PRAKTIK | ER DU DEN NÆSTE PRAKTIKANT HOS OS?

Hvorfor vælge praktik hos os?

Er du i gang med en uddannelse indenfor kommunikation, markedsføring, design-udvikling, grafisk teknologi eller lignende? Og ønsker du at udvikle dig og blive klogere på, hvor dine faglige interesser og styrker ligger henne?

Hos Institut For Kundetyper søger vi jævnligt praktikanter, som er motiverede for at lære at arbejde praktisk med de ting, de lærer på studiet. 

Vi er et mindre team på seks personer, som henholdsvis dagligt arbejder med områder inden for salg, markedsføring og grafisk design. Hvis du synes dette lyder interessant, så er du måske vores næste praktikant?

Læs mere om, hvad en praktikplads hos os inkluderer, samt hvad vi forventer af dig nedenunder.

Send gerne dit CV samt en motiveret ansøgning afsted til os. Hvis du har spørgsmål omkring din praktik, kan vi kontaktes på: kontakt@kundetyper.dk 

Vi tilbyder dig

Vi tilbyder dig

Vores forventninger

Da vi er et mindre team på seks personer, og der kan være dage, hvor vi arbejder hjemme eller er væk fra kontoret, skal du selv kunne strukturere din tid og selvstændigt arbejde med forskellige opgaver.

Du indgår på lige fod med resten af teamet i de praktiske opgaver, så det også er dig, der indimellem henter kaffe, dækker bordet til fredagsrundstykker, svinger en karklud, men også er med på lige fod, når vi arbejder på projekter for vores kunder.

Vi forventer ikke, at du kan en helt masse som studerende, men vi forventer at du har lysten og motivationen til at give dig i kast med forskellige opgaver.

Er du interresseret i praktik hos os?

Så kontakt os via mail:
Kontakt@kundetyper.dk

Hvilken afdeling?

Vælg kundetype
Markedsføring

I markedsføring arbejder vi med at få spredt budskabet om metoden Emotionelle Kundetyper og tillige med få mere omtale om Institut For Kundetyper og vores ydelser. Derudover indbærer dette også at rådgive kunder til at få den mest optimale markedsføring til deres brand og kundetype. 

Som praktikant i markedsføring vil du derfor kunne forvente at arbejde med tekstforfatning, content creation og annoncering til sociale medier, observere kundesamtaler, lettere grafiske opgaver eksempelvis i Canva, affiliate marketing, samt nyhedsbreve i Klaviyo m.v.

kundetyper_onlinekursus1000
Webudvikling

I webudvikling arbejder vi med at sørge for at vores egen hjemmeside fungerer optimalt og opdaterer den efter vores designvalg i forhold til farver og grafik m.v. Derudover hjælper vi også vores kunder med designvalg og opstilling til deres hjemmesider. 

Som praktikant i webudvikling kommer du derfor til at prøve kræfter med grafisk design eksempelvis til nyhedsbreve i Klaviyo. Du kan forvente opgaver som at komme med forslag til hjemmesideopdateringer eller designe landingssider eksempelvis i Figma og WordPress.

kundetyper_arbejdsmappe1000
Forskning

I forskningsafdelingen fokuseres der på selve metoden Emotionelle Kundetyper, hvor vi blandt andet forsker på, hvilke markedsforandringer der er relevante for hver kundetype. Dette kan eksempelvis være, hvad der sker for hver kundetype, når et medie som TikTok kommer.

Som praktikant i forskning skal du være på dit 9. semester og kunne være i praktik i min. 3 måneder, da det er mere kompleks og tager tid at komme ind i. På den måde vil det være mest optimalt for begge parter. Her kan du forvente at arbejde med ordlister og farveguides til kundetyperne, trendforskning, ugens case m.v.

Udtalelser
fra tidligere praktikanter

kundetyper_udtalelser1000

“Formålet med praktikken var at få indblik i digital konceptudviklings tilstedeværelse ude i virksomheden og hvilken forskel faget kan gøre her. I mit arbejde bidrog de indsigter som jeg havde, og Institut for Kundetyper metoden til at skabe det bedste for IFK. På den måde kan man sige, at det var det bedste fra to verdener, der mødtes – metoden om kundetyper og teorierne fra studiet.”

Christian Agerholm | 2023
Digital Konceptudvikler | UCN Campus Sofiendalsvej

kundetyper_udtalelser1000

“I min praktiktid fik jeg først og fremmest et grundigt indblik i de fire emotionelle kundetyper, hvilket lagde et godt fundament for, at jeg i løbet af min praktik kunne arbejde med disse. Her fik jeg i løbet af min praktik et mere praktisk syn på metoden og fik indblik i, hvordan man kan arbejde med markedsføring og kommunikation, således det er målrettet og trigger kundernes emotionelle responssystemer. I løbet af min praktiktid fik jeg virkelig lov til at få hænderne i metoden, hvor mine arbejdsopgaver primært var rettet mod forskning og her kategorisering af cases, produktudvikling og branchespecifik research.”

Mathilde Vestergaard Jensen | 2022
Kommunikation | Aalborg Universitet

kundetyper_udtalelser1000

“Min praktik har givet mig en hel ny vinkel at arbejde med i forhold til markedsføring og branding, da jeg nu har fået et godt kendskab til de fire emotionelle kundetyper. Det har givet mig et større indblik i, hvor vigtigt det er at forstå kundetyperne og anvende dem korrekt. Jeg har fået kendskab til en masse nye værktøjer og programmer, hvor jeg har kunne arbejde praktisk med den viden jeg allerede har og har fået, hvilket er noget jeg har savnet fra min studietid. Derudover har jeg fået lov til at producere tekster og indhold til både IFK og nogle af deres kunder, hvilket har været en spændende oplevelse og givet gode indblik og erfaring.”

Camilla Grundsø Nielsen | 2023
Kommunikation & Digitale Medier | Aalborg Universitet

kundetyper_udtalelser1000

“Gennem min praktik hos Institut for Kundetyper har jeg fået lov til at tage del i adskillige opgaver. Mens jeg har tillært mig viden om Emotionelle Kundetyper®, har jeg samtidig arbejdet med bl.a. tekstforfatning, e-mails, grafisk design, hjemmeside, podcast, annoncering samt planlægning og udarbejdelse af SoMe-opslag. Alt sammen opgaver, som stemmer godt overens med, hvad jeg synes, er det mest interessante fra mit studie. I praktikken har jeg koblet min viden om markedsføring sammen med Emotionelle Kundetyper®, og det gør, at jeg nu har en meget bedre forståelse for, hvorfor vi mennesker køber.”

Amanda Jensby Leegaard | 2023
Markedsføringsøkonom | UCN Campus Hobrovej

kundetyper_udtalelser1000

“Min praktik har givet mig en hel ny vinkel at arbejde med i forhold til markedsføring og branding, da jeg nu har fået et godt kendskab til de fire emotionelle kundetyper. Det har givet mig et større indblik i, hvor vigtigt det er at forstå kundetyperne og anvende dem korrekt. Jeg har fået kendskab til en masse nye værktøjer og programmer, hvor jeg har kunne arbejde praktisk med den viden jeg allerede har og har fået, hvilket er noget jeg har savnet fra min studietid. Derudover har jeg fået lov til at producere tekster og indhold til både IFK og nogle af deres kunder, hvilket har været en spændende oplevelse og givet gode indblik og erfaring.”

Camilla Grundsø Nielsen | 2023
Kommunikation & Digitale Medier | Aalborg Universitet

kundetyper_udtalelser1000

“Formålet med praktikken var at få indblik i digital konceptudviklings tilstedeværelse ude i virksomheden og hvilken forskel faget kan gøre her. I mit arbejde bidrog de indsigter som jeg havde, og Institut for Kundetyper metoden til at skabe det bedste for IFK. På den måde kan man sige, at det var det bedste fra to verdener, der mødtes – metoden om kundetyper og teorierne fra studiet.”

Christian Agerholm | 2023
Digital Konceptudvikler | UCN Campus Sofiendalsvej

kundetyper_udtalelser1000

“I min praktiktid fik jeg først og fremmest et grundigt indblik i de fire emotionelle kundetyper, hvilket lagde et godt fundament for, at jeg i løbet af min praktik kunne arbejde med disse. Her fik jeg i løbet af min praktik et mere praktisk syn på metoden og fik indblik i, hvordan man kan arbejde med markedsføring og kommunikation, således det er målrettet og trigger kundernes emotionelle responssystemer. I løbet af min praktiktid fik jeg virkelig lov til at få hænderne i metoden, hvor mine arbejdsopgaver primært var rettet mod forskning og her kategorisering af cases, produktudvikling og branchespecifik research.”

Mathilde Vestergaard Jensen | 2022
Kommunikation | Aalborg Universitet

kundetyper_udtalelser1000

“Min praktik har givet mig en hel ny vinkel at arbejde med i forhold til markedsføring og branding, da jeg nu har fået et godt kendskab til de fire emotionelle kundetyper. Det har givet mig et større indblik i, hvor vigtigt det er at forstå kundetyperne og anvende dem korrekt. Jeg har fået kendskab til en masse nye værktøjer og programmer, hvor jeg har kunne arbejde praktisk med den viden jeg allerede har og har fået, hvilket er noget jeg har savnet fra min studietid. Derudover har jeg fået lov til at producere tekster og indhold til både IFK og nogle af deres kunder, hvilket har været en spændende oplevelse og givet gode indblik og erfaring.”

Camilla Grundsø Nielsen | 2023
Kommunikation & Digitale Medier | Aalborg Universitet

kundetyper_udtalelser1000

“Formålet med praktikken var at få indblik i digital konceptudviklings tilstedeværelse ude i virksomheden og hvilken forskel faget kan gøre her. I mit arbejde bidrog de indsigter som jeg havde, og Institut for Kundetyper metoden til at skabe det bedste for IFK. På den måde kan man sige, at det var det bedste fra to verdener, der mødtes – metoden om kundetyper og teorierne fra studiet.”

Christian Agerholm | 2023
Digital Konceptudvikler | UCN Campus Sofiendalsvej

Send gerne dit CV samt en motiveret ansøgning afsted til os.
Hvis du har spørgsmål omkring din praktik, kan vi kontaktes på: kontakt@kundetyper.dk 

Om de 4 Emotionelle Kundetyper

Segmenteringsværktøjet Emotionelle Kundetyper® er et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj til at opdele kundegrupper i fire håndterbare segmenter –  ud fra de følelser man ønsker at koble til sit brand og fremkalde i selve købssituationen.

Du kan læse mere om de emotionelle kundetyper her.

Podcasten om Kundetyper

Vores forsker Sanne Dollerup bliver ofte inviteret ind som gæst i forskellige podcasts og fortæller om emotionelle Kundetyper® koblet til et bestemt emne, en branche eller en trend eller tendens.

Find dem her.

FAQ om praktik

Vi tager imod praktikanter inden for fagområder som markedsføring, salg, kommunikation, designudvikling, konceptudvikling, grafisk teknologi.

Nej, det forventes ikke. Du kan læse overordnet om kundetyperne og den bagvedliggende metode på vores hjemmeside. Forud for din praktikperiode vil du få tilsendt adgang til vores licens samt få en fysisk håndbog, hvori du vil blive meget klogere på de fire kundetyper.

Dette afhænger af din uddannelse, samt hvor dine interesser ligger. Som praktikant vil du i første omgang blive sat ind i metoden Emotionelle Kundetyper, som vil danne grundlag for dine kommende opgaver. Opgaver kan være content creation til sociale medier og nyhedsbreve, tekstproduktion, hjemmesideredigering m.m.

Dine opgaver under praktikken vil være formet efter dit studie, dine interesser og der hvor dine kompetencer ligger. Vi har programmer og hjemmesider, vi arbejder med i forhold til hjemmesideredigering, nyhedsbreve m.v. Du vil dog kunne omdanne din teoretiske viden og forståelse til praksis gennem dette, samt have mulighed for at komme med forslag til programmer, du har kendskab og erfaring i.

Det er ikke forventet, at du har kendskab til kundetyperne, til at arbejde i en markedsføringsvirksomhed eller kendskab til diverse programmer vi anvender. Dette bliver du sat ind i under din praktikperiode, afhængigt af dit uddannelsesfaglige område. Det der forventes er dog, at du har mod på at prøve kræfter med arbejdet og på at give et nyt perspektiv på projekter.

Vi har altid en god tone på kontoret og sørger så vidt muligt for at være hjælpsomme overfor hinanden. Derudover spiser vi altid frokost sammen, hvor vi kan få snakket om alt muligt, om det er arbejds- eller fritidsliv. Hver fredag samles vi til fælles morgenmad, samt holder statusmøde.

Som udgangspunkt bør du søge praktikpladsen, så snart du har interessen for det, så snart vi har praktikanterne i hus, lukker vi for det.

I praktikken vil du komme til at arbejde med nogle projekter og opgaver, som er relevante for dit studie og dine interesser. Forhåbentlig ender du ud på den anden side af praktikken med mere afklaring om, hvilke former for arbejdsopgaver interesserer dig, og dermed hvordan du kan forme din videre uddannelse efter dette.

Mød os

UCN Matchmaking

Er du interresseret i praktik hos os?

Så kontakt os via mail:
Kontakt@kundetyper.dk

Scroll to Top