PODCASTEN OM KUNDETYPER | Episode 19

Episode 19: Det fik Peter Eistrup ud af Kundetypeuddannelsen

I episode 19 er Peter Eistrup fra EistrupWeb igen på besøg, og denne gang taler han med Morten Kyvsgaard om, hvad hans udbytte af Kundetypeuddannelsen har været.

Peter forklarer bl.a., at uddannelsen har gjort ham mere selvbevidst, og at den har givet ham mulighed for at samarbejde mere med kunder, der matcher ham. På den måde har Kundetypeuddannelsen givet ham en større arbejdsglæde.

Derudover kommer Morten og Peter ind på, hvem Kundetypeuddannelsen særligt er for, og hvordan dét at arbejde med kundetyper er en læringsproces, men også en mulighed for en fælles forståelse.

Er du blevet nysgerrig på at vide endnu mere om Emotionelle Kundetyper®,
har vi her et par forslag til at komme godt igang

Rådgivning

Det kan være en god idé at få hjælp til finde den kundetype, der passer bedst til jeres brand og virksomhed.

Få rådgivning i valg af kundetype til jeres brand her >

Kundetypebogen

Få en grundig introduktion til   segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper®, dets tilblivelse samt den optimale anvendelse i “Lommebogen – Emotionelle Kundetyper®”

Køb bogen her >

Redskaber

Med vores enkeltstående redskaber. kan du arbejde målrettet med specifikke indsatser i jeres markedsføring.

Ordlister til kundetyperne >

Farveguide til kundetyperne >

Transskription

Morten Kyvsgaard
Velkommen til podcasten om kundetyper Endnu en gang har vi Peter med Peter Eistrup Stadigvæk med Holder ud

Peter Eistrup
Holder ud Fedt

Morten Kyvsgaard
Peter, sidste gang der snakkede vi om dit møde med kundetyper Så hvis man ikke har hørt det, så kan man lige Rende tilbage i sit podcastfeed Og lytte til det En meget interessant indgangsvinkel til at At komme i gang og tage uddannelsen Kundetypeuddannelsen Som vi snakkede om Sidste gang snakkede vi om før og under Uddannelsen Nu Nu bruger vi lidt det efterspillet Fordi vi slap dig jo Jeg var endda censor på din eksamen Det er rigtigt Det har jeg ikke engang fået tak for

Peter Eistrup
I var meget meget søde og flinke Ja det er jo godt

Morten Kyvsgaard
Det kan vi lave en episode om en dag Men eksamen det er en fest Det skal det være På kundetypeuddannelsen Nå spøj til side Efterspillet Vi stod lige og snakkede om Om at blive miljøskadet Af at tage den her uddannelse Man ser verden lidt med nogle andre briller

Peter Eistrup
Det gør man

Morten Kyvsgaard
Hvordan ser du den nu?

Peter Eistrup
Jeg har lyst til at sige meget karikeret Ja som vi snakkede lidt om i morgen Nu vil jeg jo rigtig gerne Henvende mig til den grønne kundetype Ja Og de er jo meget ordentlige Ting skal være i orden Ting skal være sikre osv. Og jeg selv er person En del grøn Og jeg vil sige

Peter Eistrup
Efter mit møde med kundetyper Så er jeg blevet Meget bevidst omkring mit ordvalg

Morten Kyvsgaard
Ja

Peter Eistrup
Jeg er ikke den type Der som sådan Bander og svovler Der kan nogle gange godt ryge en fli af en gang i mellem Men jeg er ikke den type Men efter Jeg har stødt på kundetyper Og jeg ser den grønne kundetype Så er jeg blevet meget mere bevidst om Ikke at bande Og eksempel kan være I stedet for at sige Nå for satan Så er jeg meget bevidst om at sige Nå for søren I stedet for Fordi jeg ud af til Jeg jo gerne vil Og det synes jeg også selv jeg er Men gerne vil være ordentlig Et andet eksempel Omkring det her med at være Miljøskadet Er at Før så Når jeg Som vi jo en del
der desværre gør scroller Endeløs På sin I sin Hvad hedder det Facebook feed Der nogle gange Kan man godt støde på nogle Sjov sponsorerede Opslag Der Tidligere har jeg nok været Lidt for Tilbøjelig til at Købe Købe købe købe Nu Er jeg blevet bevidst om At Når jeg får den Trang skråsteg følelse Så er det højst sandsynligt Fordi jeg keder mig Og at jeg så er i det røde Kundetype Humør Indkøbshumør Og jeg vil sige At Den bevidsthed Har sparet mig For rigtig mange penge

Morten Kyvsgaard
Så allerede der Der er uddannelsen Tjent hjemme Allerede der

Peter Eistrup
Langt hen ad vejen

Morten Kyvsgaard
Faktisk Alt dit temu

Peter Eistrup
Temu Ja Jeg har købt det en gang Det gør jeg aldrig igen Det vil jeg også gerne Fraråde alle andre Det er ikke Det er ikke mange penge værd Men det sjove er At Der er kommet en bevidsthed Omkring det. Nu står jeg i en situation At Hvis ikke indeværende år Så i hvert fald starte næste Der skal min Min skønne hustru Og jeg have en ny bil

Peter Eistrup
Og der ved jeg jo godt Hvilke Bilmærker der henvender sig Bedst til Den grønne kundetype. Og der har jeg set mig lidt varmt På en ny skoda SUV. dels er den meget sikker Nu har jeg jo to Små dejlige børn.
Hvilket jo Øhm I hvert fald sikkerhedsmæssigt Taler meget godt ind i den grønne Øhm Kundetype Øhm Men ud af til Er det jo ikke fordi At skoda som sådan Øhm Hvad kan man sige Pralerr Og Øhm Ligesom udstråler Og succeser som sådan Øhm Som jo meget blot Øhm Øhm Så den Bevidsthed Øhm Har jeg også Fået efter Kundetyper

Morten Kyvsgaard
Så både Øhm Professionelt og privat

Peter Eistrup
Professionelt og privat Og Ja nu nævnte jeg også kort At ja Øhm Selv Øhm Øhm Personlig hygiejne Øhm Forstået på den måde At det giver lidt sig selv Måske Men Men Det her med ikke at møde op til Eksempelvis kundemøder Øhm Usøgnede Ubarberet Ufriseret Men man kommer Og er Nybarberede Og ser Ser ordentligt ud Ser præsentabelt ud I mødet med kunden Øhm Det gjorde Nu siger jeg selvfølgelig før Men det er jeg blevet meget mere bevidst om Øhm Øhm Men generelt Altså Især mit ordvalg Jeg forsøger også Ikke at bruge mange Engelske fraser Ja Men meget Altså Tal udelukkende på mit Mit Modersmål er det nær sagt og bruge danske vendinger Danske sprog . Fordi det også Er med Klassisk Grøn Øhm Så Så Jeg tror det rigtige ord er Øhm Omvendt det lyder negativt Så er det positivt Men Jeg er miljøskadet Ja

Morten Kyvsgaard
Selvbevidst Selvbevidst På den plan Ja Nå Det er jo umiddelbart en god ting Kan man sige Ja Det kan man sige Nå Men altså Det som det også handler om her Det er jo Hvordan har du Hvordan har du Oplevet forskellen Nu her i forhold til Efter uddannelsen Du Vi kan starte med At jeg ved du har været ude Og Præsenterer Øhm Kundetyper i I visse forskellige Forummer Øhm Hvordan har din oplevelse været Af responsen på det Og hvad der skete

Peter Eistrup
Overvejende positiv
At At Kendskabet til Kundetyper Bliver mere og mere bredt Øhm Ikke nødvendigvis At Der er en Fuld forståelse På metoden Men Men Folk har i hvert fald Hørt om det Øhm Og jeg har været ude Og holde Jeg holdt det så sent som i sidste uge Et øh Oplæg Om Emotionelle kundetyper Øhm Jeg er med i en Netværksgruppe For andre soloselvstændige Hvor vi er i en lille håndfuld Øhm Hvor jeg præsenterer Dem for metoden Øhm Og det skal siges At nogle måneder For inden der havde jeg udleveret Lommebogen Til hver enkelt Øhm Så ligesom Hvad kan man sige Fik en vis forståelse på det Øhm Der var en enkelt af dem Som Øhm Som havde Kendskab til det Og egentlig også
Haft en snak med Janni om det Så de var ligesom forberedt på Hvad det var Men stadig ikke vidste 100%.Hvordan der blev. Og det jeg egentlig oplevede Det skal siges Jeg havde Jeg havde 30 minutter til at Præsentere metoden

Morten Kyvsgaard
Jamen det er jo utaknemmeligt Det synes jeg

Peter Eistrup
Fordi Som jeg nævnte Inden jeg startede At Jeg kom kun til ligesom At skrabe overfladen Men Men grundede En oprigtig nysgerrighed En Jeg vil ikke sige Ualmindelig spørgeløst Øhm Og det er positivt Men der var i hvert fald en nysgerrighed Og en spørgeløst Der gjorde at Jamen jeg stod jo I spotlight er det nær sagt I lidt over en time Fordi der var så mange spørgsmål Interessante spørgsmål Skarpe spørgsmål vil jeg sige Også nogle spørgsmål Hvor jeg selv lige skulle reflektere Øhm Før jeg svarede Øhm Så Oplevede Øhm Dels en oprigtig nysgerrighed Men også at Der undervejs i mit oplæg Var nogle Aha Oplevelser I forhold til deres egen kommunikation Deres Man kan sige Deres eget Altså deres egne møder Med deres kunder Og det er ikke nødvendigvis Fordi de forstod til fulde Men de kunne godt se At her var der altså Et redskab Et værktøj Som Som de ville kunne bruge Så jeg fornemmede Og oplevede en En I starten Måske en lille skepsis Men den skepsis Blev gjort til skamme Øhm Selv efter jeg kun lige Skrabede overfladen Øhm Så det var udelukkende En positiv oplevelse Og jeg har igen Et oplæg her til august For et lokal En lokal letværksgruppe I Silkeborg Hvor vi er Eller de vil være Omkring 30-40 mennesker Øhm Hvilket jeg glæder mig Rigtig meget til Ja

Morten Kyvsgaard
 Hvor du også kan snakke Om kundetyper

Peter Eistrup
Hvor jeg også kan snakke Om kundetyper Og det er Samme præmis 30 minutter Utaknemmeligt Jeg har så fået at vide At der vil være Tid til spørgsmål Øhm Og jeg kan egentlig Også godt lide Man kan sige Min fejl Hvis der var en Det var at jeg ikke var Man kan sige Så stram i I forhold til at være tovholder Øhm Men det gjorde egentlig ikke noget Fordi at Det harmonerede egentlig fint Med oplægget De spørgsmål der kom undervejs Og det håber jeg også Kommer til at ske til august Fordi Jeg kan egentlig godt lide Den der dialog Og det er også det her med Hvis der lige kommer en indskydelse Fra en derude At de så lige kan spørge mig Det samme Så man får en En diskussion Så det ikke bare er Mig der står Og prædiker . Øhm Men 30 minutter Øhm Som nok bliver til en time Ja

Morten Kyvsgaard
Hvad har det betydet For din egen forretning Fordi Lytter af forrige episode Vil vide at At du jo er meget generøs I forhold til At give Kundentypmetoden Kredit Øhm Hvordan oplever du At På hvilke områder Har den flyttet noget For din forretning

Peter Eistrup
Ja Øhm Ja Det er jo sådan Det er jo lidt svært At sige Det udelukkende er På grund af Kundetyper At det går som det går Med virksomheden. Og det går Det går godt Øhm Dog vil jeg sige At Jeg har mærket En klar tilgang Af Kundehenvendelser Øhm Og de rigtige kundehenvendelser Og når jeg siger de rigtige Så er det fordi Det er kunder Som Jeg kan Dels spejle mig i Men Men Også Kunder Som jeg har et rigtig godt Efterfølgende samarbejde med Øhm Og det i gåseøjne pudsige er At At de kundehenvendelser Er kommet efter Jeg har stiftet bekendtskab Med kundetyper Og det nægter jeg simpelthen At tro på Er tilfældigt Øhm Der er mange parametre Men Jeg vil vove at påstå At kundetyper Klart er en drivfaktor
Så Så det det Helt konkret har gjort Er at Det nævnte jeg også I tidligere episode Men det er at Jeg har Lige nu har en fyldt ordrebog . Og det Ved jeg At det ikke alle Øhm soloselvstændige der i dag kan sige Øhm Så er jeg også meget ydmyg Omkring det Meget meget taknemmelig Fordi det er et privilegie At jeg kan leve af min hobby Og kan se ud i 3-4-5 måneder Med en ordrebog Der er fuldt booket
Og det vælger jeg altså At tilskrive Øhm En del ansvaret Til kundetyper
Fordi at Jeg netop er blevet Bevidst Omkring min egen kommunikation Og Og Og Og jeg kom med et konkret eksempel I sidste episode også Omkring det her Facebookopslag jeg lavede
Så for Min virksomhed Har det gjort en Altså Det har gjort En ret stor forskel
Og det igen Bekræfter mig bare I at den investering Jeg Jeg gjorde Dengang da jeg valgte At tage uddannelsen Det var klart Den rigtige Øhm Har også betydet At jeg er Der hvor jeg er i dag Øhm Selvom det Det snakker vi også lidt om Ude i Eller i kaffepausen Det kan være svært Sådan helt konkret At sige Jamen det er derfor Men igen Det er bare pudsigt At det er sket efter Jeg stilte bekendtskab med kundetyperne Ja

Morten Kyvsgaard
Det er godt nok til os

Peter Eistrup
Det er jeg glad for

Morten Kyvsgaard
Hahaha For det er det nemlig Det er Det er en vanskelig størrelse Det her med Øhm At tilskrive Ting Øhm Værdi Og hvad det Hvad det betyder Altså man kan Man kan måske omvendt spørge Har det skadet din virksomhed at kende til kundetyperne Hvis vi virkelig skal køre Den helt ydmyge tilgang til det Det tænker jeg ikke det har

Peter Eistrup
På ingen måde Altså tværtimod Ja

Morten Kyvsgaard
Så det har været tiden værd

Peter Eistrup
Altså Ja Det har det Øhm Og Altså Der hvor Og det har jeg taget lidt ind i Men Der hvor det giver mening for mig Det er at jeg nu har Et Et værktøj Jeg kan læne mig op af Jeg går ind til kundemøder Med Med En ro En tryghed i At At det jeg kommer til at fortælle Det jeg kommer til at præsentere Det er altså funderet i II forskning I teori
Som Som Som virker Så jeg er blevet meget mere tryg I I det virke som jeg egentlig Føler jeg er en ekspert i Men nu føler jeg måske lidt Øhm At jeg kan tillade mig At kalde Jeg vil ikke sige super ekspert Men i hvert fald mere Bevidst Om at At det jeg fortæller Det jeg sådan prædiker Jamen det Altså det er noget der passer Det er ikke bare synsninger Ja

Morten Kyvsgaard
I selve salgsarbejdet Er jeg lidt nysgerrig på Hvordan du også tilgår det Fordi Lad os sige at du Øhm Du Får et møde Med en potentiel kunde Øhm Hvor du oplever Eller har fået Ide Eller har fået nys om At det kunne være Lad os sige Den blå kundetype Ja Hvordan Agerer du nu I forhold til Dig som et grønt Brand I den situation Der må være situationer Hvor du Det kunne være blå Det kunne være gul Eller rød Det er sådan set Sagen underordnet Men en kundetype Som ikke Nævntvis er den du På papiret henvender til Hvordan Hvordan oplever du Den situation nu

Peter Eistrup
Tidligere Der Øhm Ville jeg nok I møde Med Øhm Alle andre kundetyper En grøn Øhm Ikke skænke Den tanke som sådan Og egentlig Tage opgaven ind Ja
Velvidende At det nok Vil være Et for mit vedkommende Træls samarbejde Øhm Fordi at Kemimæssigt Vil vi ikke være et match
Efterfølgende Fordi jeg får Ikke Ikke i I nær så høj grad Som tidligere Men nogle gange Så får jeg stadigvæk Øhm Blå Kundetyper ind
Der er jeg simpelthen Øhm Valgt at sige At dem tager jeg simpelthen ikke ind
Netop fordi jeg ved Hvad de kræver Og det er ikke for at sige noget ondt Om den blå Overhovedet ikke Fordi Der findes mange andre webdesigner Som gerne vil tage dem ind
Men Og et konkret eksempel er For at vende tilbage til Det her Facebook opslag Jeg nævnte tidligere Hvor jeg egentlig lavede en aftale Øhm Til 12.000 kroner Øhm For mig rigtig mange penge Men jeg kunne simpelthen mærke Nede i maven At det ville ikke være Et godt samarbejde Øhm Så jeg henvendte mig til kunden Og sagde Prøv at høre
Jeg er Jeg er oprigtigt ked af det Men jeg kan mærke At det her samarbejde Det vil Det vil ikke være frugtbart For hverken dig eller mig Så jeg er nødt til at Meld fra allerede nu
Hvilket jeg ikke ville have gjort Før jeg stødte ind i kundetyper Og det har betydet At jeg i dag Har opgaver Jeg har kunder Som jeg synes er Super sjove Og Og det kan lyde sådan Helt clichéagtigt Men for mig er det ikke et arbejde nu Altså det er vitterligt En hobby Ja Som jeg så bare får penge på Ja Og nogle sjove opgaver Nogle opgaver jeg gider stå op til
Ja Så det er ligesom Hvad kan man sige Før og efter Ja

Morten Kyvsgaard
Arbejder du altid med kundetyper For din kunder

Peter Eistrup
Jeg vil ønske Jeg kunne sige ja
Det gør jeg ikke Og det er fordi Altså de kunder
Som henvender sig direkte til mig Der gør jeg Men jeg har nogle samarbejder Med nogle bureauer Hvor de ligesom Skaffer mig kunden Og så skaffer de mig Eller så har de måske lavet Et design Hvor jeg så går sådan Bare skal bygge hjemmesiden op
Jeg forsøger dog Ved de bureauer Og Og ligesom at Øhm Jeg nævner Øhm Emotionelle kundetyper Øhm Nogle gange fanger dem også Og nogle gange Også nysgerrige
Så det er så lidt todelt Altså de kunder Som var der henvendt sig direkte til mig Laver vi en aftale Som starter altid ud Med en kundetyperudgivning Øhm Men ved samarbejde med bureauer Hvor de leverer kunden Der producerer jeg egentlig bare Det de gerne vil have

Morten Kyvsgaard
Hvordan oplever du Selve rådgivningen Altså selv at det er At lave kundetyperådgivning Ja Fordi det er jo Det du Har ret til nu Lige nok det Hvordan oplever du Den seance

Peter Eistrup
Ja Der er stadig meget lære Ja

Morten Kyvsgaard
For mit vedkommende

Peter Eistrup
Det er svært Det er meget svært Ja Det synes jeg Og det er det selvom At vi jo på papiret Er uddannet til det Altså De her 10 spørgsmål Vi kan stille Ikke nødvendigt skal Men de giver super god mening
Jeg synes stadig det er svært Øhm Og det er stadig en læring for mig At jeg er blevet bedre til det Øhm Og det ender altid med At vi finder en kundetype Ja Og vi finder også den rigtige Ja Jeg skal bare lære At At blive bedre til at stille Øhm Eller i hvert fald flette spørgsmål ind på På en Hvad kan man sige En måde der giver mening Ja For lige nu bliver det meget sådan Statisk Ja Øhm Så er det det her spørgsmål Så er det det her spørgsmål Øhm Og det er i og for sig også okay Men jeg kan godt tænke mig Det bliver sådan En samtale Ligesom vi har nu Ja Mere flydende Ja
For det fornemmer jeg også De gange det så er lykkedes At der kommer lidt bedre svar ud Øhm Hvor jeg kan sætte mine famøse krydser På mit Emotionelle landkort Ja Øhm Så det er Altså det er et stærkt værktøj Også at kunne bruge Øhm Men det er stadigvæk en læring Øhm For mig Og det skal siges Jeg har været uddannet i Tre måneder nu Ja Så jeg er stadigvæk Relativt ny Ja

Morten Kyvsgaard
Jeg vil lige vil sige grøn Grøn ja Men det bliver sådan lidt Ja du ved

Peter Eistrup
Ja

Morten Kyvsgaard
Øhm Har du været i nogle situationer Her rådgivningsmæssigt Hvor du har stået Øhm Og skulle vælge mellem Et par Øhm Kundetyper Øhm Eller har det været relativt entydigt

Peter Eistrup
Det har faktisk været relativt entydigt Øhm Og de gange hvor det dog Har været mellem Typisk har været mellem Grøn eller blå Øhm Så har jeg ud fra Samtalen med Med kunden Kommet med min anbefaling Men til syvende og sidst Så er det kunden Øhm Der skal beslutte sig Jeg har selvfølgelig Talt for og imod begge Og så har de ligesom Skulle mærke efter Hvilke kunder vil jeg gerne arbejde med Og det er det primære soloselvstændige Øhm Og dels også Hvad er det for nogle ydelser Jeg tilbyder Og der er nogle ydelser Der taler bedst ind i grøn Og nogle der taler bedst ind i blå Øhm Men ellers så har det været Relativt nemt faktisk

Morten Kyvsgaard
Hvem er Kundetypeuddannelsen god til I din optik? Hvem får mest glæde af dem?

Peter Eistrup
Selve uddannelsen
Jeg har lyst til at sige alle

Morten Kyvsgaard
Det vil jeg også gerne have du siger Altså det er fint Ej det er bedre Det er bedre

Peter Eistrup
Ej jeg vil sige

Morten Kyvsgaard
Der er nogen der har mere glæde

Peter Eistrup
Altså specifik Uddannelsen Jamen jeg har faktisk lyst til at sige At Selv i større virksomheder Bør de have minimum en Der er uddannet som kan uddanne resten Af medarbejdsstaben Men ellers vil jeg sige soloselvstændige Selvfølgelig inden for Øhm Marketingbranchen Giver et rigtig god mening Altså dem der har berøring med markedsføring Annoncering osv

Man får altså en forståelse for Dels hvad der virker Dels hvad der ikke virker
Men jeg mener jo bare ikke Når jeg siger at Alle virksomheder Bør have minimum en Der har taget uddannelsen Hvis ikke uddannelsen Så i hvert fald Taget en licens Ja Øhm Fordi at værktøjet Det virker Altså jeg kan simpelthen ikke Understrege det nok Metoden virker Øhm Så Jeg vil sige ikke alle Så i hvert fald minimum en I en virksomhed Ja

Morten Kyvsgaard
Både marketing Og salg

Peter Eistrup
Altså For mig altså Markedsføring og salg Hænger unægteligt sammen Ja
Så kan man få En fra marketing Og en fra salg Med Gøre det Øhm Fordi Nu antager jeg Og så alligevel ikke Fordi jeg har et vist Øhm Erfaring fra mit tidligere virke Som e-commerce manager I en større retail virksomhed Der sker Mange misforståelser Imellem Marketing Og jeg har lyst til at sige Resten af virksomheden Men dels salgsafdelingerne
Og Ved kendskab til kundetyper Så kan man Blive meget mere Nu siger jeg Nu bruger jeg nok engelsk ord Aligned Strømlignet Får en forståelse for Hvad er man

Morten Kyvsgaard
Afstemt måske Afstemt

Peter Eistrup
Forventnings Ja afstemt Lige præcis
Og en fælles forståelse For Dels Øhm Marketing Men også Mødet med kunden Fra sælgeren Øhm
Nogen har den Antallelse At mange sælger De er De er blå Og det er de nok også ud fra de skal Øhm Nå en masse mål Øhm Men hvis de har En bevidsthed omkring Hvis vi taler ind I en grøn kundetype igen At de skal agere På den eller anden måde For ligesom At kunne møde Kunden
Så vil det være Guld værd For virksomheden
Og de vil spare Så meget tid Og jeg vil også Vore påstå De vil spare rigtig mange Kroner øre Øhm Ved at der er En fælles forståelse Internt Ikke mindst
Så ja Det er både Markedsføringsfolk Det er salgsfolk Jeg har også lyst til at sige Direktøren
Stort set alle I virksomheden Øhm Også ud på lageret Fordi Altså Alle steder Alle folk der møder Øhm En virksomheds kunder Bør have kendskab Til kundetyper

Morten Kyvsgaard
En Jeg kunne ikke Sige det bedre Men det er godt Der er nogle andre Som siger det nogle gange Øhm Et spørgsmål Som jeg aldrig har stillet Før Øhm Men nu synes jeg lige Jeg vil benytte lejligheden Til det Der er jo ikke nogen Det er jo ikke nogen hemmelighed At der er en Overvægt I forhold til Øhm Uddannelsen Øhm Af kvinder Kontra mænd

Peter Eistrup
Som os Ja

Morten Kyvsgaard
Og det er ikke fordi Det er et Et køns spørgsmål Nej Specifikt Nej For det mener jeg absolut ikke Det er Men hvorfor tror du der er det .

Peter Eistrup
Jeg siger det er et godt spørgsmål Jeg ved ikke om det er fordi Øhm Altså om det er Udelukkende fordi der er Flere kvinder Der arbejder med markedsføring

Morten Kyvsgaard
Det er der så nok også Måske

Peter Eistrup
Og jeg ved heller ikke om Mænd Altså nu Nu tog jeg jo noget tilløb Øhm Fordi Jeg har altid været den overbevisning Jeg kan sagtens selv
Så jeg ved ikke om det er fordi Mænd Måske Mener de selv kan
Og de ikke behøver At uddanne sig Yderligere Øhm I den uddannelse De måske engang har Så er der noget stolthed Ja det tror jeg Måske Det tror jeg måske
Og ja Og når jeg så siger det så Ja Kan jeg godt studse lidt over Om det så også er det

Morten Kyvsgaard
Øhm Jamen nu det er selvfølgelig også Det er også nemt for mig at spørge dig Jo jo Fordi nu er vi begge to på den anden side Ja Men

Peter Eistrup
Øhm Altså det er ikke noget jeg har tænkt over Nej Men det er et godt spørgsmål

Morten Kyvsgaard
Ja Øhm Altså jeg har selv filosoferet lidt over det Ja Og Jeg tror det er Der er flere ting i det Også i forhold til det du nævner Ja Men Men Jeg kan Ikke få ind i mit hoved Rationelt At fordi det hedder noget med emotionelle kundetyper Øhm At det så på den måde skræmmer nogen væk Ja Nu er det jo anførselstegn Ja Øhm

Peter Eistrup
Fordi

Morten Kyvsgaard
Vi ved jo Alle sammen
Til syvende og sidst At vi træffer beslutninger På baggrund Af vores følelser Ja Og hvis der er nogen der kan skræmme Øhm Mænd væk

Peter Eistrup
Hahaha

Morten Kyvsgaard
Så er det det Men det er jo ikke et udtryk for følelser Det er slet ikke det det handler om Nej Så Så Så Så Jeg Hvad hedder det Sådan Battler også lidt med mig selv omkring Ja Er det det ene eller det andet Ja Men Men jeg kan ikke lade være med at tænke tanken om Hvorfor det er sådan Fordi der er også Vi har flere licenstager osv. Der også arbejder med det Som er mænd og kunder osv. Så det er slet ikke Det er slet ikke det Nej Men det er i hvert fald en En tanke som Ja Som jeg har haft I forhold til det Ja

Peter Eistrup
Jeg tror ikke du er helt skæv på den Nej

Morten Kyvsgaard
Det er ikke sikkert Nej

Peter Eistrup
Altså det er jo meget klassisk med mænd og følelser

Morten Kyvsgaard
Ja det er sådan lidt karakteret Jo jo Det er jo meget Ja men altså Jeg tror der er flere ting i det Jeg tror også der er flere kvinder der arbejder med markedsføring generelt set Ja Men der er også Øhm Noget andet i det Ja

Peter Eistrup
Men omvendt Der er jo rigtig Jeg ved ikke Nu igen Antager her Men i forhold til sælger Der er mange mænd Ja Og de vil altså have godt Øhm Altså de vil Kun kunne have Hvad hedder Gøre brug af uddannelsen Ja Også Ja
Men jeg tror du har Ja Jeg tror du har en pointe i Selvom det ikke rationelt giver mening Nej En pointe i at det hedder emotionelle Kundetyper

Morten Kyvsgaard
Men du kan sige.. Det ligenøjagtigt Det det her det handler om Handler jo bare om irrationelt Ja Ubevidst Så man kan sige Det finder vi nok aldrig ud af Nej Nå det var også en sidebemærkning Peters sidste spørgsmål Så skal jeg nok lade dig slippe tilbage til Til Silkeborg
Hvordan kommer du til At bruge kunde typerne Fremadrettet

Peter Eistrup
I endnu højere grad end jeg gør i dag Øhm Forstået på den måde At Jeg har stadigvæk i gåseøjne har lidt oprydningsarbejde På min egen hjemmeside Øhm Som jeg ikke er i tvivl om At når det er gjort At Så Ikke nødvendigvis brænder min telefon Og min indbakke Men så får jeg i hvert fald flere Jeg ved ikke Kunde henvendelserJeg kommer helt klart til at bruge det Øhm Mere i mit Øhm Arbejde med min Øhm Samarbejde med Med bureauer Forsøg at Få Øhm Deres øjne op for Metoden Og så ellers Altså i alt Hvad jeg laver Markedsføring Møde med kunden
Okay nu skal man nævne det sidste episode Men qua jeg er så booket Så er jeg også Så er jeg også inde i At Simpelthen have ansat Øhm Ha’ ansat hedder det Og der vil jeg jo helt klart Genhøre episode’en om Øhm Employer branding Øhm Øhm Fordi jeg er også helt inde i at Øhm Øhm Kundetyper ikke kun er
Markedsføring og marketing Eller undskyld selv Det er også meget med
Det udtryk Øhm Man kommer med som Som virksomhed Internt Øhm Og jeg vil rigtig gerne tiltrække Medarbejdere der Ikke nødvendigvis ligner mig Men Men Men i hvert fald til dels Ja Så jeg ikke får en rød Øhm Øhm Type ind Ja Og Og Meget gerne en En grøn Øhm Så Så jeg kommer til Og jeg bruger det i dag Aktivt Hver dag Øhm Og kommer til det Til den dag jeg Enten stiller træskoene Eller den dag jeg ikke Har Har min enkelmandsvirksomhed . Længere Ja Eller virksomhed generelt Ja
Ja Jeg Øhm Føler mig meget Øhm Privilligeret er det forkert ord Men Men Beslutningen Om At tage uddannelsen Det har Været den helt rigtige Og Ja I samtalen med Jannie dengang Kunne jeg mærke det hele i maven Ja

Morten Kyvsgaard
Fantastisk Tusind tak Peter

Peter Eistrup
Velbekomme Morten Det var hyggeligt

Morten Kyvsgaard
Det var hyggeligt Det gør vi igen Om et års tid

Peter Eistrup
Det kunne være Så tager vi en opfølgning Gerne ja

Morten Kyvsgaard
Når du har fået vendt alle Alle bureauerne om Ja Så vi kan få nogle flere med på På vognen Og det kommer til at ske Stille og roligt Dag for dag Tusind tak Velbekomme

Peter Eistrup
Selvfølgelig .

Morten Kyvsgaard
Til dig der lyttede med derude, husk at rate os på De forskellige podcast Platform Hvis vi fortjener 5 stjerner Så skal du ikke høre for det Og ellers så Er du velkommen til At Sprede Det gode budskab Om podcasten Rundt omkring Og dele den Med ligesindede og andre du kender Så tak fordi du lyttede med Og på genhør

Scroll to Top