KUNDETYPEUDDANNELSEN | ERHVERV
Bliv certificeret i
Emotionelle Kundetyper®
Udvid din faglige værktøjskasse med en efteruddannelse i markedsføring og branding. 10 undervisningsdage fordelt over 6 måneder.
Evalueret til 4,8 ud af 5 stjerner på Trustpilot
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/02/morten-webinar-1024x683.jpg)
På Kundetypeuddannelsen får du viden om
- Segmentering og målgrupper
- Konceptudvikling og branding
- Købsafærd og emotionel markedsføring
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2023/05/case_-_rikke_dunne-m4v-Original-2-mp4-image-1024x576.jpg)
Tilrettelagt med respekt for dit arbejdsliv
På et halvt år har du 10 undervisningsdage og udarbejder 5 hjemmeopgaver á 2-3 sider.
Det meste af undervisningen kan optages til dig – og hjemmeopgaverne vælger du selv.
Det teoretiske fundament
og segmentering.
Dato: 9/10-2024
Introduktion til den røde kundetype
Dato: 5/11-2024
Den røde kundetype i teori og praksis
Dato: 6/11-2024
Introduktion til den gule kundetype
Dato: 3/12-2024
Den gule kundetype i teori og praksis
Dato: 4/12-2024
Introduktion til den blå kundetype
Dato: 7/1-2025
Den blå kundetype i teori og praksis
Dato: 8/1-2025
Introduktion til den grønne kundetype
Dato: 4/2-2025
Den grønne kundetype i teori og praksis
Dato: 5/2-2025
Eksamen
Dato: 5/3-2025
Fagligt indhold på uddannelsen
SEGMENTERING
MARKEDSANALYSE
MÅLGRUPPER
EMOTIONEL KØBSADFÆRD
TRENDFORSKNING
MEDIEPLANLÆGNING
BRANDING
STRATEGI
KUNDEREJSER
Sådan bliver det
efter uddannelsen
Med din dybe psykologiske indsigt i kundetypernes grundlæggende motivation og præference, kan du foretage analyser samt tilrettelægge salgsfremmende markedsføringsindsatser på et sikkert og velargumenteret grundlag.
Du bliver specialist i emotionel kundeadfærd.
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/04/240306-IK-netvaerksdag-121-Edit-LOWRES-e1719390621134-768x512.jpg)
![stemningsbillede fra konference kundetyper](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2019/12/foredrag-sanne-dollerup-jannie-ilum-gade-1024x683.jpg)
- Analysere og rådgive et brand og kunder ud fra segmenteringsværktøjet.
- Yde strategisk rådgivning og udarbejde en marketingstrategi og -koncept.
- Udstikke konkrete retningslinjer hele vejen rundt om kunderejsen og kundeoplevelsen
- Udarbejde alt marketingmateriale målrettet den identificerede kundetype
- Sikre løbende opdatering af strategi og marketingmaterialer.
Uddannelsen giver dig kompetencer til at arbejde professionelt med Emotionelle Kundetyper®
Praktiske informationer
Hvis du har yderligere spørgsmål, så er du altid velkommen til at skrive til os på kontakt@kundetyper.dk eller ringe til os på 71747533
Online via Zoom
Modul 1: D. 9/10-2024
Modul 2: D. 5/11-2024
Modul 3: D. 6/11-2024
Modul 4: D. 3/12-2024
Modul 5: D. 4/12-2024
Modul 6: D. 7/1-2025
Modul 7: D. 8/1-2025
Modul 8: D. 4/2-2025
Modul 9: D. 5/2-2025
Modul 10: D. 5/3-2025
Alle dage er fra 9.00-16.00.
Kundetypeuddannelsen koster 65.000 kr. + moms (den kan betales i 20 eller 40 rater med en udbetaling på 10.000 kr. + moms)
Arbejder du kun med én kundetype, og har derfor ikke brug for at kunne foretage en kundetyperådgivning, så kan du købe uddannelsen til 45.000 kr + moms.
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2022/09/Opdateringer-kundetyper-Sanne-Dollerup-1-1024x683.png)
Erfarne undervisere
Dine undervisere er specialister indenfor Emotionelle Kundetyper. Undervisningen er i et format, hvor du lettest muligt kan implementere det faglige indhold i din virksomhed sideløbende med uddannelsen.
- Få løbende og konkret feedback
- Få løst dine arbejdsopgaver undervejs
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/03/Sanne-Dollerup-kundetyper.jpg)
Sanne er erhvervsforsker, grundlægger og skrev sin ph.d.-afhandling om Emotionelle Kundetyper®. Hun underviser i teori, trends og tendenser.
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/03/Jannie-Ilum-Gade-kundetyper.jpg)
Jannie er er direktør, kundetyperådgiver, salgschef og grundlægger af metoden. Hun underviser i konceptudvikling og kundetyperådgivning.
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/03/Morten-Kyvsgaard-kundetyper.jpg)
Morten er marketingchef, og står for rådgivning og undervisning af både små og mellemstore virksomheder. Han er censor på kundetypeuddannelsen.
![](https://www.kundetyper.dk/wp-content/uploads/2024/03/Mathilde-Vestergaard-Jensen-kundetyper.jpg)
Mathilde er erhvervsforsker, og arbejder tæt sammen med Sanne. Hun underviser i konkrete markedsføringsindsatser til de fire Emotionelle Kundetyper.
MASTERCLASS | GRATIS
Få et smugkig på Kundetypeudannelsen
Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet i at arbejde med på Kundetypeuddannelsen.
4,8 ud af 5
” Uddannelsen har ændret alt for mig og styrket min ekspertise som Ekstern Brand Success Manager. Undervisningen er dybdegående, forskningsbaseret og håndgribelig - jeg har søgt efter lignende teori siden 2007. Sanne og Jannie, som de kompetente kvinder bag uddannelsen, er utroligt imødekommende, hjælpsomme og dygtige til at videreformidle deres metode/teori.
” Jeg har for nyligt gennemført uddannelsen, og hold da op hvor har jeg fået meget gavn af det. De virksomheder, jeg arbejder for, har endelig fået en fælles retning og konkrete værktøjer at implementere. Mit arbejde som både fotograf og marketing manager er blevet nemmere og sjovere, da det hele har fået mening! Kæmpe anbefalinger herfra.
"Jeg kan rådgive mine kunder mere kvalificeret og træffe sikre valg i forhold til løsning af opgaverne, og jeg ved præcist, hvor kæden kan hoppe af - og hvad der skal forbedres."
”Uddannelsen har også forbedret mine arbejdsprocesser og sparer mig tid dagligt. Det har givet mig en betydelig faglig udvikling og praktisk værdi i mit marketingarbejde. På trods af bekymringer om omkostningerne, har investeringen vist sig at være meget værdifuld. Er du i tvivl eller er dine chefer i tvivl, så få en snak med dem :)."
”Metoden Emotionelle Kundetyper bygger på forskning, og det betyder meget for mig. Metoden gør det langt nemmere at hjælpe kunder med at finde den røde tråd i markedsføring. Desuden har den givet mig endnu større træfsikkerhed som tekstforfatter. Endelig gør metoden det let at argumentere for de anbefalinger, jeg giver kunder.”.
” Emotionelle kundetyper er gennembearbejdet - let forståeligt - og indeholder masser af super god viden. Emotionelle kundetyper sørger også for at holde viden opdateret, så det er min go to, når jeg er i tvivl om hvordan min kundetype bedst forstår min kommunikation.
” Gennemgået og bestået uddannelsen hos Jannie og Sanne og det har været super professionelt og struktureret bygget op. Har nydt hele forløbet og fundet det særdeles anvendeligt i mit job med marketing og branding. Det er en nyfortolkning af måden at arbejde med kunder på som er både utroligt strategisk og lavpraktisk i et fantastisk mix. Jeg har i den grad fået glæde af forløbet
” Den dybdegående viden om emotionelle kundetyper har blandt andet resulteret i, at en af mine kunder, der tidligere har haft svært ved at sælge, nu er udsolgt frem til sommer takket være ændret kommunikation til én kundetype - og de har halveret deres annoncebudget til næste år.
”Kundetyper er en enkel men effektiv måde at se sine kunder på Forståelsen for de fire arketype "købshumør" vores kunder kan befinde sig i - ikke som persontyper, men i den specifikke købssituationen - er den indsigt, jeg har savnet i mine mere end 30 år som professionel sælger og forretningsudvikler.
”Gennemarbejdet, konkret og letforståelig metode med kompetence ansatte. Får min klare anbefaling.
Sådan bruger Kim Sangild kundetyperne
Uanset om det er planneren, web-developeren, SoMe-specialisten eller projektlederen, så ved alle, hvad Emotionelle Kundetyper er. Når vi internt siger “en blå kunde”, så er ingen i tvivl om hvilken type markedsføring, der skal laves. For mig, er det her blevet meget mere en business case på – ja, vi betalte en sum penge for at få uddannelsen, men det er pebernødder i forhold til, hvad vi allerede har fået ind.
Kim Sangild
Sådan bruger Jesper Hugh kundetyperne
Jeg bruger kundetyperne hele vejen rundt. Altså jeg bruger kun kundetyperne i det her. Jeg tænker hele tiden, hvad er det for en kunde, jeg står overfor. Hvad er budskabet, og hvad er det for en kunde? For min forretning har det gjort, at jeg har mere end mangedoblet min omsætning, og jeg laver slet ikke noget markedsføring for mig selv – overhovedet! Kunderne kommer af sig selv.
Jesper Hugh
FAQ
Har du yderligere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os.
Tryk blot på knappen herunder for at sende en mail direkte, eller ring til os på telefon +45 71 74 75 33.
Du kan ringe direkte til Jannie Ilum Gade på 25 15 38 00 i tidsrummet 8.00-16.00 (send gerne en SMS, hvis hun ikke tager telefonen, så ringer hun dig op senere) eller sende os en mail på kontakt@kundetyper.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Ja – det kan godt lade sig gøre.
Du kan ringe direkte til Jannie Ilum Gade på 25153800 i tidsrummet 8.00-16.00 (send gerne en SMS, hvis hun ikke tager telefonen, så ringer hun dig op senere) eller send os en mail på kontakt@kundetyper.dk, så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.
Videnskaben er ikke i tvivl:
Vi mennesker tager beslutninger baseret på vores emotionelle tilstand i kroppen. Hvis den er positiv, så øger det vores lyst til at købe.
Det øger samtidig sandsynligheden for interaktioner fx tilmeldinger til nyhedsbreve, likes på sociale medier, efterspørgsel på kaffemøder og henvendelser på messestand.
Derfor er det i 2024 nødvendigt, at du ved, hvordan du udformer markedsføring, der kommunikerer til følelserne.
Det handler om langt mere end at skrive tårevældende “om”-historier eller tage billeder af glade mennesker. At tale til følelserne kan også være at sende en potentiel kunde nogle velformulerede og grundige handelsbetingelser. Det er altså langt mere nuanceret end mange umiddelbart tror.
Derfor tør vi godt garantere, at du kommer til at bruge en efteruddannelse i Emotionelle Kundetyper® resten af dit arbejdsliv. Det ændrer sig ikke bare fordi der kommer en ny lovgivning, at Google får en ny idé eller der kommet et nyt populært socialt medie.
At vi øger kundernes købelyst ved at modificere følelser i en positiv retning kommer ikke til at ændre sig. Det kommer heller ikke til at ændre sig, at vi har fire grundlæggende emotionelle responssystemer, når vi vælger at købe noget.
Med Kundetypeuddannelsen får du helt grundlæggende analytiske kompetencer, som du kan bruge i dit faglige arbejde som marketingprofessionel. Lige meget, hvad der sker.
Eksempelvis:
- Hvis der kommer et nyt sociale medie, så kan du vurdere, om det er relevant for dine kunder.
- Hvis det ikke længere er muligt for din kunde at annoncere på Google, så ved du, hvilke markedsføringskanaler, de skal vælge i stedet for.
- Hvis din kunde ringer omkring en lancering af et nyt produkt, så ved du, om det vil passe ind i deres eksisterende produktsortiment, eller om det skal kommunikeres til en anden kundetype.
- Hvis der kommer en ny teknologi (fx AI), så ved du, hvordan du skal navigere i det.
Med Kundetypeuddannelsen vil du desuden få færdigheder til at undervise og rådgive om Emotionelle Kundetyper®. Det vil dermed sikre en fælles grundforståelse med dine kunder, som kan skabe et solidt fundament for velgennemførte marketingprojekter.
Med Kundetypeuddannelsen får du mulighed for at udvide dit produktsortiment og tilbyde eksempelvis foredrag, oplæg, workshops, undervisningsforløb eller strategisk rådgivning med udgangspunkt i Emotionelle Kundetyper®.
Det vil sige, at du kan:
- Holde foredrag i lokale netværk, hvor du får et beløb (priserne ligger typisk mellem 2.500 kr. + moms – 5.000 kr. + moms) for at undervise + du taler for potentielle kunder.
- Holde foredrag/oplæg til diverse arrangementer (priserne ligger mellem 7.500 kr. + moms – 15.000 kr. + moms).
- Sælge kundetyperådgivninger (priserne ligger mellem 1.500 kr. + moms – 9.500 kr. + moms).
- Afholde workshops (priserne ligger mellem 17.500 kr. + moms – 24.000 kr. + moms).
Hvis du bare sælger tre workshops til 17.500 kr. + moms og tre kundetyperådgivninger til 4.500 kr. + moms, så har du allerede tjent investeringen hjem, og alt derefter er ren fortjeneste.
Herudover er vores erfaring (baseret på tilbagemeldinger fra tidligere deltagere), at du også vil sælge flere af dine kerneydelser fx tekstforfatning, grafik, foto, planlægning, projektledelse, branding, længere strategiske forløb.
Med Kundetypeuddannelsen
- får du et salgsargument vedrørende, at du eksempelvis kan lave tekster/grafik/billeder/hjemmesider/osv. til den røde, gule, blå og grønne kundetype.
- bliver du hurtigere til at udføre dine opgaver, så du kan tage flere ordrer ind.
- får du en viden, der gør, at du eventuelt kan tage en højere timepris, fordi du tilbyder noget “ekstra”.
Hvis du ved, at du gerne vil arbejde med kundetyper, men er i tvivl om du kommer til at bruge det eller om du får nok ud af det, så vil vi anbefale dig at starte med licensen.
Licensen koster 1200 kr. + moms pr måned og her får du:
- Adgang til grundkurserne.
- Adgang til opdateringerne.
- Adgang til casearkivet.
- Mulighed for at booke én kundetyperådgivning pr. måned til en kunde.
På den måde kan du afprøve, hvordan det vil være at arbejde professionelt med kundetyperne.
Det bedste af det hele: Hvis du senere vælger at tage Kundetypeuddannelsen, så fratrækker vi de penge, du har brugt på licensen.
Eksempel: Hvis du har været medlem i 10 måneder, så har du betalt 12.000 kr – og derfor bliver din pris tilsvarende mindre.
Du er også meget velkommen til at kontakte os på kontakt@kundetyper.dk, så vi kan hjælpe dig med at vurdere, om det kan bruges i din forretning (og hvordan det eventuelt kan bruges).
Kundetypeuddannelsen er planlagt med respekt for dit arbejdsliv, så du kan have et fuldtidsarbejde samtidig med, at du tager uddannelsen.
Du skal helt lavpraktisk afsætte:
- 2-3 dage til læsning af undervisningsmateriale.
- 10 dages undervisning.
- 3-4 dage til opgaveskrivning.
- 1 dag til at forberede eksamen.
Uddannelsen forløber over seks måneder, så det bliver 2,5-3 dage pr. måned, og en del af den tid kan du lægge når du vil (eksempelvis skrive opgave om søndagen eller læse artikler om aftenen). Fire af undervisningsgangene online kan også ses i en optaget version (frem for live).
Hvis du allerede har planlagt noget på en af undervisningsdagene eller der senere kommer noget i vejen (fx en vigtig kunde, et sygt barn, en kortsluttet computer), så optager vi undervisningen til dig. Det kan vi også gøre på de fysiske hold.
Få svar på dine spørgsmål
Vi bestræber os på at sidde klar ved chatten nederst i højre hjørne på hverdage ml. kl. 9-15, og er vi kortvarigt væk, så svarer vi pr. mail.
Du kan også sende os en besked via formularen.
Se Institut for Kundetypers privatlivspolitik her.