DAGSKURSUS | DEN BLÅ KUNDETYPE
Lær at sælge mere til den blå kundetype
På kurset lærer du på én dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
Evalueret til fremragende på Trustpilot
På dagskurset får du viden om:
- Hvad du skal gøre for at øge købelysten
- Hvordan du undgår at bremse salget
- Hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover
Online undervisning- på den gode måde
Vi underviser med fokus på dialog, refleksion og hyppige pauser. Derfor føles det ligesom en fysisk undervisningsdag.
Efter undervisningsdagen får du optagelsen tilsendt, så du kan gense den, når det passer dig.
Praktisk information
Kontakt os på mail kontakt@kundetyper.dk, hvis du ønsker betaling via faktura.
12. november 2024
- Tidspunkt: kl. 9 til 16
- Sted: Online via Zoom
- Pris: 2.500 kr. + moms
- Max antal deltagere: 5 personer
5. december 2024
- Tidspunkt: kl. 9 til 16
- Sted: Online via Zoom
- Pris: 2.500 kr. + moms
- Max antal deltagere: 5 personer
Kurset er struktureret omkring brandhjulet
Brandhjulet er baseret på de individuelle retningslinjer for den blå kundetype. Med værktøjet kan du analysere og vurdere et brand ud fra specifikke salgs- og markedsføringsindsatser, og derudfra prioritere og konkretisere handlingsplaner.
På dagskurset får du en introduktion til eget brug.
Faglige emner på dagen
Trends
Medievalg
Budskaber
Virkemidler
Købsmotivation
Caseeksempler
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den blå kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Testimonials, Ekspertpositionering og Networking- som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 5 mest relevante markedsføringskanaler til den blå kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
E-mail: sd@kundetyper.dk
Tlf: 31 66 54 39
E-mail: mvj@kundetyper.dk
Tlf: 30 30 98 92
Erfarne undervisere
Din underviser er specialiseret i Emotionelle Kundetyper®. Underviseren har også praktisk erfaring med at implementere viden om kundetyperne i salgs- og markedsføringsindsatser.
Undervisningsformen er altid med udgangspunkt i konkrete problemstillinger.
Kurset giver dig indblik i den blå kundetypes emotionelle købsmotivation
"Til dagskurset fik jeg en grundig gennemgang, og jeg fik mere forståelse for den værdi, det har at arbejde med kundetyperne i praksis. Jeg havde frygtet, at jeg ville have svært ved at holde koncentrationen til en hel undervisningsdag, når den afholdes online, men sådan var det heldigvis slet ikke. Underviseren var god til at forklare og gøre dagen interessant. Man får en hel undervisningsdag for 2.500 kr., og her synes jeg, at man får meget for pengene”
Gitte Mølbak Propagandafabrikken
"På dagskurset får man en grundig gennemgang af kundetypen, og det var en stor hjælp, at man får præsenteret de her praktiske eksempler på markedsføringen. Det synes jeg, at jeg havde manglet. Man lærer, hvordan man kommer i gang med at markedsføre sig til kundetypen og hvilke forskellige medier, man skal bruge, og det synes jeg har været et rigtig godt element."
Natascha Frost Kjelds, Shoppen Aalborg
Jeg købte det grønne dagskursus for at få en opdateret viden om kundetypen. På kurset ser man opdaterede og praktiske eksempler, der gør indholdet på kurset både forståeligt, brugbart og relevant i forhold til ens daglige arbejde. Underviseren var dygtig og kompetent. Jeg vil give kurset topkarakter, og jeg kan ikke anbefale det nok.
Ditte Beck, Duka A/S
Som selvstændig igennem 16 år har jeg forsøgt en del, hvad markedsføring angår. INTET - absolut INTET - har kunnet måle sig med materialet fra Institut for Kundetyper. Så gennemarbejdet og helt igennem brugbart. Meget er let at gå til her og nu - andet kan bruges til en mere gennemgående strategi(ændring).
Anita Madsen, Erhvervsindretning
Jeg har arbejdet med markedsføring igennem en årrække og taget flere markedsførings kurser mv igennem tiden. Jeg har dog aldrig fået så konkrete og praktisk brugbare redskaber som kundetype medlemskabet har givet mig. Det har klart hjulpet til flere af de rigtige kunder og har hjulpet til en bedre kommunikation med mine kunder.
Jens Buch, Klientbutikken
Sådan bruger
Mette Holmgaard kundetyperne
Da jeg hørte om kundetyper, så tænkte jeg. "Ej, det er noget pjat... Det behøver jeg ikke at gøre - jeg kan godt skrive til min kunder". Men så begyndte jeg at se på Linkedin, at der ikke var så mange, der så mine opslag. Derfor prøvede jeg det af, og det har virkelig givet en gevinst."
Mette Holmgaard
Sådan bruger
Global Tools kundetyperne
Inden vi arbejdede med kundetyperne, der stod vi en frustration, hvor vi kiggede på forskellige målgrupper og produktsegmenter. Det var svært at lave en fællesnævner for dem, og derfor faldt vi tilbage til "Hvad synes jeg?". Hvorimod nu, der fokuserer vi på de grønne kunder i vores sprog og indhold. Det har betydet, at vi med små-steps har flyttet os i den retning, hvor vi er i dag.
Stefan Berg
FAQ
Har du yderligere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os.
Tryk blot på knappen herunder for at sende en mail direkte, eller ring til os på telefon +45 92 90 49 32.
Er du i tvivl om din kundetype, så kan du booke en 1/2 times online rådgivningsmøde á 1500 kr. + moms, hvor vi kan hjælpe dig til at få valgt det rigtige kursus. Klik her for at booke et møde.
Der vil være en indbygget Q&A, hvor du kan skrive generelle opklarende spørgsmål – og så vil vi forsøge at svare, når det passer ind i løbet af dagen eller i pauserne.
Herudover kan du blive hængende efter kl. 16, hvor vi kan slå deltagernes mikrofon til. Her vil vi besvare eventuelle ubesvarede og mere specifikke/individuelle spørgsmål.
Sidst men ikke mindst vil der være en frivillig chatfunktion til evt. kommentarer og indbyrdes kommunikation med de øvrige deltagere.
Ja, det må du gerne, hvis I kan sidde ved den samme skærm (da prisen er pr. skærm, og der er video på deltagerne).
Dermed kan I holde deltagerprisen nede.
I kan også tale sammen undervejs samt sparre og fastholde hinanden, når I skal implementere den nye viden.
Så kan du se den optagelse, vi laver til dig af dagen.
Ork ja – vi skal nok hjælpe dig videre – også til at finde en evt. underleverandør blandt vores +100 kundetypeuddannede markedsføringsspecialister.
Du har også mulighed for at tilkøbe individuel rådgivning (1500 kr/timen), farvekort (800 kr), fysisk arbejdsbog (1950 kr), udvidet ordliste (800 kr), KundetypeValidator (99 kr/mdr), supportabonnement (500 kr/mdr) mm. hos os. Alle priser er eksklusiv moms.
Start med at kontakte os via formularen herunder – eller på kontakt@kundetyper.dk
Den betyder, at du har 30 dage, efter at dagskurset er afholdt, til at fortælle os, hvis du var utilfreds. Skulle dét ske, kan du få alle eller nogen af dine penge igen (det vælger du selv – vi ønsker udelukkende at have tilfredse kunder).
NB: Du skal deltage i dagskurset for at kunne benytte tilfredshedsgarantien, så vi kan nå at rette op i løbet af dagen, hvis det er noget, vi let kan afhjælpe. Den gælder altså ikke, hvis utilfredsheden skyldes at du selv blev forhindret, for i så fald har du jo stadigvæk optagelsen.
Den typiske deltager på dagskurset er marketingprofessionel (dvs. en, der udformer andres markedsføring) eller ansvarlig for markedsføringen i en virksomhed, de ejer eller er ansat i.
Du behøver ikke at være nervøs for, om du kan følge med – og heller ikke for om du ved det hele i forvejen.
Du får ikke tilsendt fysisk materiale, men du får tilsendt en PDF med tjeklister + et brandhjul, som du kan printe. Disse bliver du til kurset klædt på til at bruge, så du efter kurset kan udføre en intern brandhjulsanalyse samt bevare overblikket, når du efterfølgende skal implementere den nye viden fra kurset.
Få svar på dine spørgsmål
Vi bestræber os på at sidde klar ved chatten nederst i højre hjørne på hverdage ml. kl. 9-15, og er vi kortvarigt væk, så svarer vi pr. mail.
Du kan også sende os en besked via formularen.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.