SEGMENTERINGSFORLØB | FOR JOBSØGENDE
Få et skræddersyet segmenteringsforløb
Med dette forløb får du bevis på, at du har opdateret dine faglige kompetencer med det forskningsbaserede, praktiske og jordnære segmenteringsværktøj Emotionelle Kundetyper®️
Forløbet er ikke på nogen Positivliste, men skal bevilliges via dit Jobcenter, som en del af din individuelle jobplan. Primære argument er at skille dig ud ift. andre ansøgere, fordi du kan anvende den nyeste forskningsbaserede segmenteringsmetode i praksis.
Et segmenteringsforløb er for dig:
- der ønsker at arbejde med salg- eller marketing
- der ønsker dyb indsigt i teorien, og hvordan den omsættes i praksis
- der vil lære at målrette kommunikation og markedsføring til kundetyperne
- der vil adskille dig fra andre i samme branche
- der vil have viden om emotionel købsadfærd
Et overblik over
forløbet
Sådan afvikles forløbet
Vi anbefaler at starte med et fysisk opstartsmøde på vores kontor i Aalborg. Her vil du få udleveret alt fysisk og online undervisnings-materiale samt få forklaret alt det praktiske på forløbet; herunder hvornår der er selvstudie, onlinemøder samt deadlines for de 5 hjemmeopgaver. NB: Mødet kan også afvikles online.
Online materiale
Du får adgang til en online læringsplatform med bl.a. teorien bag kundetyperne, 1.000 siders arbejdsbøger og 40 timers professionelt optaget videokursus, som skal ses på egen hånd. På platformen finder du yderligere et omfattende casebibliotek med eksempelvis nyhedsbreve, content, annoncer, hjemmesider, emballager, events, videoer osv.
Fysisk materiale
Du modtager 4 fysiske 230 siders arbejdsbøger om kundetyperne, hvor du får et grundigt indblik i kundetypens behov, motivation og præference. Arbejdsbøgerne indeholder skabeloner, tjeklister, inspiration til grafisk layout, sociale medier, tekster mv. Herudover får du en teorimappe.
1:1 videomøder
Ved behov afholdes videomøder med din underviser (max 1 pr. uge). Her kan du få svar på dine spørgsmål samt få feedback på dine hjemmeopgaver. Det er også her, der vil være mulighed for ekstraundervisning, hvis det er nødvendigt. Møderne optages til dig – til evt. senere brug.
Hjemmeopgaverne
Du har selv indflydelse på dine hjemmeopgaver. Det vigtigste er, at du får vist os, at du formår at kombinere din nye viden med dit eget fag. Du kan dog også vælge at skrive og aflevere konkrete kundeopgaver, som du ønsker feedback på ud fra kundetyperne.
Kursusbevis
Forløbet afsluttes med et kursusbevis – som du kan bruge til at adskille dig i branchen.
Kursusbeviset giver dig endvidere evig adgang til undervisnings-materialet samt tilladelse til at anvende metoden til at udføre dine arbejdsopgaver internt i en virksomhed, men IKKE til at rådgive og undervise eksternt.
Hvad indeholder segmenteringsforløbet helt konkret?
- Du får et individuelt tilrettelagt forløb, som veksler mellem selvstudie og 1:1 møder (fysisk + online)
- Du får 1:1 online videomøder ved behov under dit forløb (max 1 pr uge)
- Du skriver 5 selvvalgte hjemmeopgaver (f.eks. om noget du arbejder på i forvejen)
- Du får feedback på hjemmeopgaverne, så du er sikker på at få forankret din nye viden
- Du får evig adgang til læringsplatformen med de 4 komplette grundkurser + teorikurset + casearkivet
- Du får kompetencerne til at målrette markedsføring til de 4 kundetyper
- Du får et kursusbevis, når de 5 hjemmeopgaver er blevet godkendt
Sådan bliver det efter dit forløb
Med din dybt psykologiske indsigt i kundetypernes grundlæggende motivation og præference, kan du tilrettelægge salgsfremmende markedsføringsindsatser på et sikkert og velargumenteret grundlag.
Folk lytter til dig – fordi du er en superbruger.
- Du har det optimale udgangspunkt for opgaveløsningen
- Du ved, hvordan du skal gribe en opgave an
- Du har et sprog for dine valg
- Du anvender nye konkrete og effektive redskaber
- Du er dygtigere til analyse, strategi, udvikling og marketing
- Du står stærkere i fremtidens konkurrencesituation
- Du kan spare tid og penge for din arbejdsgiver
Segmenteringsforløbet giver dig kompetencerne til at arbejde med Emotionelle Kundetyper®
Hvem er
Segmenteringsforløbet henvendt til?
Kundetypeforløbet er en overbygning for dig, der allerede har en uddannelse eller erfaring indenfor salg eller markedsføring og også ønsker at lære, hvordan du helt specifikt kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.
Det er især relevant, hvis du har læst markedsføring eller kommunikation eller har arbejdet som marketingmedarbejder, grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, webdesigner, strategi- eller SoMe-specialist.
De 4 arbejdsbøger er en del af undervisningsmaterialet.
Tidsforbrug, pris og betaling
- Uge 1: 2 timers fysisk møde + op til 35 timers selvstudie
- Følgende minimum 3 uger: Ad hoc videomøder + op til 35 timers selvstudie pr. uge
- Pris: 25.000 kr. + moms
- Betaling: Fakturering ved bestilling. Betaling inden forløbet afsluttes.
Segmenteringsforløbet giver delvist merit til Kundetypeuddannelsen
Pga. det meget store indholds- og undervisningsmaterialemæssige overlap, vil du med et gennemført segmenteringsforløb, have mulighed for at konvertere store dele heraf til onlineholdet på Kundetypeuddannelsen. I så fald vil du få modregnet 25.000 kr. + moms i prisen.
Kontakt os for en særaftale herom.