Podcast

På siden finder du et overblik over alle episoder, vi har udgivet i vores egen podcast “Podcasten om Kundetyper”, samt alle podcasts, vi har deltaget i som gæst.

Vores egen podcast 'Podcasten om Kundetyper':

Episode 1:
Hvad er Emotionelle Kundetyper®?

Lyt med på Morten og Sannes samtale om, hvordan forskellige kundetyper reagerer på emotionelle påvirkninger, og vigtigst af alt hvordan du, som virksomhed, kan bruge denne viden til at skabe varige forbindelser.

Episode 2:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den røde kundetype?

Denne episode handler om den røde kundetype. 

Episode 3:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den gule kundetype?

I denne episode af Podcasten om Kundetyper introducerer Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup lytterne til den gule kundetype.

Episode 4:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den blå kundetype?

I denne episode af ‘Podcasten om Kundetyper’ diskuteres den blå kundetype. 

Episode 5:
Hvornår (og hvorfor) køber jeg ind som den grønne kundetype?

I episode 5 snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om den grønne kundetype. 

Episode 6:
Hvordan vælges kundetypen?

I episode 6 snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om kundetyper, og hvordan man som brand vælger, hvilken kundetype man bør henvende sig til. 

Episode 7:
Fasthold målgruppen med trends

I denne episode snakker Morten Kyvsgaard og Sanne Dollerup om, hvordan trends spiller sammen med de fire kundetyper.

Episode 8: 
Sådan forbedrede kundetyper Mortens markedsføring

I denne episode interviewes Morten Kyvsgaard af Sanne Dollerup om hans vej til kundetyperne og hans nuværende stilling som markedsføringschef hos Institut for Kundetyper.

Episode 9: 
Forstå hjernen og skab bedre markedsføring

Episode 9 omhandler psykologien bag købsbeslutninger og dermed markedsføring.

Episode 10:
Sådan arbejder du med kundetyper

Denne episode handler om, hvordan du kommer i gang med at arbejde med Emotionelle Kundetyper®.

Episode 11: 
Tekstforfatning, ChatGPT & kundetyper

I episode 11 taler Sanne Dollerup og Morten Kyvsgaard om tekstforfatning til din kundetype, og om hvorfor ChatGPT ikke er den bedste løsning – endnu.

Episode 12: 
Sådan bruger Skarpt kundetyper

I denne episode er der besøg. Morten Kyvsgaard interviewer Morten Andersen, grundlægger af web- og reklamebureauet Skarpt, om virksomhedens brug af kundetyper.

Episode 13:
Markedsanalyse med kundetypeblik

I episode 13 er Sanne Dollerup tilbage sammen med Morten Kyvsgaard, og de snakker om, hvordan Emotionelle Kundetyper® kan forbedre markedsanalyser.

Episode 14: 
Optimer din kundeservice med kundetyper

Denne episode handler om, hvordan du kan optimere din kundeservice med kundetyper.

Episode 15: 
Employer branding & kundetyper

I episode 15 diskuterer Sanne Dollerup og Morten Kyvsgaard kundetyper i relation til employer branding.

Podcasts hvor vi er med som gæst:

Forsker Sanne Dollerup bliver ofte inviteret ind som gæst i forskellige podcasts og fortæller om Emotionelle Kundetyper® koblet til et bestemt emne, en branche eller en trend eller tendens. Lyt med her.

Kundetyper og Influencer Marketing | Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper | #2

Sanne Dollerup taler med Mads Wedderkopp fra Dreaminfluence om influencer marketing kombineret med kundetyper.

Kundetyper – hvilken farve kendetegner dine købsoplevelser?

Bag dette afsnit står Peter Vistisen fra Aalborg Universitet og Sanne Dollerup fra Institut for Kundetyper i samarbejde med Folkeuniversitet Aalborg.

Kend din kundetype med Emotionelle Kundetyper®

Lars Skjoldby og Simone Borup, kommunikationskonsulent og tekstforfatter, forklarer hvad kundesegmenteringsværktøjet går ud på, og hvorfor det er vigtigt, at du kender din kundetype.

Kunderejsen

#25. Samtale med Sanne Dollerup om de emotionelle kundetyper, markedsføring og smileys.

Marketingpodcasten

#15: Undgå dyre fejl i din markedsføring v. forsker Sanne Dollerup. Introduktion til metoden med de 4 Emotionelle Kundetyper®.

E-mail jam

#3: Utraditionel segmentering: Sådan kommunikerer du til kundernes følelser -både på e-mail og alle andre steder.

Marketers morgen

#Frygten sælger til de grønne – Loyale kunder når de er bedst. Hvordan skal man sælge frygt til den grønne kundetype.

Marketers morgen

#Sådan sælger du til stræberen – Kunden der vægter hastigheden højest. Den blå kundetype er dagens emne.

Marketers morgen

#Sælg drømmen til denne kunde – men gør det meget langsomt. Den gule kundetype er dagens emne.

Marketers morgen

#Marketing mod firstmovers. Henvender du dig til kunder, der gerne vil skille sig ud fra mængden, så skal du lytte med i dag

At turde FM

#63: Segmenter kunderne efter deres emotionelle behov. Vi mennesker er styret af vores følelser, også når det gælder køb.

Scroll to Top