Slip af med usikkerhed og imposter-syndrom, når du rådgiver dine kunder, laver markedsføring og branding.
Bliv mere sikker i dine marketingbeslutninger og få pondus til at argumentere imod synsninger (dem er der mange af i marketing).
Med den forskningsbaserede Kundetypeuddannelse på 6 måneder får du endelig de konkrete metoder, du har manglet, så du bedre forstår og kan trigge købsmotivation hos dine kunder.
På et sikkert og velargumenteret grundlag.
Evalueret til fremragende på Trustpilot
Den sidste Kundetypeuddannelse i dette format:
Uddannelsen er designet til mennesker med både job og travle liv. Derfor får du 6 live online undervisningsdage og 4 optagede undervisningsdage.
Kan du ikke den dag? Bare rolig, det har vi stor erfaring med og vi kan optage dagen til dig.
Du kan betale via 24 månedsrater á 2.000 kr. uden renter eller gebyrer Priserne er eksklusive moms.
*Uddannelsen skifter format fra maj 2025. Fremtidige hold får bla. ikke permanente rettigheder, fysisk undervisningsmateriale og live eksamen.
UDDANNEDE I KUNDETYPER
ARBEJDER MED KUNDETYPER
KENDSKAB TIL KUNDETYPER
TIMERS FORSKNING
Det er alle pengene værd
Gennemgået og bestået Kundetypeuddannelsen hos Institut for Kundetyper, og det har været super professionelt og struktureret bygget op. Har nydt hele forløbet, og fundet det særdeles anvendeligt i mit job med marketing og branding. Det er en nyfortolkning af måden at arbejde med kunder på, som er både utroligt strategisk og lavpraktisk i et fantastisk mix. Jeg har i den grad fået glæde af forløbet.
CIO, Deco Group
Det er det hele værd!
Du får en dyb forståelse for de helt basale drivkræfter bag køb og lærer, hvordan du kommunikerer til dem samt en masse nye værktøjer og løbende nye opdateringer. Det har ikke alene givet mig en dyb indsigt i de Emotionelle Kundetyper, men det har gjort mig meget mere sikker i mine marketingbeslutninger. Uddannelsen har også forbedret mine arbejdsprocesser og sparer mig tid dagligt. Det har givet mig en betydelig faglig udvikling og praktisk værdi i mit marketingarbejde.
Marketing Manager, C&H SYSTEM A/S
Den bedste karrieremæssige investering
Metoden, uddannelsen og teamet bag Institut for Kundetyper er det bedste, der er sket for mig karrieremæssigt. Jeg har for nyligt gennemført uddannelsen og kan både rådgive og undervise i Emotionelle Kundetyper, og hold da op hvor har jeg fået meget gavn af det.
De virksomheder, jeg arbejder for, har endelig fået en fælles retning og konkrete værktøjer at implementere. Mit arbejde som både fotograf og marketing manager er blevet nemmere og sjovere, da det hele har fået mening!
Kæmpe anbefalinger herfra.
Marketingskonsulent, Stadil Advice
Jeg vil stærkt anbefale Kundetypeuddannelsen
Jeg vil stærkt anbefale Kundetypeuddannelsen fra Institut for Kundetyper! Jeg har lige gennemført uddannelsen og kan konstatere, at den har ændret alt for mig og styrket min ekspertise som Ekstern Brand Success Manager.
Teorien "Emotionelle Kundetyper", der undervises i, er dybdegående, forskningsbaseret og håndgribelig. Jeg har søgt efter lignende teori siden 2007. Sanne og Jannie, som de kompetente kvinder bag uddannelsen, er utroligt imødekommende, hjælpsomme og dygtige til at videreformidle deres metode/teori.
Branddesigner, Brand.id
De 2 fejl de fleste laver i deres markedsføring. Og hvordan du undgår dem.
Lær at spotte, hvilket emotionelt problem din kunde vil have løst.
Den eneste model du behøver til konceptudvikling.
Om dine kunders beslutninger primært er ego- eller fællesskabsorienteret.
Instagram, Facebook, LinkedIn, email, blog… Find ud af hvilke kanaler, der er relevante for din kundetype.
Hvordan du tackler og argumenterer imod synsninger om din marketingrådgivning.
“Undgå-kommunikation virker altid godt, ikke?” Nej, ikke til alle kundetyper. Lær hvornår du bør bruge (og ikke bruge) undgå-kommunikation.
Hvordan du bruger UESP-modellen til at gå et spadestik dybere og finder de helt rigtige USP’er for din kunde. Eller dig selv.
Matcher indsatserne strategien? Og er der plads i markedet? På uddannelsen finder du ud af, hvordan du prioriterer bedst.
Hvordan du bliver mere sikker i din rådgivning overfor kunderne.
Logodesign, farver og fonte påvirker din kundetypes købsmotivation. På uddannelsen finder du ud af hvordan.
Forstå hvordan du bruger tekster rigtigt til netop din kundetype.
De 4 identitetsfortællinger og hvordan du tager højde for dem.
“Hvad med influencer, messer og events?” Bare rolig, på uddannelsen kommer du hele vejen rundt.
“Kundetyper er ligesom personprofiler” Nej, det er forkert. Find ud af hvad forskellen er på uddannelsen.
Du ved, at du skal kommunikere til kundens følelser – men ved du helt specifikt, hvordan du gør med hvert eneste marketingtiltag?
Helt ned til formen på logoet, farvekoden, ordvalget og stylingen til fotoshootet?
Og kan du argumentere for dine valg, så du bliver lyttet til – og har ro i maven?
Dét kan du som kundetypeuddannet.
Dit forløb vil bestå af en teoridag, 8 kundetypedage samt en lærerig eksamensdag.
Du får evig adgang til alt dit undervisningsmateriale - inkl. grundkurserne med tjeklister og skabeloner (via computer og app).
Du modtager også en fysisk kasse med arbejdsbøger, farvekort, lommebog, brandkort, blokke og undervisningsremedier mm., som vist på billedet til højre.
Dette er det sidste åbne uddannelseshold, hvor du - efter bestået eksamen - opnår permanente rettigheder til at rådgive, undervise, konceptudvikle og markedsføre at du arbejder med Emotionelle Kundetyper®️.
Kan du identificere, hvilket emotionelt problem kunden søger løst? Ved du om kundens beslutning er primært ego- eller fællesskabsbaseret? Om du skal kommunikere ‘væk-fra’ eller ‘hen-i-mod-orienteret’? hvilke farver, former, fonte, ord og teknologiske virkemidler, der er foretrukne? hvad der er de mest relevante markedsføringskanaler? om der er særlige præferencer og en identitetsfortælling, du bør tage højde for?
Og hvordan skal du egentlig prioritere blandt de mange mulige indsatser – og sikre at de matcher strategien? og berettiger til en plads i markedet?
Alt dét – og meget mere – lærer du som kundetypeuddannet.
Med Possible World lærer du at analysere fejl og opbygge logisk sammenhængende hjemmeside, webshop, SoMe-væg, butik, messestand, event, turistattraktion, hotel, mødelokale mm.
Du lærer at analysere, identificere og formidle en virksomheds emotionelle unikke berettigelse i markedet - og hvordan du skruer op for købsmotivationen.
Du lærer at kortlægge, visualisere og præsentere et brands styrke og potentiale.
Du lærer at håndtere de mange komplekse parametre, der skal medregnes og overvejes forud for valget af den Emotionelle Kundetype®.
Kombination af live online undervisning og selvstudie.
Du vælger selv dine opgaver. F.eks. kan du vælge en konkret arbejdsopgave du alligevel skulle have løst - eller sælge dine hjemmeopgaver.
Live undervisningen foregår online via Zoom, så du kan blive i dine vante rammer. Skulle du blive syg eller forhindret, kan vi kan optage dagen til dig.
Uddannelsen er tilrettelagt, så du både kan passe dit arbejde samt have tid til et privatliv, imens du går på uddannelsen.
8. april 2025
Modul 1: Det teoretiske fundament
På dette modul lærer du blandt andet om branding, konceptudvikling, emotionelle responssystemer, possible worlds, kundeadfærd, emotionsregulering, identitetsfortællinger og segmentering
Dette modul ser du live via Zoom.
Dette modul er selvstudie via optaget kursus og bog
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den røde kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den røde kundetype.
7. maj 2025 kl. 9-16.00 via Zoom
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den røde kundetype.
Dette modul er selvstudie via optaget kursus og bog
Modul 4: Introduktion til den gule kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den gule kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den gule kundetype.
11. juni 2025 kl. 9-16.00 via Zoom
Modul 5: Den gule kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den gule kundetype.
Dette modul er selvstudie via optaget kursus og bog
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.
13. august 2025 kl. 9-16.00 via Zoom
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den blå kundetype.
Dette modul er selvstudie via optaget kursus og bog
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype
På dette modul lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype.
Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.
10. september 2025 kl. 9-16.00 via Zoom
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis
På dette modul lærer du at foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale, identificere og udvikle UESP´er og designe koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
Du bliver også i stand til at kunne udforme en markedsføringsstrategi til den grønne kundetype.
21. oktober 2025 kl. 9-16.00 via Zoom
Modul 10: Eksamen
Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper® med deres fagområde.
Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og en censor fra Institut for Kundetyper, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet.
Fra strategisk til operationelt niveau kan du udvikle specifikke vækstfremmende tiltag, som sikrer en nem overgang fra strategi til handling.
Ved at påpege og eliminere fejl og mangler kan du rydde vejen for at nå konkrete mål.
Med dit analytiske kompetencesæt kan du vurdere potentialet i nye trends og tendenser. Eksempelvis relevansen af et nyt social medier eller en teknologi.
Du vil med udgangspunkt i kundetyperne kunne tilbyde strategisk rådgivning om branding, markedsføring og konceptudvikling.
Du bliver undervist af grundlæggerne af metoden og forfatterne til bøgerne om Emotionelle Kundetyper®
Fire af undervisningsdagene er optaget, så dem kan du selv tilrettelægge og se, når det passer dig. Fem af undervisningsdagene foregår live via Zoom, hvor vi kombinerer oplæg med gruppearbejder i breakout-rooms. Inden hver livesession får du tilsendt et link til undervisningen samt det materiale, du skal læse på forhånd. Den sidste dag er en fælles, online og lærerig eksamen for hele holdet. Tidligere deltagere har givet positiv feedback og fremhæver, at denne undervisningsform fungerer rigtig godt.
Kundetypeuddannelsen er planlagt med respekt for dit arbejdsliv, så du kan sagtens have et fuldtidsarbejde – eller drive selvstændig virksomhed – samtidig med, at du tager uddannelsen.
Du skal helt lavpraktisk afsætte følgende:
Er der tidspunkter, hvor du er forhindret kan vi også optage live-online-dagen til dig.
Videnskaben er ikke i tvivl: Vi mennesker tager beslutninger baseret på vores emotionelle tilstand i kroppen. Hvis den er positiv, så øger det vores lyst til at købe.
Det øger samtidig sandsynligheden for at opnå de ønskede interaktioner såsom tilmeldinger til nyhedsbreve, likes på sociale medier, efterspørgsel på kaffemøder og henvendelser på en messestand.
Derfor er det i 2024 nødvendigt, at du ved, hvordan du udformer markedsføring, der kommunikerer til følelserne.
Det handler om langt mere end at skrive tårevældende “om”-historier eller tage billeder af glade mennesker. At tale til følelserne kan også bestå af at sende en potentiel kunde nogle velformulerede og grundige handelsbetingelser. Det er altså langt mere nuanceret end mange umiddelbart tror.
Derfor tør vi godt garantere, at du kommer til at bruge en efteruddannelse i Emotionelle Kundetyper® resten af dit arbejdsliv. Det ændrer sig ikke bare fordi der kommer AI, en ny lovgivning, at Google får en ny idé eller der kommet et nyt populært socialt medie.
At vi øger kundernes købelyst ved at modificere følelser i en positiv retning kommer ikke til at ændre sig. Det kommer heller ikke til at ændre sig, at vi har fire grundlæggende emotionelle responssystemer, når vi vælger at købe noget.
Med Kundetypeuddannelsen får du helt grundlæggende analytiske kompetencer, som du kan bruge i dit faglige arbejde som marketingprofessionel. Lige meget, hvad der sker.
Eksempelvis:
Med Kundetypeuddannelsen vil du desuden få færdigheder til at undervise og rådgive om Emotionelle Kundetyper®. Det vil dermed sikre en fælles grundforståelse med dine kunder/kollegaer, som kan skabe et solidt fundament for velgennemførte marketingprojekter.
Deltagerne plejer at være ret blandede – til sammenligning startede nedennævnte på oktober-holdet i 2024:
UX/UI designer
Account- & Social Media Manager
Marketingspecialist
Copywriter
Projektkonsulent inden for klima og bæredygtighed.
Strategisk rådgiver og marketing manager
Strategisk rådgiver & tekstforfatter
Online B2B marketingsføringsspecialist
Bare rolig – hvis du allerede har planlagt noget på en af undervisningsdagene eller der senere kommer noget i vejen (fx en vigtig kunde, sygdom, ferie eller en kortsluttet computer), så optager vi undervisningen til dig.
Ja, du kan sende os en mail på kontakt@kundetyper.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt. Vi hjælper dig f.eks. gerne med at udforme en individuel uddannelsesplan og -betalingsplan.
Udtalelser fra nogle af de godt hundrede danske marketingprofessionelle, der har valgt at blive uddannet i kundetyper siden 2017.
Vizuall
E:fekt
Advicer
Vesti Olsen
En stor andel vælger efter endt uddannelse at holde sig fuldt opdaterede via medlemsskabet i Kundetypenetværket. Prisen er 500 kr. pr. måned + moms.
01
Få et sneak-peak på centrale værktøjer som Possible World og UESP - og få svar på dine spørgsmål om Kundetypeuddannelsen.
02
Bliv klogere på hvordan netop du kan gøre investeringen rental - samt anvende uddannelsen strategisk i dit professionelle virke.
03
Tag en efteruddannelse, der aldrig vil blive forældet, da du får analytiske kompetencer baseret på en gennemtestet og videnskabelig metode.
04
Hold dig opdateret indenfor trends og den nyeste kundetypeviden. Netværk og find samarbejdpartnere blandt de andre uddannede.
Alle priserne er eksklusiv moms.
For dig, der selv kan samle et hold på mindst fire deltagere.
Pris:
65.000 kr. + evt. 500 kr. pr. måned, hvis du efterfølgende ønsker at være en del af Kundetypenetværket, hvor du bliver holdt løbende opdateret.
Betalingsmodel:
Betales ved tilmelding.
Du lærer:
Reserver din individuelle plads på Kontakt@kundetyper.dk
MEST POPULÆRE VALG
Sidste hold på Kundetypeuddannelsen i dette format.
Pris:
48.000 kr. + evt. 500 kr. pr. måned, hvis du efterfølgende ønsker at være en del af Kundetypenetværket, hvor du bliver holdt løbende opdateret.
Betalingsmodel:
Betal 2.000 kr. + moms om måneden i 24 rater.
Du lærer:
Reserver plads:
Er du muligvis interesseret og ønsker at blive ringet op?
Få svar på dine spørgsmål
Vi ser frem til at besvare dine spørgsmål
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.