”Vi har fået værktøjerne til, hvordan vi bedst kommunikerer til og fastholder vores målgruppe.
Vi valgte et strategioplæg for at finde ud af, om vi var på rette vej i forhold til vores målgruppe, og det fandt vi ud af, at vi ikke var. Det er en fordel for os at vi har fået belyst det, så vi kan reagere på det.
Vi har fået konkretiseret, hvem vores kundetype er og har fået værktøjerne til, hvordan vi bedst kommunikerer med og fastholder den her målgruppe. Det har stor værdi for os.
Det har overordnet set resulteret i en voldsom forandring. Vi har ændret hele vores grafiske udtryk og kommunikationsdelen, som går live i foråret. Vi har allerede testet nyt emballagedesign baseret på vores nye viden om kundetypen, som blevet taget rigtigt godt imod af vores kunder.
Der, hvor vi virkelig har fået en aha oplevelse, har været på det med, hvordan vi har fejlfortolket, hvem vores målgruppe er. Det har gjort, at vi blev nødt til at kigge på vores egne ressourcer og i huset omkring marketing og e-commerce. Nu er vi i gang med at rekruttere kompetencer til den afdeling, og det har været vildt at få forståelsen af, hvor meget vi var bagud på kompetencedelen.
Vi har en helt klar forventning om, at de store forandringer giver resultater på bundlinjen. Og vi forventer en række positive effekter på baggrund af det her, fordi vi kan kombinere flere ting på flere forskellige plan som udtrykket på sociale medier, detail, farver og former. Det kommer helt sikkert til at afføde endnu flere ekstra plusser for Otiom A/S.”
Kim Bejstrup
Direktør, www.acubit.dk & www.otiom.dk