KUNDETYPEUDDANNELSEN | ERHVERV

Bliv certificeret i
Emotionelle Kundetyper®

Udvid din faglige værktøjskasse med en efteruddannelse i salg- og markedsføring. 2 undervisningsdage pr. måned i 6 måneder.

På Kundetypeuddannelsen får du viden om

Tilrettelagt med respekt for dit arbejdsliv

På et halvt år har du 10 undervisningsdage og udarbejder 5 hjemmeopgaver á 2-3 sider.

Det meste af undervisningen kan optages til dig – og hjemmeopgaverne vælger du selv.

Modul 1:
Det teoretiske fundament
På dette modul lærer du blandt andet om branding, konceptudvikling, emotionelle responssystemer, possible worlds, kundeadfærd, emotionsregulering, identitetsfortællinger 
og segmentering.

Dato: 9/10-2024
Modul 2:
Introduktion til den røde kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den røde kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den røde kundetype.

Dato: 5/11-2024
Modul 3:
Den røde kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder. Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den røde kundetype.

Dato: 6/11-2024
Modul 4:
Introduktion til den gule kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den gule kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den gule kundetype.

Dato: 3/12-2024
Modul 5:
Den gule kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder. Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den gule kundetype.

Dato: 4/12-2024
Modul 6:
Introduktion til den blå kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.

Dato: 7/1-2025
Modul 7:
Den blå kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder. Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den blå kundetype.

Dato: 8/1-2025
Modul 8:
Introduktion til den grønne kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.

Dato: 4/2-2025
Modul 9:
Den grønne kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder. Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den grønne kundetype.

Dato: 5/2-2025
Modul 10:
Eksamen
Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper® med deres fagområde. Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og en censor fra Institut for Kundetyper, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet.

Dato: 5/3-2025
Previous slide
Next slide

Fagligt indhold på uddannelsen

SEGMENTERING 

MARKEDSANALYSE

MÅLGRUPPER

EMOTIONEL KØBSADFÆRD

TRENDFORSKNING

MEDIEPLANLÆGNING

BRANDING 

STRATEGI 

KUNDEREJSER

Sådan bliver det
efter uddannelsen

Med din dybe psykologiske indsigt i kundetypernes grundlæggende motivation og præference, kan du foretage analyser samt tilrettelægge salgsfremmende markedsføringsindsatser på et sikkert og velargumenteret grundlag.

Du bliver specialist i emotionel kundeadfærd. 

stemningsbillede fra konference kundetyper
Efter eksamen kan du
  • Analysere og rådgive et brand og kunder ud fra segmenteringsværktøjet.
  • Yde strategisk rådgivning og udarbejde en marketingstrategi og -koncept.
  • Udstikke konkrete retningslinjer hele vejen rundt om kunderejsen og kundeoplevelsen 
  • Udarbejde alt marketingmateriale målrettet den identificerede kundetype
  • Sikre løbende opdatering af strategi og marketingmaterialer.

Uddannelsen giver dig kompetencer til at arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper®

Erfarne undervisere

Dine undervisere er specialister indenfor Emotionelle Kundetyper. Undervisningen er i et format, hvor du lettest muligt kan implementere det faglige indhold i din virksomhed sideløbende med uddannelsen.

Praktiske informationer

Hvis du har yderligere spørgsmål, så er du altid velkommen til at skrive til os på kontakt@kundetyper.dk eller ringe til os på 71747533

Online via Zoom

Modul 1: D. 9/10-2024
Modul 2: D. 5/11-2024
Modul 3: D. 6/11-2024
Modul 4: D. 3/12-2024
Modul 5: D. 4/12-2024
Modul 6: D. 7/1-2025
Modul 7: D. 8/1-2025
Modul 8: D. 4/2-2025
Modul 9: D. 5/2-2025
Modul 10: D. 5/3-2024

Alle dage er fra 9.00-16.00.

Kundetypeuddannelsen koster 65.000 kr. + moms (den kan betales i 20 eller 40 rater med en udbetaling på 10.000 kr. + moms)

Arbejder du kun med én kundetype, og har derfor ikke brug for at kunne foretage en kundetyperådgivning, så kan du købe uddannelsen til 45.000 kr + moms.

MASTERCLASS | GRATIS

Få et smugkig på Kundetypeudannelsen

Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet i at arbejde med på Kundetypeuddannelsen.

Sådan bruger andre kundetyperne

FAQ - Hyppigt adspurgte spørgsmål og svar om Kundetypeuddannelsen

Du kan ringe direkte til Jannie Ilum Gade på 25153800 i tidsrummet 8.00-16.00 (send gerne en SMS, hvis hun ikke tager telefonen, så ringer hun dig op senere) eller sende os en mail på kontakt@kundetyper.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Ja – det kan godt lade sig gøre.

Du kan ringe direkte til Jannie Ilum Gade på 25153800 i tidsrummet 8.00-16.00 (send gerne en SMS, hvis hun ikke tager telefonen, så ringer hun dig op senere) eller send os en mail på kontakt@kundetyper.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Videnskaben er ikke i tvivl:

Vi mennesker tager beslutninger baseret på vores emotionelle tilstand i kroppen. Hvis den er positiv, så øger det vores lyst til at købe.

Det øger samtidig sandsynligheden for interaktioner fx tilmeldinger til nyhedsbreve, likes på sociale medier, efterspørgsel på kaffemøder og henvendelser på messestand.

Derfor er det i 2024 nødvendigt, at du ved, hvordan du udformer markedsføring, der kommunikerer til følelserne.

Det handler om langt mere end at skrive tårevældende “om”-historier eller tage billeder af glade mennesker. At tale til følelserne kan også være at sende en potentiel kunde nogle velformulerede og grundige handelsbetingelser. Det er altså langt mere nuanceret end mange umiddelbart tror.

Derfor tør vi godt garantere, at du kommer til at bruge en efteruddannelse i Emotionelle Kundetyper®  resten af dit arbejdsliv. Det ændrer sig ikke bare fordi der kommer en ny lovgivning, at Google får en ny idé eller der kommet et nyt populært socialt medie.

At vi øger kundernes købelyst ved at modificere følelser i en positiv retning kommer ikke til at ændre sig. Det kommer heller ikke til at ændre sig, at vi har fire grundlæggende emotionelle responssystemer, når vi vælger at købe noget.

Med Kundetypeuddannelsen får du helt grundlæggende analytiske kompetencer, som du kan bruge i dit faglige arbejde som marketingprofessionel. Lige meget, hvad der sker.

Eksempelvis:

  • Hvis der kommer et nyt sociale medie, så kan du vurdere, om det er relevant for dine kunder.
  • Hvis det ikke længere er muligt for din kunde at annoncere på Google, så ved du, hvilke markedsføringskanaler, de skal vælge i stedet for.
  • Hvis din kunde ringer omkring en lancering af et nyt produkt, så ved du, om det vil passe ind i deres eksisterende produktsortiment, eller om det skal kommunikeres til en anden kundetype.
  • Hvis der kommer en ny teknologi (fx AI), så ved du, hvordan du skal navigere i det.

Med Kundetypeuddannelsen vil du desuden få færdigheder til at undervise og rådgive om Emotionelle Kundetyper®. Det vil dermed sikre en fælles grundforståelse med dine kunder, som kan skabe et solidt fundament for velgennemførte marketingprojekter.

Med Kundetypeuddannelsen får du mulighed for at udvide dit produktsortiment og tilbyde eksempelvis foredrag, oplæg, workshops, undervisningsforløb eller strategisk rådgivning med udgangspunkt i Emotionelle Kundetyper®.

Det vil sige, at du kan:

  • Holde foredrag i lokale netværk, hvor du får et beløb (priserne ligger typisk mellem 2.500 kr. + moms – 5.000 kr. + moms) for at undervise + du taler for potentielle kunder.
  • Holde foredrag/oplæg til diverse arrangementer (priserne ligger mellem 7.500 kr. + moms – 15.000 kr. + moms).
  • Sælge kundetyperådgivninger (priserne ligger mellem 1.500 kr. + moms – 9.500 kr. + moms).
  • Afholde workshops (priserne ligger mellem 17.500 kr. + moms – 24.000 kr. + moms).

Hvis du bare sælger tre workshops til 17.500 kr. + moms og tre kundetyperådgivninger til 4.500 kr. + moms, så har du allerede tjent investeringen hjem, og alt derefter er ren fortjeneste. 

Herudover er vores erfaring (baseret på tilbagemeldinger fra tidligere deltagere), at du også vil sælge flere af dine kerneydelser fx tekstforfatning, grafik, foto, planlægning, projektledelse, branding, længere strategiske forløb.

Med Kundetypeuddannelsen

  • får du et salgsargument vedrørende, at du eksempelvis kan lave tekster/grafik/billeder/hjemmesider/osv. til den røde, gule, blå og grønne kundetype.
  • bliver du hurtigere til at udføre dine opgaver, så du kan tage flere ordrer ind.
  • får du en viden, der gør, at du eventuelt kan tage en højere timepris, fordi du tilbyder noget “ekstra”.

Hvis du ved, at du gerne vil arbejde med kundetyper, men er i tvivl om du kommer til at bruge det eller om du får nok ud af det, så vil vi anbefale dig at starte med licensen.

Licensen koster 1200 kr. + moms pr måned og her får du:

  • Adgang til grundkurserne.
  • Adgang til opdateringerne.
  • Adgang til casearkivet.
  • Mulighed for at booke én kundetyperådgivning pr. måned til en kunde.

På den måde kan du afprøve, hvordan det vil være at arbejde professionelt med kundetyperne. 

Det bedste af det hele: Hvis du senere vælger at tage Kundetypeuddannelsen, så fratrækker vi de penge, du har brugt på licensen.

Eksempel: Hvis du har været medlem i 10 måneder, så har du betalt 12.000 kr – og derfor bliver din pris tilsvarende mindre.

Du er også meget velkommen til at kontakte os på kontakt@kundetyper.dk, så vi kan hjælpe dig med at vurdere, om det kan bruges i din forretning (og hvordan det eventuelt kan bruges).

Kundetypeuddannelsen er planlagt med respekt for dit arbejdsliv, så du kan have et fuldtidsarbejde samtidig med, at du tager uddannelsen.

Du skal helt lavpraktisk afsætte:

  • 2-3 dage til læsning af undervisningsmateriale.
  • 10 dages undervisning.
  • 3-4 dage til opgaveskrivning.
  • 1 dag til at forberede eksamen.

Uddannelsen forløber over seks måneder, så det bliver 2,5-3 dage pr. måned, og en del af den tid kan du lægge når du vil (eksempelvis skrive opgave om søndagen eller læse artikler om aftenen). Fire af undervisningsgangene online kan også ses i en optaget version (frem for live).

Hvis du allerede har planlagt noget på en af undervisningsdagene eller der senere kommer noget i vejen (fx en vigtig kunde, et sygt barn, en kortsluttet computer), så optager vi undervisningen til dig. Det kan vi også gøre på de fysiske hold.

Sådan bruger
Elisa Grauenkjær kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

Kundetypeuddannelsen gav mig det sidste, fordi man får hele dage sammen med andre, der tager uddannelsen og bliver sat i workshops med dem. Samtidig har du en underviser fra Institut for Kundetyper, der jo ved alt om det her. 

Du får mulighed for at stille spørgsmål, og sidde hele dagen og terpe det. Du kommer ned i alt det tekniske bag. 

Elisa Grauenkjær
Direktør, Vizuall

Elisa startede med en licens og har derefter valgt at tage uddannelsen.

Hvem er de tidligere
kundetypeuddannede?

Hvem er de tidligere
kundetype-
uddannede?

De fleste arbejder som salgs- eller marketingprofessionelle. 
Klik på “+” herunder for at blive klogere på, hvordan disse fordeler sig branchemæssigt. Herudover har vi også haft ejerledere, ansatte medarbejdere, ledige og erhvervskonsulenter på uddannelsen (som har kørt siden 2017).

Kundetypeuddannet_emblem
Scroll to Top