“Jeg kunne ligeså godt have brugt pengene på, at få Institut for Kundetyper til at hjælpe os, men jeg valgte at lære det selv, fordi jeg gerne vil vide, hvordan det foregår, og hvordan man bruger det til at kommunikere til den kundetype, som vi gerne vil ramme.
Metoden har givet mig grundig indsigt i, hvordan vi kan levere tingene til vores kundetype, og hvilke metoder og redskaber vi skal trække på for at rykke kunden derhen, hvor vi kan hjælpe dem bedste muligt.
Min viden om de Emotionelle Kundetyper er allerede i gang med at gennemsyre hele virksomheden både i branding, markedsføring og i den daglige kommunikation med patienterne.
Noget af det, vi har brugt det til allerede, er, at vi har skiftet navn, som passer til vores kunder og som de kan genkende. Nu er vi i gang med at oplære medarbejderne i de Emotionelle Kundetyper, så de også lærer at forstå kunderne bedre og derved har redskaberne til at give dem den bedste mulig oplevelse. For jo bedre vi er til at identificere patientens type, jo bedre kan vi kommunikere til ham, så han eller hun føler sig bedst mulig mødt og hørt.
Det bedste ved metoden var uden tvivl Jannie og Sannes videnskabelige tilgang og de håndgribelige redskaber og metoder til at tale til følelserne. Jeg vil klart anbefale det til andre.”
Morten Vind-Visby