Zoom
Begivenheder på denne lokation
Webinar
Alle
ChatGPT
Grafiske designere
Influencer marketing
Sælgere
Tekstforfattere og content creators
Video
MasterClass
Alle
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen
Hold
Alle
Forår 2024, Aalborg-holdet
Efterår 2024
Forår 2024, Online-holdet
Kundetypenetværk
Alle
Kundetypenetværksdag
Nørddage
Dagskursus
Alle
Den blå kundetype
Den grønne kundetype
Den gule kundetype
Den røde kundetype
Introduktionskursus
Alle
Introduktion til Emotionelle Kundetyper
Juli
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den gule kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Transformationshistorien, referencerne og om-siden – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 7 mest relevante markedsføringskanaler til den gule kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den gule kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Mandag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den blå kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den blå kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den blå kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Testimonials, Ekspertpositionering og Networking- som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 5 mest relevante markedsføringskanaler til den blå kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den blå kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den røde kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den røde kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den røde kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil, såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Provokation, unikt og æstetik – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 4 mest relevante markedsføringskanaler til den røde kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den røde kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
August
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den grønne kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Kvalitetsstempling, processen og værdien af at være lokal – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 6 mest relevante markedsføringskanaler til den grønne kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den grønne kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Farver til de fire Emotionelle Kundetyper® Månedens nørddag vil omhandle farver til de fire kundetyper v/Erhvervsforskerne Sanne Dollerup & Mathilde Vestergaard Jensen. Kurset afvikles som et webinar og varer 1,5 time. Deltager
Begivenhedsdetaljer
Farver til de fire Emotionelle Kundetyper®
Månedens nørddag vil omhandle farver til de fire kundetyper v/Erhvervsforskerne Sanne Dollerup & Mathilde Vestergaard Jensen.
Kurset afvikles som et webinar og varer 1,5 time. Deltager du live, kan du se og høre os – men ingen kan se dig. Du kan skrive spørgsmål og kommentarer undervejs i chatten.
Tidspunkt
(Mandag) 13:00 - 14:30
Lokation
Zoom
Tirs06aug9:00Tirs10:30MasterClassFå et smugkig på Kundetypeuddannelsen9:00 - 10:30 ZoomPris:Gratis
Begivenhedsdetaljer
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen Overvejer du at deltage på Kundetypeuddannelsen? Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet
Begivenhedsdetaljer
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen
Overvejer du at deltage på Kundetypeuddannelsen?
Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet i at arbejde med på Kundetypeuddannelsen.
Vores MasterClasses bliver afholdt med et begrænset antal deltagere, så der er god mulighed for få svar på dine spørgsmål undervejs.
Har du lyst til at deltage med kamera på vores online møder, så er du velkommen til det, men det er ikke et krav.
MasterClass om Kundetypeuddannelsen er for dig, der:
- Gerne vil efteruddanne dig indenfor dit fagområde.
- Har indset at købsbeslutninger er følelsesbaseret.
- Gerne vil rådgive og undervise mere.
- Har brug for et forskningsbaseret segmenteringsværktøj.
Program for MasterClass:
- Velkommen til MasterClass –Kort præsentationsrunde.
- Unique Emotionel Selling Proposition – Et redskab til at hjælpe en kunde med at finde sin unikke berettigelse i markedet, som er oplagt at benytte ifm. en rådgivning.
- Possible Worlds – Et redskab til at opbygge sammenhængende koncepter, som målgruppen vil knytte stærke følelser til. Redskabet er samtidigt fundamentet bag metoden om kundetyperne.
- Omvendt-metoden – Én af flere metoder til at hjælpe med at vælge den optimale kundetype. Denne metode er så effektiv, at svaret kan findes på 20-30 minutter.
- Kundetypeuddannelsen – Her får du styr på, hvad du kan og må efter uddannelsen.
- Rentabilitet – Sådan sikrer du, at uddannelsen kan betale sig.
- Spørgsmål og svar om uddannelsen – Få svar på alle dine spørgsmål.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 10:30
Lokation
Zoom
Begivenhedsdetaljer
Introduktion til Emotionelle Kundetyper På kurset lærer du om købsadfærd, og hvordan du kan bruge segmenteringsværktøjet for at øge salget. En formiddag fra kl. 9.00-12.00. På kurset får du viden om, hvad
Begivenhedsdetaljer
Introduktion til Emotionelle Kundetyper
På kurset lærer du om købsadfærd, og hvordan du kan bruge segmenteringsværktøjet for at øge salget. En formiddag fra kl. 9.00-12.00.
På kurset får du viden om, hvad Emotionelle Kundetyper er, hvordan det kan bruge i praksis og de fire emotionelle kundetypers købsmotivation.
På kursusdagen får du:
- En grundlæggende forståelse for emotionel markedsføring og købsadfærd.
- Indblik i de fire emotionelle Kundetyper og deres karakteriska i en købssituation.
- Introduktion til branding til de fire kundetyper.
- Konkrete eksempler – både med fokus på b2b og b2c
Læs mere om introduktionskurset ved at klikke her.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 12:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Webinar om salg til de fire Emotionelle Kundetyper® Webinaret er relevant, hvis din primære arbejdsfunktion er salg, og du ønsker at undgå, at du får kunder af uholdbare årsager såsom: Du var
Begivenhedsdetaljer
Webinar om salg til de fire Emotionelle Kundetyper®
Webinaret er relevant, hvis din primære arbejdsfunktion er salg, og du ønsker at undgå, at du får kunder af uholdbare årsager såsom:
- Du var billigst (fordi en anden kunne blive endnu billigere – og du tjener ikke optimalt).
- Det var bekvemt (f.eks. fordi du lige lå på indkøbsruten).
- Du var den eneste (risikabelt hvis der kommer en konkurrent).
- Du kørte en kampagne (det er en dyr måde at få en kunde på).
- Det skete tilfældigt (du var bare lige på det rette sted på det rette tidspunkt og kan måske ikke sikre det sker igen).
- Det skete ubevidst (så de ikke kan huske dig næste gang de mangler noget).
- Kunden blev semi-tilfreds (f.eks. fordi markedsføringen havde lovet ét og du har leveret noget lidt andet).
Problemet med de uholdbare salg er samlet set:
- Lavere indtjening.
- Lavere kundeloyalitet.
- Mindre kundetilfredshed.
- Højere risiko.
I webinaret præsenteres du for metoden Emotionelle Kundetyper®, som kan sikre dig flere tilfredse og loyale kunder, der bevidst foretrækker dig/det du leverer – og som bliver mindre prisbevidste.
PROGRAM:
09.00-09.05: Velkommen og præsentation
09.05-09.15: Hvad er Emotionelle Kundetyper®?
09.15-09.30: Sådan kan kundetyperne bruges af sælgere
09.30-09.50: Spørgsmål og diskussion
09.50-10.00: Afslutning
Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.
Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 10:00
Lokation
Zoom
Vært
Jannie Ilum Gade
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de blå kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring testimonials, ekspertpositionering og networking.
- inddeler produkterne I de rigtige levels
- kommunikerer fremdrift.
- anvender blå ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante blå markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den grønne kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Kvalitetsstempling, processen og værdien af at være lokal – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 6 mest relevante markedsføringskanaler til den grønne kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den grønne kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den blå kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 7: Den blå kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den blå kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den blå kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den blå kundetype.
- designe blå koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den blå kundetype.
Du øver fortsat på at udføre en kundetyperådgivning.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den blå kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 6: Introduktion til den blå kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den blå kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den blå kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den blå kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de blå kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring testimonials, ekspertpositionering og networking.
- inddeler produkterne I de rigtige levels
- kommunikerer fremdrift.
- anvender blå ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante blå markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Tors22aug9:00Tors10:30MasterClassFå et smugkig på Kundetypeuddannelsen9:00 - 10:30 ZoomPris:Gratis
Begivenhedsdetaljer
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen Overvejer du at deltage på Kundetypeuddannelsen? Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet
Begivenhedsdetaljer
Få et smugkig på Kundetypeuddannelsen
Overvejer du at deltage på Kundetypeuddannelsen?
Kom med til vores MasterClass og få et smugkig på nogle af de unikke værktøjer og modeller, du vil blive uddannet i at arbejde med på Kundetypeuddannelsen.
Vores MasterClasses bliver afholdt med et begrænset antal deltagere, så der er god mulighed for få svar på dine spørgsmål undervejs.
Har du lyst til at deltage med kamera på vores online møder, så er du velkommen til det, men det er ikke et krav.
MasterClass om Kundetypeuddannelsen er for dig, der:
- Gerne vil efteruddanne dig indenfor dit fagområde.
- Har indset at købsbeslutninger er følelsesbaseret.
- Gerne vil rådgive og undervise mere.
- Har brug for et forskningsbaseret segmenteringsværktøj.
Program for MasterClass:
- Velkommen til MasterClass –Kort præsentationsrunde.
- Unique Emotionel Selling Proposition – Et redskab til at hjælpe en kunde med at finde sin unikke berettigelse i markedet, som er oplagt at benytte ifm. en rådgivning.
- Possible Worlds – Et redskab til at opbygge sammenhængende koncepter, som målgruppen vil knytte stærke følelser til. Redskabet er samtidigt fundamentet bag metoden om kundetyperne.
- Omvendt-metoden – Én af flere metoder til at hjælpe med at vælge den optimale kundetype. Denne metode er så effektiv, at svaret kan findes på 20-30 minutter.
- Kundetypeuddannelsen – Her får du styr på, hvad du kan og må efter uddannelsen.
- Rentabilitet – Sådan sikrer du, at uddannelsen kan betale sig.
- Spørgsmål og svar om uddannelsen – Få svar på alle dine spørgsmål.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 10:30
Lokation
Zoom
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den gule kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Transformationshistorien, referencerne og om-siden – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 7 mest relevante markedsføringskanaler til den gule kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den gule kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Webinar om brug af ChatGPT til de fire Emotionelle Kundetyper® Rigtig mange, der arbejder med markedsføring, mig selv inklusive, bruger ChatGPT til at forfatte tekster, researche og meget andet. Lad det være
Begivenhedsdetaljer
Webinar om brug af ChatGPT til de fire Emotionelle Kundetyper®
Rigtig mange, der arbejder med markedsføring, mig selv inklusive, bruger ChatGPT til at forfatte tekster, researche og meget andet.
Lad det være sagt med det samme: Jeg er pro-ChatGPT og generelt begejstret for værktøjet, som, brugt rigtigt, har et nærmest uendeligt potentiale for at træffe bedre beslutninger, spare en masse tid og gøre et godt stykke arbejde endnu bedre.
Men, og der er et “men”.
Nærmest over natten ser jeg en tydelig forandring, ikke kun i virksomhedens kommunikation, men også hos enkeltpersoner. Det virker som om, at begge parter har skiftet til en mere ensartet, “AI-agtig”-stil.
I kundetypeterminologi vil jeg vurdere, at flere brands tone of voice over en bred kam er blevet mere rød og blå. Særligt ved brands, der henvender sig til en anden kundetype end de førnævnte (og det skal jeg hilse at sige, at der er mange, der gør), er min påstand, at det sproglige skift bliver et problem over tid.
Dette skift kan over tid underminere brandtroværdigheden hos modtageren, der ubevidst, men meget berettiget, f.eks. kan spørge: “Jeg troede, at brandet var nede på jorden og personligt. Nu er tonen pludselig blevet pralende og maskinagtig. Er det stadig den samme virksomhed?”
Det skal der laves om på.
Derfor har jeg lavet det her webinar, så du kan undgå kritiske fejl, når du bruger ChatGPT ifm. kundetypemetoden.
Vi dykker ned i, hvordan du kan bruge ChatGPT til at skrive tekster, der præcist rammer de røde, gule, blå og grønne kundetyper. Uden denne viden risikerer du at skabe indhold, der ikke alene er ineffektivt, men som også kan skade dit brand og din troværdighed.
Hvorfor skal du deltage i webinaret?
Uden en grundig forståelse af Emotionelle Kundetyper® og anvendelsen af denne viden i din tekstforfatning, står du over for potentielle udfordringer på den lange bane:
Dine tekster vil muligvis ikke ramme plet med dit publikum, hvilket fører til lav engagement og konverteringsrater.
Du risikerer at spilde værdifulde ressourcer på indhold, der ikke passer til dit brand
Dit brand risikerer over tid at blive utroværdigt fordi du ikke kommunikerer i overensstremmelse med dit brands tone of voice.
Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.
Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper. Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det ikke er relevant.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 10:00
Lokation
Zoom
Vært
Morten Kyvsgaard
September
Begivenhedsdetaljer
Webinar: Tekst til de fire Emotionelle Kundetyper® Webinaret er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om indholdet i teksten. Det
Begivenhedsdetaljer
Webinar: Tekst til de fire Emotionelle Kundetyper®
Webinaret er relevant, hvis du har en udfordring med at navigere og håndtere kundernes, chefens, kollegaernes og samarbejdspartnernes personlige mening om indholdet i teksten.
Det kan eksempelvis være, at de kommer med feedback såsom:
“Jeg kan ikke lide den overskrift.”
“Jeg synes, at det bliver for følelsesladet med al den storytelling.”
“Jeg kunne godt tænke mig flere beviser for effekten i teksten.”
“Jeg synes, at teksten bliver for lang.”
“Jeg kunne godt bruge mere information i teksten.”
Når dem, der skal give dig feedback, tager udgangspunkt i deres egen mening, kan det give en masse diskussioner og tvivlsspørgsmål omkring teksten – og dermed også en tekst, som skal rumme mange meninger og derfor ikke virker efter hensigten.
I webinaret præsenteres du for metoden Emotionelle Kundetyper®, som kan minimere meningsbaserede diskussioner kraftigt.
Tilmeldte får tilsendt optagelsen efterfølgende.
Det koster dig ikke andet end din e-mail adresse at deltage i webinaret.
Når du tilmelder dig webinaret, så bliver du automatisk tilmeldt nyhedsbrevet hos Institut for Kundetyper.
Du kan naturligvis – og nemt – afmelde dig igen, hvis det er ikke er relevant.
OBS:
Har du ikke CVR-nummer, kan du blot skrive “0” i dette felt.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 10:00
Lokation
Zoom
Vært
Morten Kyvsgaard
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de grønne kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring kvalitetssikring, processen og lokal.
- tager højde for tidsfaktoren
- kommunikerer problembaseret
- anvender grønne ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante grønne markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den grønne kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 9: Den grønne kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den grønne kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den grønne kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den grønne kundetype.
- designe grønne koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den grønne kundetype.
Du træner kundetyperådgivning for sidste gang inden eksamen.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den grønne kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den grønne kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Kvalitetsstempling, processen og værdien af at være lokal – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 6 mest relevante markedsføringskanaler til den grønne kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den grønne kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Introduktion til Emotionelle Kundetyper På kurset lærer du om købsadfærd, og hvordan du kan bruge segmenteringsværktøjet for at øge salget. En formiddag fra kl. 9.00-12.00. På kurset får du viden om, hvad
Begivenhedsdetaljer
Introduktion til Emotionelle Kundetyper
På kurset lærer du om købsadfærd, og hvordan du kan bruge segmenteringsværktøjet for at øge salget. En formiddag fra kl. 9.00-12.00.
På kurset får du viden om, hvad Emotionelle Kundetyper er, hvordan det kan bruge i praksis og de fire emotionelle kundetypers købsmotivation.
På kursusdagen får du:
- En grundlæggende forståelse for emotionel markedsføring og købsadfærd.
- Indblik i de fire emotionelle Kundetyper og deres karakteriska i en købssituation.
- Introduktion til branding til de fire kundetyper.
- Konkrete eksempler – både med fokus på b2b og b2c
Læs mere om introduktionskurset ved at klikke her.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 12:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 8: Introduktion til den grønne kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den grønne kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den grønne kundetype. Du får også en gennemgang af Brandhjulet med udgangspunkt i retningslinjerne til den grønne kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de grønne kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring kvalitetssikring, processen og lokal.
- tager højde for tidsfaktoren
- kommunikerer problembaseret
- anvender grønne ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante grønne markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Oktober
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den gule kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den gule kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Transformationshistorien, referencerne og om-siden – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 7 mest relevante markedsføringskanaler til den gule kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den gule kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 10: Eksamen Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper®
Begivenhedsdetaljer
Modul 10: Eksamen
Det sidste modul er eksamen, som foregår sammen med de andre på holdet. Det er en meget lærerig dag, hvor du ser, hvordan andre kombinerer de Emotionelle Kundetyper® med deres fagområde.
Du kan gå til eksamen, hvis du har afleveret og fået godkendt de fem hjemmeopgaver.
Eksamen vurderes bestået/ikke-bestået efter en 30 minutters eksamination ved Sanne Dollerup og en censor fra Institut for Kundetyper, hvor du svarer på diverse spørgsmål, som du allerede har mødt tidligere på forløbet.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Begivenhedsdetaljer
Modul 1: Det teoretiske fundament Vi starter med at få styr på alt det praktiske omkring forløbet, såsom den første hjemmeopgave: Din plan for at sikre implementeringen af din nye viden. Herefter
Begivenhedsdetaljer
Modul 1: Det teoretiske fundament
Vi starter med at få styr på alt det praktiske omkring forløbet, såsom den første hjemmeopgave: Din plan for at sikre implementeringen af din nye viden.
Herefter introduceres du for alt teorien og forskningen bag kundetyperne (bare rolig – det bliver hverken kedeligt eller svært, da Sanne Dollerup er god til at forklare dig alt det nødvendige). Se litteraturlisten bag teoridagen her.
Du lærer f.eks. om:
- Responssystemer
- Affektiv segmentering
- Emotionsregulering
- Identitetsfortællinger
- Possible Worlds
Sidst men ikke mindst er det også på modul 1 vi får styr på ligheder og forskelle ift. persontyper og andre segmenteringsmetoder.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Sanne Dollerup
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den blå kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den blå kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den blå kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Testimonials, Ekspertpositionering og Networking- som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 5 mest relevante markedsføringskanaler til den blå kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den blå kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Torsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den grønne kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den grønne kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Kvalitetsstempling, processen og værdien af at være lokal – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 6 mest relevante markedsføringskanaler til den grønne kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den grønne kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Mandag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den røde kundetype På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget. På dagskurset får du viden om, hvad du
Begivenhedsdetaljer
Dagskursus om den røde kundetype
På kurset lærer du på 1 dag fra 9.00-16.00, hvordan du kan forbedre specifikke markedsføringsindsatser for at øge salget.
På dagskurset får du viden om, hvad du skal gøre for at øge købelysten, hvordan du undgår at bremse salget og hvilke konkrete tiltag, du skal fokusere på fremover.
På kursusdagen lærer du:
- En grundlæggende forståelse for den røde kundetypes bagvedliggende købsmotivation.
- Den gennemgående kommunikationsstil, såsom ordvalg og brug af grafiske virkemidler, billeder og video.
- De 3 helt særlige parametre: Provokation, unikt og æstetik – som er altafgørende for at få kunderne til at tage en købsbeslutning.
- De 4 mest relevante markedsføringskanaler til den røde kundetype.
- De mest aktuelle trends introduceres.
Læs mere om dagskurset for den røde kundetype ved at klikke her.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
November
Begivenhedsdetaljer
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den røde kundetype. På denne dag lærer du alt det
Begivenhedsdetaljer
Modul 2: Introduktion til den røde kundetype
Dagen afvikles som et LIVE online kursus med udgangspunkt i den fremsendte fysiske arbejdsbog om den røde kundetype.
På denne dag lærer du alt det grundlæggende omkring salg- og markedsføring til den røde kundetype. Du bliver også introduceret til Brandhjulet og får en gennemgang af dette værdifulde værktøj med udgangspunkt i retningslinjerne til den røde kundetype.
Via masser af konkrete cases lærer du, hvad det vil sige at de røde kundetyper køber, når et brand:
- er orienteret omkring trends, unikhed og æstetik.
- har en international profil
- tør at være provokerende.
- anvender røde ord, billeder, grafik og video.
- kommunikerer i de mest relevante røde markedsføringskanaler.
Tidspunkt
(Tirsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom
Vært
Mathilde Vestergaard Jensen
Begivenhedsdetaljer
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis På denne dag får du en hel træningsdag om den røde kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine
Begivenhedsdetaljer
Modul 3: Den røde kundetype i teori og praksis
På denne dag får du en hel træningsdag om den røde kundetype, hvor du får god tid til at få besvaret dine spørgsmål.
Du lærer i praksis at:
- foretage en 360 graders evaluering af en virksomheds brandpotentiale til den røde kundetype.
- identificere og udvikle UESP´erne til den røde kundetype.
- designe røde koncepter, der skaber loyale og tilfredse kunder.
- udforme en markedsføringsstrategi målrettet til den røde kundetype.
Du begynder også at øve dig i at udføre en kundetyperådgivning.
Herefter har du tre uger til at udarbejde en to-siders skriftlig hjemmeopgave om den røde kundetype – om et selvvalgt emne.
Tidspunkt
(Onsdag) 9:00 - 16:00
Lokation
Zoom