Hold Efterår 2024
Webinar
Alle
ChatGPT
Grafiske designere
Influencer marketing
Sælgere
Tekstforfattere og content creators
Video
MasterClass
Alle
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen
Hold
Alle
Forår 2024, Aalborg-holdet
Efterår 2025
Forår 2025
Efterår 2024
Forår 2024, Online-holdet
Kundetypenetværk
Alle
Kundetypenetværksdag
Nørddage
Dagskursus
Alle
Den blå kundetype
Den grønne kundetype
Den gule kundetype
Den røde kundetype
Introduktionskursus
Alle
Introduktion til Emotionelle Kundetyper
Oktober
Begivenhedsdetaljer
Modul 1: Det teoretiske fundament Vi starter med at få styr på alt det praktiske omkring forløbet, såsom den første hjemmeopgave: Din plan for at sikre implementeringen af din nye viden. Herefter
Begivenhedsdetaljer
Modul 1: Det teoretiske fundament
Vi starter med at få styr på alt det praktiske omkring forløbet, såsom den første hjemmeopgave: Din plan for at sikre implementeringen af din nye viden.
Herefter introduceres du for alt teorien og forskningen bag kundetyperne (bare rolig – det bliver hverken kedeligt eller svært, da Sanne Dollerup er god til at forklare dig alt det nødvendige). Se litteraturlisten bag teoridagen her.
Du lærer f.eks. om:
- Responssystemer
- Affektiv segmentering
- Emotionsregulering
- Identitetsfortællinger
- Possible Worlds
Sidst men ikke mindst er det også på modul 1 vi får styr på ligheder og forskelle ift. persontyper og andre segmenteringsmetoder.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Sanne Dollerup
November
Begivenhedsdetaljer
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den røde kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den røde kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den røde kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den røde kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de røde kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring trends, unikhed og æstetik.
- har en international profil
- tør at være provokerende.
- anvender røde ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante røde markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den røde kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den røde kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den røde kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den røde kundetype.
- designe røde koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den røde kundetype.
Du begynder også at øve dig i at udføre en kundetyperådgivning.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den røde kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
December
Begivenhedsdetaljer
Modul 4: Introduktion til den gule kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den gule kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 4: Introduktion til den gule kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den gule kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den gule kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den gule kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de gule kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring transformationshistorier, referencer og om-teksten.
- tilbyder et fællesskab i forbindelse med købet.
- er “det lette valg” iblandt konkurrenterne.
- anvender gule ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante gule markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 5: Den gule kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den gule kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 5: Den gule kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den gule kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den gule kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den gule kundetype.
- designe gule koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den gule kundetype.
Du øver dig fortsat på at udføre en kundetyperådgivning.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den gule kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Januar
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de blå kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring testimonials, ekspertpositionering og networking.
- inddeler produkterne I de rigtige levels
- kommunikerer fremdrift.
- anvender blå ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante blå markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den blå kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den blå kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den blå kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den blå kundetype.
- designe blå koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den blå kundetype.
Du øver fortsat på at udføre en kundetyperådgivning.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den blå kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Februar
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de grønne kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring kvalitetssikring, processen og lokal.
- tager højde for tidsfaktoren
- kommunikerer problembaseret
- anvender grønne ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante grønne markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den grønne kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den grønne kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den grønne kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den grønne kundetype.
- designe grønne koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den grønne kundetype.
Du træner kundetyperådgivning for sidste gang inden eksamen.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den grønne kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom