KUNDETYPEUDDANNELSE | Certificeret

Med denne kundetypeuddannelse får du opdateret dine faglige kompetencer med et forskningsbaseret, praktisk og jordnært værktøj. 

Kundetypeuddannelsen

Kundetypeuddannelsen er for dig:

Et overblik over
uddannelsen

Vælg kundetype
Vi starter og slutter på Vejle Fjord

Vi mødes til en fysisk opstartsdag på Vejle Fjord, hvor vi også afslutter med en fysisk eksamensdag med efterfølgende fejring og networking. Herudover mødes vi 4 online undervisningsdage fra kl. 9-16. Du får feedback på fem opgaver, du skal lave undervejs på forløbet, hvor du viser, hvordan du kobler din nye viden om kundetyper med dit eget fagområde. 

kundetyper_onlinekursus1000
Materiale

Du får et online kursus med teorien bag kundetyper, diverse undervisningsmateriale (bl.a. +1.000 siders arbejdsbøger og 24 timers professionelt optaget video). Yderligere får du forskningsartikler og mere dybtgående materiale om hver kundetype, som kun Kundetypeuddannede har adgang til.

kundetyper_arbejdsmappe1000
Arbejdsmapper

Du modtager den fysiske 230 siders arbejdsmappe for alle 4 kundetyper, hvor du får et grundigt indblik i kundetypens behov, motivation og præference. Mapperne indeholder skabeloner, tjeklister, inspiration til grafisk layout, sociale medier, tekster mv. og du bliver guidet trin-for-trin til at implementere din nye viden.

kundetype_licens
Uddannelseslogoet
Uddannelses-logoet

Du får rettigheden til at anvende kundetypeuddannelseslogoet i din markedsføring, så du kan synliggøre dine kompetencer indenfor Emotionelle Kundetyper i dit professionelle virke. Derved vil du helt naturligt få nemmere ved adskille dig fra konkurrenterne samt fastholde og tiltrække nye potentielle kunder.

farvekort_1
Få vist dine nye kompetencer

Du har mulighed for at vise logoet “Kommende Kundetypeuddannet” allerede fra første dag på uddannelsen samt at få links til din hjemmeside på www.kundetyper.dk ud fra dine specifikke kompetenceområder. Det åbner op for at tiltrække nye potentielle kunder og sælge mere til dine faste kunder. 

kundetype_support1000
Fagligt netværk

Efter uddannelsen kan du melde dig ind i Netværket som afholder mindst 11 særlige begivenheder årligt. Derigennem vil du også få alle opdateringerne. Prisen er kr. 500,- pr. måned ekskl. moms. Det giver dig et udbytterigt fællesskab med kollegaer og du er hele tiden er opdateret med de nyeste tendenser og viden om kundetyperne. 

Hvad indeholder uddannelsen helt konkret?

Dit udbytte af uddannelsen

Du får en grundig forståelse for kundetypernes grundlæggende motivation for at købe et produkt eller foretage en handling samt lærer at tilrettelægge markedsføring som fremmer købelysten. Du får et nemt omsætteligt værktøj, som kan bruges hver eneste dag, både i strategier, produktudvikling og marketingindsatser.

Du vil nemmere og mere overbevisende kunne argumentere for dine valg og indsatser samt arbejde mere sikkert og effektiv. Det betyder i sidste ende besparelser i tid og penge, både i din egen og dine kunders markedsføringsindsatser.

Udtalelser fra tidligere studerende

kundetyper_udtalelser1000

“Alene mens vi var i gang med kundetypeuddannelsen solgte jeg for over 86.000 kr., som direkte kan tilskrives uddannelsen og min ekspertviden om kundetyper.”

Judith Højer Jensen
MarketingspecialistMarketingbasen

kundetyper_udtalelser1000

“I dag bruger jeg kundetyperne som et værktøj, og der er ingen af mine kunder, der slipper udenom. For design er et fag, hvor man nogle gange mangler et sprog og nogle fakta i forhold til de rigtige beslutninger.”

Bolette Obbekær
Webdesigner, Obbekær

kundetyper_udtalelser1000

“Den dybdegående viden om emotionelle kundetyper har bl.a. resulteret i, at en af mine kunder, der tidligere har haft svært ved at sælge, nu har udsolgt frem til sommer – og de har halveret deres annoncebudget til næste år.”

Jesper Hugh Kofod
Marketingkoordinator, efekt 

kundetyper_udtalelser1000

“På kundetypeuddannelsen har jeg lært at rådgive i markedsføring, og jeg ved nu hvilke konkrete virkemidler, der tiltrækker de forskellige kundetyper. Så det er nærmest som at have en opskrift, og det gør det meget nemmere for mig at arbejde.”

Laila Nygaard
Grafiker, Nygaard Grafisk 

Kundetypeuddannelsen  giver dig retten til at rådgive og undervise i Emotionelle Kundetyper 

Hvem er
uddannelsen til?

Kundetypeuddannelsen er en overbygning for dig, der ønsker at lære i praksis samt dybden, hvordan du kombinerer dit eget fagområde med den nyeste forskningsbaserede viden om Emotionelle Kundetyper®.

Det er især relevant, hvis du er en salgs- eller marketingprofessionel såsom grafiker, fotograf, tekstforfatter, kommunikationsrådgiver, underviser, konsulent, forretningsudvikler, konceptudvikler, strateg, webdesigner eller SoMe specialist.

Undervisnings materialer på kundetupeuddanelsen

Undervisningsmaterialet til uddannelsen, som udleveres den første dag.

Praktisk:

Hvilke moduler
består uddannelsen af?

Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Vi starter med en præsentationsrunde samt en gennemgang af alt det praktiske omkring Kundetypeuddannelsen såsom hjemmeopgaverne. I forbindelse med hjemmeopgaverne vil den første opgave omhandle, hvordan du kan sikre, at du får implementeret alt den nye viden fra Kundetypeuddannelsen i dit arbejde.
  • Herefter introduceres du for alt den grundlæggende teori og forskning som ligger til grund for kundetyperne. Der vil være god mulighed for at stille og få besvaret spørgsmål.

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den røde kundetype.
  • En hel træningsdag om den røde kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den røde kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den gule kundetype.
  • En hel træningsdag om den gule kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den gule kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den blå kundetype.
  • En hel træningsdag om den blå kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den blå kundetype

Sted: Online via Zoom
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Et heldags online kursus med en tilhørende fysisk arbejdsbog om den grønne kundetype.
  • En hel træningsdag om den grønne kundetype. På denne dag vil du udover god tid til at få besvaret spørgsmål blive introduceret til konceptudvikling (possible worlds), analyse af UESP samt til at vælge kundetype. 
  • Efter undervisningsgangen har du 3 uger til at udarbejde en 2 siders skriftlig hjemmeopgave om den grønne kundetype

Sted: Vejle Fjord
Tid: 9-16

Dette modul består af:

  • Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper med deres fagområde.
  • Du kan gå til eksamen, hvis du har afleveret og fået godkendt de 5 hjemmeopgaver. 
  • Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og Jannie Ilum Gade, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet. 
Scroll til toppen