyper, foredrag, webinar eller lignende – men er i tvivl om hvad, hvor og hvordan du skal justere den nuværende kommunikation for at fremstå endnu mere attraktiv for den blå kundetype – og fjerne støj og friktion.
  • Optagelsen af den online undervisningsdag så du kan gense kurset senere og bruge udvalgte dele til at briefe din leverandør eller kollega.
  • Den 100 siders print-selv PDF med tjeklisterne så du let kan bevare overblikket, imens du efterfølgende implementerer din nye viden.
  • Det blå brandhjul hvis du vil udfylde din egen brandanalyse.

Klik på billederne og få viden om Jannie og Mathildes baggrunde og erfaringer.

Jannie Ilum Gade - grundlægger
Jannie Ilum Gade

Direktør og partner
E-mail: jig@kundetyper.dk
Tlf: 25 15 38 00

Mathilde
Mathilde Vestergaard Jensen

Erhvervsforsker
E-mail: mvj@kundetyper.dk
Tlf: 30 30 98 92

Dagskursus
20. marts 2024

Dagskursus
13. august 2024

Dagskursus
20. august 2024

Dagskursus
26. august 2024

kundetyper_udtalelser1000

Er du i tvivl om din kundetype, så kan du booke en 1/2 times online rådgivningsmøde á 1500 kr. + moms, hvor vi kan hjælpe dig til at få valgt det rigtige kursus. Klik her for at booke et møde.

Der vil være en indbygget Q&A, hvor du kan skrive generelle opklarende spørgsmål – og så vil vi forsøge at svare, når det passer ind i løbet af dagen eller i pauserne.

Herudover kan du blive hængende efter kl. 16, hvor vi kan slå deltagernes mikrofon til. Her vil vi besvare eventuelle ubesvarede og mere specifikke/individuelle spørgsmål.

Sidst men ikke mindst vil der være en frivillig chatfunktion til evt. kommentarer og indbyrdes kommunikation med de øvrige deltagere. 

Ja, det må du gerne, hvis I kan sidde ved den samme skærm (da prisen er pr. skærm, og der er video på deltagerne).

Dermed kan I holde deltagerprisen nede.

I kan også tale sammen undervejs samt sparre og fastholde hinanden, når I skal implementere den nye viden.

Så kan du se den optagelse, vi laver til dig af dagen.

Ork ja – vi skal nok hjælpe dig videre – også til at finde en evt. underleverandør blandt vores +100 kundetypeuddannede markedsføringsspecialister.

Du har også mulighed for at tilkøbe individuel rådgivning (1500 kr/timen), farvekort (800 kr), fysisk arbejdsbog (1950 kr), udvidet ordliste (800 kr), KundetypeValidator (99 kr/mdr), supportabonnement (500 kr/mdr) mm. hos os. Alle priser er eksklusiv moms.

Start med at kontakte os via formularen herunder – eller på kontakt@kundetyper.dk

Den betyder, at du har 30 dage, efter at dagskurset er afholdt, til at fortælle os, hvis du var utilfreds. Skulle dét ske, kan du få alle eller nogen af dine penge igen (det vælger du selv – vi ønsker udelukkende at have tilfredse kunder).

NB: Du skal deltage i dagskurset for at kunne benytte tilfredshedsgarantien, så vi kan nå at rette op i løbet af dagen, hvis det er noget, vi let kan afhjælpe. Den gælder altså ikke, hvis utilfredsheden skyldes, at du selv blev forhindret, for i så fald har du jo stadigvæk optagelsen.

Den typiske deltager på dagskurset er marketingprofessionel (dvs. en, der udformer andres markedsføring) eller ansvarlig for markedsføringen i en virksomhed, de ejer eller er ansat i. 

Du behøver ikke at være nervøs for, om du kan følge med – og heller ikke for om du ved det hele i forvejen.

Du får mulighed for at downloade og printe den 100 siders PDF med tjeklisterne og plads til egne notater + brandhjulet, så du kan udføre en intern brandhjulsanalyse samt bevare overblikket, når du efterfølgende skal implementere den nye viden, når tid og budgettet er til dét.

Scroll to Top