Licens

For dig, der er marketingprofessioniel og ønsker at løse dine kunders opgaver med kundetyperedskaberne. Med en licens vil du, dine kunder og kollegaer/samarbejdspartnere få et fælles sprog, mindset samt værktøjskasse til opgaveløsningen. 

Du vil endvidere få lov at anvende Kundetypelicens-logoet (vist til højre) som bevis for, at du har adgang til alt materialet samt de nyeste opdateringer. Brug det fx. på din hjemmeside og sociale medier.

Bliv klædt på til at gøre det rigtige

Med en licens får du langt nemmere ved at:

  1. identificere en kundes kernebudskab – og sikre at alt kommunikation i alle kanaler, bliver afstemt dertil. 
  2. forklare en kunde, hvorfor fokus på en specifik målgruppe er afgørende. 
  3. håndtere kritiske kunder, som tvivler på strategien. 
  4. fastholde kunder, fordi de får en øget tiltro til dig (og dermed processen).
  5. skabe bedre resultater for dig og dine kunder.

Kundetypelicensen

er relevant, hvis du vil:

Licens

For den månedlige licens på 1.200 kr. + moms, får du:

Med licensen lærer du bl.a.:

Du lærer kort sagt dine kunders kundetype indgående at kende
– og derfor kan du udforme markedsføring, der sælger mere til flere.

Vælg en licens netop nu

Ved oprettelse af licensen får du lige nu 3 værdifulde bonusser:

Få din licens nu

Du får adgang til det hele med det samme, så du kan begynde at lære mere om kundetyperne allerede i dag. 

Onlinekursus i Emotionelle Kundetyper

Licens

1 person pr. måned

DKK
1.200

Pr. måned | eksl. moms
Ingen binding

Licens

1 person pr. år

DKK
12.000

spar kr. 2.400

Pr. år | eksl. moms
Ingen binding

Spørgsmål?

Bliv ringet op

for dig, der overvejer en licens

Gratis

Uforpligtende
Book tid i vores kalender nu

Ofte stillede spørgsmål - og svar:

Nedenfor har vi samlet en række spørgsmål fra andre licensindehavere:

1. Hvornår må jeg begynde at bruge kundetyperne i mit arbejde?

Du må i princippet begynde at bruge kundetyperne lige efter du har købt licensen, men vi anbefaler selvfølgelig, at du ser materialet om kundetyperne først. 

2. Hvad gør jeg i forhold til at finde ud af, hvilken kundetype mine kunder har?

Når du køber en licens, så starter du et tæt samarbejde med os – hvor vi hjælper dig med dette.

Sådan foregår det: 

Du får som licensindehaver, et særligt bookinglink af os, som du deler med din kunde. Dette kan benyttes en gang pr. måned. Via linket booker din kunde en tid direkte i vores kalender til 1/2 times telefonisk kundetyperådgivning. De noterer dit navn ifm. bookingen (da de ellers ville blive faktureret 1.500 kr. + moms for dette). Efter rådgivningen, sender vi en mail til dig, om den valgte kundetype. 

Vigtigt:
Det er kun muligt at nå en kundetyperådgivning på 1/2 times telefonmøde, hvis:

✔️ Det er ejerlederen/direktøren/den øverst ansvarlige, vi kommer til at tale med.
✔️ Der er tale om en dansk virksomhed og samtalen foregår på dansk.
✔️ Der er tale om en eksisterede virksomhed eller en meget færdig virksomhedside samt en enig ejerkreds/afdeling.

3. Bliver jeg så afhængig af jer for evigt?

>> Ja – du bliver afhængig af kundetyperne. Vi har ihvertfald endnu ikke haft en kunde, der efterfølgende stoppede med at arbejde ud fra kundetypeværktøjerne. 

>> Nej – fordi der ingen binding og du kan udmelde dig når som helst. F.eks. når du føler, at du ved nok, når du ikke behøver flere opdateringer, når du ikke har flere spørgsmål, når licenslogoet ikke har værdi for dig længere og du ikke har flere kunder, der behøver en kundetyperådgivning.

4. Skal alle mine kunder så også kende til/acceptere kundetyperne?

>> Det er ikke nødvendigt – selvom du ikke nævner kundetyperne, så vil dine kunder opdage, at du (allerede inden de har fortalt om deres kunder) ved rigtig meget om deres kunder – og det giver dig en øget troværdighed. Og du kan løse opgaven bedre.

>> Det er dog en klar fordel, hvis kunderne accepterer et fokus på en bestemt kundetype, da du herved minimerer kundernes kritiske spørgsmål. 

5. Hvad siger andre licenshavere om Emotionelle Kundetyper?

Skjoldby & Co er et online marketingbureau beliggende i Roskilde, som hjælper virksomheder med at skabe vækst med SEO, Google Ads og paid social.

Vi har fået lov til at interviewe licensindhaveren Simone Borup, der er kommunikationskonsulent i Skjoldby & Co og som står for størstedelen af det tekstindhold, der produceres for kunder og til egen markedsføring.

> > Hvordan/hvorfor fandt du ud af, at Skjoldby.com skulle have en Kundetypelicens?

“Valget om kundetypelicensen udsprang af et ønske om at tiltrække de kunder, der passer bedst til os, og som vi kan samarbejde bedst med. I den forbindelse havde vi brug for et konkret værktøj, som kunne hjælpe os med at målrette vores kommunikation.

Vi snakkede om forskellige muligheder, og valget faldt på Emotionelle Kundetyper, da det for os vægter højt, at det er en forskningsbaseret og praktisk metode.”

> > Har I fået den fornødne hjælp og vejledning, til at I føler jer klar til at bruge metoden?

“Vi har fået god hjælp i form af møder, rådgivning og live-chats efter behov. Der har altid været god respons og særligt den ugentlige live-chat gør, at hjælpen aldrig er langt væk.

Vi har fået hjælp til at identificere en af vores kunders kundetype, så vi kan bruge vores viden i praksis for den pågældende kunde. Vi har tilmed fået sparring omkring, hvordan vores viden om kundetyper bedst kan spille sammen med vores eksisterende services.”

> > Hvordan vil I bruge Kundetypemetoden & redskaberne fremadrettet hos Skjoldby.com?

“På nuværende tidspunkt er det kun mig, der har en licens, men vi er godt i gang med videndeling i virksomheden, så det bliver noget, som alle bruger i højere eller mindre grad. Særligt for vores interne markedsføring er det relevant, når der kommer nye medarbejdere i virksomheden, som skal læres op i, hvordan vi kommunikerer til potentielle kunder.

Derudover kan vi bruge det i vores samarbejde med kunder for at sikre, at vores kunder rammer netop deres målgruppe.”

OBS!: Overvejer du en licens, så kan du lige nu (indtil 11 maj) booke en gratis potentiale-samtale: https://kundetyper.zohobookings.eu/#/customer/110192000000373594

6. Hvad er forskellen på at have en licens og at have taget kundetypeuddannelsen?

>> Kundetypelicensen 

Kan købes online for 1.200 kr./mdr.  + moms. Uden binding.

Giver licensindehaveren: 

  • adgang til 24 timers online undervisning (6 timer om hver kundetype).Dvs. retningslinierne, skabelonerne, tjeklisterne, ordlisterne osv. som skal bruges for at kunne lave kundetypemålrettet markedsføringsmateriale. F.eks. kunne skrive en sælgende tekst, udarbejde en effektiv seotekst, designe en kundetypemålrettet hjemmeside eller tage billeder til en bestemt kundetype (hvis dét er hvad man er uddannet/trænet til i forvejen).
  • rettighed til at anvende Licens-logoet personligt 
  • adgang til løbende opdateringer (16 nye om året – 4 pr. kundetype).
  • adgang til 1 times skriftlig ugentlig rådgivning og et månedligt live online kursus hos os.
  • adgang til et fagligt netværk af ligestillede marketingprofessionelle.
  • mulighed for at henvise egne kunder til en gratis telefonisk kundetyperådgivning hos Institut for Kundetyper (max. 1 kunde per måned).
>> Kundetypeuddannelsen

Kundetypeuddannede må:

  • Rådgive om valg af kundetype 
  • Undervise i kundetyper
  • For evigt kalde sig kundetypeuddannet
  • Benytte metoden med eller uden licens.

Bliv eksamineret kundetypeekspert - Kundetypeuddannelsen

7. Hvad er forskellen mellem Emotionelle Kundetyper og traditionelle segmenteringsværktøjer

Vi mennesker har fire Emotionelle Responssystemer.
 
🧠 Den røde kundetype: Stimuli
🧠 Den gule kundetype: Velvære
🧠 Den blå kundetype: Dominans
🧠 Den grønne kundetype: Sikkerhed
 
De fire Emotionelle Kundetyper handler om at målrette sin markedsføring til ét af de systemer.
 
Herved får en potentiel kunde modificeret sin dårlige mavefornemmelse til en god mavefornemmelse, og det giver dem lyst til købe produktet 🛒
 

8. Hvordan ser læringsplatformen ud?

I denne video tager Sanne Dollerup dig med på en rundvisning af læringsplatformen for licensindehavere.
 

Licensindehavere

Scroll til toppen