Vi er blevet klogere på, hvad vi gjorde forkert…

Naomi Gelman, direktør, Kreakassen

”Nu føler jeg mig godt klædt på til, hvordan vi skal kommunikere og omtale Kreakassen.

Vi havde en udfordring: Vi havde nogle kunder, vi ikke regnede med, at vi ville have. Og vi ville egentlig gerne have fat i en anden kundegruppe (også).

Vi ville gerne blive klogere på, hvem vi skulle tiltrække, og hvordan vi gjorde det. Vores investor anbefalede Emotionelle Kundetyper®, fordi han havde prøvet det i en af sine virksomheder. Vi har meget tiltro til ham og efter en samtale med Sanne, blev vi bekræftet i, at det ville være brugbart for os.

Jeg havde ikke hørt om metoden før, så det hele var en stor øjenåbner for mig.

Før vaklede vi og synes, det var forvirrende, hvordan vi bedst kunne kommunikere om produktet.

Efter vi har lært om kundetyperne er vi blevet klogere på, hvad vi gjorde forkert i forhold til at tiltrække de kunder, vi gerne vil have flere af, og hvordan vi skal ramme kundetypen.

Nu føler jeg mig godt klædt på til, hvordan vi skal kommunikere og fx omtale kreakassen på.

Vi kommer til at lave konceptet helt om, så det bliver tilpasset den nye kundegruppe, vi vil have fat i. Vi har også købt adgang til materialet, som vi bruger som opslagsværk og tjeklister til kommunikation, det visuelle og hjemmesiden og SoMe-kanaler. Det er et fantastisk redskab at have med sig som opslagsværk. Lige nu er vi internt ved at redesigne det hele. Vi er ved at finde ud af hvordan vi skruer den nye koncepttype sammen med den nye kundetype for øje.

Vi var meget overraskede over, hvor konkret og brugbart det blev.“

krea kassen
certificeret kundetype naomi
Naomi

Direktør, www.kreakassen.dk

Scroll to Top