Cases

Her kan du finde et udpluk af cases, som eksemplificerer, hvad kundetyperne gør. Kontakt os endelig for at høre om relatérbare cases indenfor din branche.

kundetyper pile
Lommebogen om Emotionelle Kundetyper

Sådan bruger
Laila Nygaard kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

“Til at starte med var jeg lidt bekymret for om det kunne betale sig, om jeg ville få noget ud af det og om jeg ville kunne bruge det til noget, fordi det var jo også nogle penge der skulle betales og det var også nogle dage der skulle bruges.

Men altså jeg havde tjent pengene hjem inden jeg var færdig med uddannelsen – og så giver det mig også bare en ro at arbejde med det.”

Laila Nygaard
Grafisk Designer, Nygaard Grafisk

Grafiker Laila Nygaard er uddannet i kundetyper.

Sådan bruger
Jesper Hugh kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

“Jeg bruger kundetyperne hele vejen rundt. Altså jeg bruger kun kundetyperne i det her. Jeg tænker hele tiden, hvad er det for en kunde, jeg står overfor. Hvad er budskabet, og hvad er det for en kunde?

For min forretning har det gjort, at jeg har mere end mangedoblet min omsætning, og jeg laver slet ikke noget markedsføring for mig selv – overhovedet! Kunderne kommer af sig selv.” 

Jesper Hugh
Marketingspecialist, E:fect

Marketingspecialist Jesper Hugh er uddannet i kundetyper.

Sådan bruger
Stefan Berg kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

“Hvis man kigger tilbage på tiden inden, at vi arbejdede med kundetyperne, jamen så stod vi jo i en frustration – der findes forskellige målgrupper, der findes forskellige produktsegmenter – men hvordan kan vi lave en fællesnævner for dem? Vi kom til at sige: “Hvad synes jeg?” 

Nu er det de grønne kunder. Der bruger vi et sprog og et ordbrug, som matcher ind i det, de vægter. Både selve ordene, men også det, der ligger bagved – med tryghed, relationer og kvalitet.”

Stefan Berg
Indehaver, Globaltools

Stefan Bergs og hans team fra Globaltools bruger kundetyperne i deres dagligdag. Globaltools leverandører til SoMe og SEO er enten licenstagere eller kundetypeuddannede.

Sådan bruger
Rikke Dunne kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

Jeg har haft licensen til at skrive tekster ud fra Emotionelle Kundetyper i et år nu. Jeg bruger det hver eneste dag.

Jeg skriver rigtig mange blogindlæg, nyhedsbreve og webtekster – og jeg bliver begejstret for at bruge kundetyper, fordi jeg kan se, at det virker. 

Når jeg er færdig med uddannelsen, så kan jeg løfte min virksomhed og mine ydelser til et højere niveau.”

Rikke Dunne
Virtuel assistent, Passion for Projekter

Virtuel assistent Rikke Dunne har en licens på kundetyper og er startet på Kundetypeuddannelsen i maj 2023. 

Sådan bruger
Mette Holmgaard kundetyperne

kundetyper_udtalelser1000

Så tænkte jeg, at nu prøver jeg det af. Og det må jeg sige, at det her virkelig er givet en gevinst. Det har betydet, at jeg er blevet meget mere skarp på, hvilken kunde jeg har.

Førhen, inden jeg begyndte at finde ud af kundetyper, der tror jeg bare, at jeg er sådan lidt talte til alle. Men nu stikker jeg ud, fordi jeg gør det samme hver gang.”

Mette Holmgaard
Ejer, Mette Holmgaard, Ledelses- & medarbejderudvikling

Mette Holmgaard har modtaget et individuelt rådgivningsforløb
hos Institut for Kundetyper.

Nu ved Gitte, hvad hun skal med sin markedsføring

Gitte Boesen sidder til daglig og driver sin en-kvindes-virksomhed, Gitte Boesen, hvor hun tilbyder kvinder forskellige forløb med det formål at opnå et varigt vægttab …

Læs mere

Anita ved altid, hvordan hun skal markedsføre sig effektivt

Hun har efterhånden hjulpet mere end 3000 kunder med både små og store projekter. Anita har fulgt Institut for Kundetypers udvikling på sidelinjen gennem flere …

Anita Wodstrup Madsen er indretningskonsulent og har i 18 år arbejdet professionelt med indretning til private og erhverv.
Læs mere

“Kundetyperne gør det nemmere at sige til og fra”

Kundetyperne får det til at virke. Kunne det virkelig være rigtigt at kundetyperne får det til at virke og det bliver nemmer at få kunder? …

Susan Murphy Lamprecht, selvstændig indehaver af virksomheden Murphy Technical Text
Læs mere

“Nu træffer jeg mere sikre beslutninger omkring markedsføring”

Jeg blev skarp på min og mine kunders målgruppe “Jeg har altid vidst, at jeg skulle være skarp på min og mine kunders målgruppe. Men jeg …

Anna Mie Skovdal, Selvstændig tekstforfatter, oversætter og redaktør
Læs mere

“Troede kundetyperne var gammel vin på nye flasker”

3 år.  Så lang tid gik der fra Morten Kyvsgaard, indehaver af Kyvsgaard Kommunikation, der beskæftiger sig med online annoncering og strategi, gik fra at …

Morten Kyvsgaard, Indehaver af Kyvsgaard Kommunikation
Læs mere

Derfor kommunikerer Sunset Boulevard til Den Blå Kundetype® i SunsetPLUS

Sunset Boulevard har som den første danske fastfood-kæde lanceret en abonnementsforretning. Gæsterne kan ved en fast månedlig betaling få rabat på deres måltid.  Konceptet hedder …

Sanne Dollerup, forsker og partner, Institut for Kundetyper
Læs mere

Vi er kommet super godt fra start og vores gæster tager virkelig godt imod Sunset PLUS

”Vi er kommet super godt fra start og vores gæster tager virkelig godt imod SunsetPLUS. Det har været et super lærerigt forløb, hvor jeg for …

Stephanie Andersen, Commercial Manager i SUNSET BOULEVARD
Læs mere
Scroll to Top