“Det viser kunderne, at jeg har uddannet mig grundigt”

Louise Lamberth er selvstændig med sin virksomhed Tekstfokus og er en af vores mange kundetypeuddannede. Hun har været tekstforfatter og redaktør siden 2013, men hun arbejder også med oversættelse og som virtuel assistent. 

Vi har spurgt Louise, hvilket udbytte Kundetypeuddannelsen har givet hende: 

❓ Hvor hørte du først om Emotionelle Kundetyper®?

“Jeg har fulgt Institut for Kundetyper i årevis, efter at jeg først hørte om metoden på sociale medier. 

Lige fra starten var jeg meget nysgerrig, men også skeptisk.
Så jeg begyndte at læse mere om det. 

Jeg blev snart overbevist om, at metoden er forskningsmæssigt velfunderet og holdbar. 
Samtidig synes jeg, at argumenterne er logiske og overbevisende. 
Desuden er metoden virkelig praktisk og nem at bruge. Det betyder, at selv den mindste virksomhed kan bruge den til at vælge ord, billeder, farver og platforme til markedsføring.”

❓ Hvilke forbehold havde du, og hvorfor tog du alligevel uddannelsen? 

“Min skepsis gik selvfølgelig på, om metoden nu holdt vand. 
Men jeg var også lidt nervøs for, at konsulenterne fra Institut for Kundetyper pludselig ville finde på noget andet at lave. For det er klart, at hvis ingen står bag metoden, så ville certifikatet også miste værdien på markedet. 

Men efterhånden stod det klart, at Institut for Kundetyper mener det meget alvorligt med at få Emotionelle Kundetyper® udbredt til alle virksomheder, og heldigvis for det!

Derfor besluttede jeg at tage uddannelsen.
Jeg var blevet overbevist om, at det var den rigtige vej at gå.
Derfor havde jeg så meget lyst til at lære det.

Jeg vidste også, at rigtig mange af mine kunder har brug for den viden, jeg fik gennem uddannelsen. 
Desuden vil jeg selvfølgelig også gerne skille mig ud fra konkurrenterne ved at have den ekstra viden.

Det var også meget vigtigt for mig, at jeg fik adgang til et netværk af kundetypespecialister og sparring om det, jeg gør i min egen markedsføring.

Jeg glædede mig rigtig meget til at begynde på undervisningen, og jeg blev ikke skuffet, for undervisningen har hele vejen igennem været både inspirerende og grundig. Nok en ret sjælden kombination i virkeligheden.”

❓ Hvordan fandt du tid til uddannelsen i en travl hverdag?

“Det tager selvfølgelig tid at tage uddannelsen. Men så alligevel ikke.
For alle de opgaver, jeg har afleveret, har jeg også brugt i min markedsføring – og jeg skal jo markedsføre mig alligevel. 
Derfor har jeg ikke oplevet det som ekstraarbejde.”

❓ Hvad har uddannelsen betydet for dig fagligt?

“Nu hvor jeg har uddannelsen, er jeg blevet endnu bedre til at ramme den rigtige sprogtone. 
Det er jeg faktisk altid blevet rost for, at jeg kan, men det kunne selvfølgelig slå fejl en sjælden gang. Det er ikke sket, siden jeg fik certifikatet.

Træfsikkerheden betyder også, at jeg sparer tid på tekstopgaverne.
Samtidig synes jeg, at teksterne bliver lige én tand bedre. 

Desuden kan jeg nu også rådgive folk om farver, grafik, platforme og alt det andet, som ikke lige har med tekst at gøre. 

Jeg sparer også tid i min egen markedsføring, for jeg er faktisk aldrig mere i tvivl om, hvad jeg skal gøre, eller hvilke platforme jeg skal bruge.

Faktisk er jeg også ret glad for selve certifikatet. 
For det viser kunderne, at jeg har uddannet mig grundigt, og det har flere fortalt mig, at de lægger vægt på. 

Alt i alt er jeg rigtig glad for det, jeg har lært, og de mennesker, jeg har mødt.
Jeg bruger min viden hver dag, både i min egen og kundernes markedsføring.”

Louise Lamberth

Tekstforfatter, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper, certificeret seo content writer og e-mail marketing writer

www.tekstfokus.dk

 

Scroll to Top