Trendforskning
Emotionelle Kundetyper®

Vi forsker i, hvilke trends der påvirker henholdsvis den røde, gule, blå og grønne kundetype – og hvordan.

Sådan laver vi trendforskning

En trend er en forandring – noget nyt eller noget velkendt, som kommer tilbage i en ny fortolkning. Mere konkret i forhold til Emotionelle Kundetyper® kan trends beskrives som forandringer i markedet, samfundet eller blandt forbrugere. Det er et udtryk for, hvad forbrugere orienterer sig mod og finder interessant lige nu eller i fremtiden.

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper® er forskningsbaseret, og det vil sige, at den beror på et solidt teoretisk fundament (link til litteraturliste) samt er udviklet på baggrund af videnskabelige metoder – eksempelvis et stort casestudie på over 3.000 cases.

Derfor når vi hos Institut for Kundetyper fortsat forsker i metoden og laver trendforskning, så gør vi også dette på baggrund af teori og videnskabelige metoder.

Mere konkret anvender vi til vores trendforskning casestudie, observation og mediemonitorering samt underbygger vi det i nogle tilfælde med kvalitative metoder.

Processen omhandler, at vi kategoriserer en lang række cases fra virksomheder, organisationer eller brands, som er best practice i forhold til at kommunikere konsekvent til én af kundetyperne (det vil sige virksomheder, der har succes og som kommunikerer konsekvent til én kundetype). Efter kategoriseringen spotter vi mønstre, og når et mønster gentager sig analyserer vi det i forhold til det teoretiske fundament for Emotionelle Kundetyper. Hvis kategoriseringen, mønstret og teorien stemmer overens, så bliver dette inkorporeret som en del af metoden med Emotionelle Kundetyper.

Hold dig opdateret på de nyeste trends og få:

Kom godt i gang allerede nu
med at bruge Emotionelle Kundetyper® i jeres markedsføring

Rådgivning

Det kan være en god idé at få hjælp til finde den kundetype, der passer bedst til jeres brand og virksomhed.

Få rådgivning i valg af kundetype til jeres brand her >

Kursus

Med vores grundkursus får du et dybere kendeskab til Emotionelle Kundetyper® og hands-on redskber til at  forbedre jeres markedsføring.

Få adgang til grundkurset her >

Redskaber

Med vores enkeltstående redskaber. kan du arbejde målrettet med specifikke indsatser i jeres markedsføring.

Ordlister til kundetyperne >

Farveguide til kundetyperne >

Kendt af mere end 10.000 danske virksomheder
Scroll to Top