Hvornår tog du senest efteruddannelse indenfor marketing?

Vi foretog for nylig en rundspørge blandt flere hundrede marketingansatte – og svarene var desværre ret enslydende:

Deres største udfordringer kan sammenfattes til for lidt:

  • tid
  • budget (ift. ambitionsniveauet)
  • indsigt i hvad der er realistisk (fra chefen)
  • tillid til deres dømmekraft (især fra chefen!)
  • efteruddannelse

De første 4 punkter kom ikke som den store overraskelse for os (se evt. artiklen om tillid her). Men i betragtning af hvor hastigt udviklingen går indenfor marketing, så kom det sidste punkt som noget af en overraskelse.

Flere fortalte os f.eks. uddybende, at chefen sagde:

  • “Men du har jo allerede en marketinguddannelse”
  • “Men det betaler jeg dig da for at kunne i forvejen” 
  • “Men du var da på konference sidste år”
  • “Vi sælger for lidt til at der er råd (!)”

Det gjorde os ærlig talt så kede af det at tænke på, at der vitterligt ikke kan findes 1200 kroner + moms om måneden til at give marketingmedarbejderen den fornødne efteruddannelse (som jo hurtigt tjener sig ind igen via øget salg, bedre kundefastholdelse og øget effektivtet i marketingindsatsen).

Faktisk så kede af det, at vi har oprettet en 48 timers fuld tilfredshedsgaranti – så enhver (inklusiv din chef) kan nå at se at det ER muligt både at lære den nyeste forskningsbaserede viden indenfor neuromarketing og kundeadfærd at finde alle de svar I savnede ét sted – og at det i sig selv er så tidsbesparende, at det kan lade sig gøre både at lære og implementere alt det nye.

Vi afholdt også et særligt webinar (spol frem til 6,50 minutter), hvor vi fortalte om disse problematikker – og løsningen – direkte til din chef. Du eller din chef kan se dét her.

Vi sammensatte også en særlig CHEF-PDF – en såkaldt one-pager – hvor din chef kort kan læse, hvorfor han skal give dig lov til at få den nødvendige efteruddannelse. Du kan også copy-paste den her e-mail tekst, vedhæfte chef-pdf’en og sende den direkte til din chef:

Hej Chef [indsæt chefens navn]

Som du ved, har vi været i tvivl omkring nogle strategiske beslutninger omkring….

 [Her skal du indsætte noget I har diskuteret her den seneste tid] Eksempelvis:


  • Hvordan vores hjemmesiden skal struktureres/designes?
  • 
Hvordan vi skal håndtere negative kommentarer på vores nye hjemmeside
  • Hvordan vi får flere til at tilmelde sig vores nyhedsbrev?
  • 
Hvordan vi øger konverteringerne på vores webshop?
  • 
Hvad vi skal ændre på vores messestand til næste år?
  • 
Hvordan vi skal få flere potentielle kunder via LinkedIn/Facebook/Instagram?

  • Hvilken overskrift vi skal vælge i vores salgsmateriale?
  • 
Hvilke produkter vores kunder helst vil have, og hvad der passer til resten af vores sortiment?
  • Hvordan (og om) vi skal have udviklet et online produkt?



Jeg har i den forbindelse fået anbefalet et online kursus, hvor marketingeksperterne anbefaler præcis, hvad vi skal gøre i vores branche og i forhold til det produkt vi sælger. Det er både videnskabelig funderet og meget lavpraktisk (vi kan få svar på ovenstående så snart vi har adgang til materialet).



Mere end 2000 danske virksomheder bruger allerede redskabet, de har en rating på 4,8 på Trustpilot, virksomheden har lige fået 2 investorer, og redskaberne er baseret på 6 års forskning (og herunder også en ph.d.-afhandling og 31 års praktisk erfaring med salgs og markedsføring.)



Virksomheder, der arbjeder med redskaberne er eksempelvis Sunset, VisitAarhus, Fremco, Gatehouse, Hydrema, SparNord og Virbac.



Vi har adgang til materialet, så længe vi betaler. Det koster 1200 kr. + moms pr. måned at have adgang. Vi kan endda prøve i 48 timer uden at betale, der er ingen binding og fuld tilfredshedsgaranti.



Jeg har mulighed for at se materialet igennem i morgen [indsæt selv hvornår], og hvis vi køber dagen før, så kan jeg nå at melde os ud igen inden vi skal betale.



Med venlig hilsen


[Indsæt dit navn]

Du har brug for efteruddannelse indenfor kundeadfærd. Det er ikke luksus eller en firmagode. Det er nødvendigt i dit job. Både du og vi ved, at ingen indenfor denne branche kan nå at følge med og vide ALT, hvad der er værd at vide om marketing – og allerede imorgen sker der noget nyt og relevant. Derfor har du brug for at andre holder øje med dét der relevant for netop dig – og holder dig opdateret.

Og det kan vi, fordi vi:

  • på 7 år (og via Sannes Ph.d.) har analyseret godt 3000 cases og uddraget, hvad der BEST PRACTICES ift. kundetyperne. Dvs. hvad der allerede virker – og vi forklarer dig grundigt og pædagogisk hvorfor.
  • holder øje med, hvad der er trendy og relevant ift. kundetyperne.
  • udgiver løbende opdateringer.
  • svarer dig på dine løbende nye spørgsmål på de ugentlige spørgesessioner.
  • tilbyder dig et netværk, hvor du kan stole på de svar du får (fordi vi tjekker alt hvad der bliver skrevet i vores forums). Så du kan regne med os.

Fortæl os det endelig, hvis der er mere vi kan gøre for at hjælpe dig med at få den viden du behøver for at kunne udføre dine opgaver – og komme hjem fra arbejde med god ro i maven og hovedet.

Jannie Ilum Gade
Om Jannie Ilum Gade

Indlægget er skrevet af Jannie Ilum Gade, der tidligere har arbejdet som salgschef, virksomhedskonsulent, produktchef og direktør. Hun har drevet virksomhed i godt 15 år og har rådgivet mere end 300 virksomhedsejere og undervist godt 5000 i hvordan man får solgt mere. Hun er uddannet diplomleder samt akademiøkonom med speciale indenfor eksport af tekniske produkter. Hun er partner i Institut for Kundetyper og medgrundlægger af metoden om de fire Emotionelle Kundetyper®.

 

Scroll til toppen